ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی مشکل فنی دارد

معاون مرکز ملی فضای مجازی مشکل اساسی پیامک‌های تبلیغاتی را مربوط به اقدامات فنی و زیرساختی می‌داند که توسط کارگروه ساماندهی پیامک‌های انبوه در حال بررسی است. [digipullqoute place="right"]در برخی موارد این سامانه، پیامک‌های اطلاع ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

معاون مرکز ملی فضای مجازی مشکل اساسی پیامک‌های تبلیغاتی را مربوط به اقدامات فنی و زیرساختی می‌داند که توسط کارگروه ساماندهی پیامک‌های انبوه در حال بررسی است.

در برخی موارد این سامانه، پیامک‌های اطلاع رسانی بانک‌ها را نیز قطع می کند

«امیر خوراکیان» با اشاره به اینکه در این کارگروه، طی جلسات مختلف، محورهای مختلفی از ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، باور دارد پس از اختصاص سامانه‌های ۸۰۰ و ۱۰۰۰۱۳۱۴ شرایط نسبتاً خوبی در این حوزه حاکم است و شمار مشکلات موجود قبلی با هماهنگی‌های صورت گرفته، کاهش یافته است. همچنین به علت اینکه اخذ مجوز از طریق وزارت ارشاد صورت می‌گیرد، بسیاری از مشکلات محتوایی پیامک‌های تبلیغاتی حل شده است.

او مشکل اساسی در این زمینه را نقص فنی سامانه‌های فعلی بیان می‌کند:

«مشکلی که کاربران تلفن همراه با آن روبه رو هستند این است که در سامانه لغو پیامک‌های تبلیغاتی که وزارت ارتباطات راه اندازی کرده است، براساس درخواست مشترک برای لغو سرویس، تمامی پیام های تبلیغاتی وی، قطع می شود و مشترک قدرت انتخاب پیامک‌های متناسب با خواسته خود را ندارد.حتی در برخی موارد این سامانه، پیامک‌های اطلاع رسانی بانک‌ها را نیز قطع می کند که البته این موضوع نیز در حال رفع مشکل است.»

خوراکیان با تاکید بر این مسأله که فرد باید هزینه پیامکی را پرداخت کند که خود انتخاب کرده است، سامانه دلخواه خود را این‌گونه توصیف نمود:

«این سامانه باید به گونه‌ای باشد که درصورت مراجعه و درخواست مشترک، دیگر پیامک تبلیغاتی دریافت نشود. به ویژه برای پیامک هزینه دار ارزش افزوده، حتما باید کاربر بتواند حق انتخاب داشته و به هیچ وجه نباید هزینه پیامکی که انتخاب نکرده را پرداخت کند.»

معاون مرکز ملی فضای مجازی معتقد است که موضوع ساماندهی پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده از نظر فنی دارای اختلال است و او وظیفه خود در اطلاع‌رسانی به وزارت ارتباطات را انجام داده و پیگیر است تا این مشکل حل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali Mbi
    Ali Mbi | ۴ مهر ۱۳۹۶

    منم همین مشکلو دارم
    خطم ۹۹۰ ترابرد کردم ایرانسل
    نه پیام تبلیغاتی میاد نه خدماتی ?
    حتی پیامای تبلیغاتی رو فعال میکنم باز یدونه هم نمیاد ?

  • mohammad
    mohammad | ۳ مهر ۱۳۹۶

    یکی دوست داره این شکلی باشه به شما چه

مطالب پیشنهادی