ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناهماهنگی نهاد‌ها مهم‌ترین دلیل عدم توسعه کارت شهروندی

چند وقتیست کارشناسان امور بانکداری الکترونیک به لزوم تجمیع پرداخت‌های خدمات شهروندی در یک کارت واحد صحبت می‌کنند. صحبت‌ها و طرح‌های ارائه شده همکاری و هماهنگی بانک‌ها و سازمان‌های مسئول را می‌طلبد. حال کارشناس دیگری ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

چند وقتیست کارشناسان امور بانکداری الکترونیک به لزوم تجمیع پرداخت‌های خدمات شهروندی در یک کارت واحد صحبت می‌کنند. صحبت‌ها و طرح‌های ارائه شده همکاری و هماهنگی بانک‌ها و سازمان‌های مسئول را می‌طلبد. حال کارشناس دیگری در حوزه بانکداری با توضیح درباره مزیت‌های این طرح در آماردهی بهتر، از جزیره‌ای عمل کردن این ارگان‌ها انتقاد نموده و یکپارچه شدن خدمات کارتی را در گرو این هماهنگی‌ها می داند.

این کارت‌ها علاوه بر افزایش سرعت خدمات رسانی توانایی آماردهی دارند

«محمد آجدانی» محدوده خدمات‌دهی کارت‌های شهروندی را بسیار فراتر از کارت‌های اتوبوس و متروی فعلی می‌داند چراکه به گفته او اهمیت این کارت‌ها علاوه بر سرعت‌دهی بیشتر و حذف پرداخت پول کاغذی در دادن آمار به برنامه ریزان است. بدین صورت که مدیران با مشاهده میزان استفادهٔ شهروندان از خدمات در ساعات مختلف روز می‌توانند برای خدمات‌رسانی بهتر برنامه ریزی کنند.

این کارشناس با تأکید بر اهمیت استفاده از کارت‌های شهروندی در مدیریت ناوگان حمل‌ونقل شهری، خاطر نشان کرد که شهرداری علاوه بر افزایش سرعت خدمات رسانی خود با حل مشکل پول خرد و رفع معطلی در پرداخت، اگر به میزان استفاده از خدماتش در طول ساعات روز اشراف داشته باشد، آنگاه می‌تواند با فرستادن وسایل حمل و نقل بیشتر در ساعات شلوغی مشکل ازدحام و ترافیک را حل نماید.

کارت‌های شهروندی مشهد از امنیت بالاتر و قابلیت مدیریتی بیشتری برخوردارند

آجدانی با اشاره به کیفیت کارت‌های شهروندی در شهر مشهد معتقد است آنها بدلیل اینکه از نوع «Desfire» هستند از امنیت بالاتر و قابلیت مدیریتی بیشتری برخوردارند اما در سوی دیگر کارت‌های حمل‌ونقل تهران از نوع «Milfare» بوده که در سطح پایین تری قرار دارند.

این کارشناس بانکداری الکترونیک با اشاره به مدیریت و صدور کارت‌های شهروندی توسط شهرداری و هماهنگی این نهاد با بانک‌ها ادامه داد:

«در این شرایط امکان توسعه خدمات به خارج از حوزه خدمات حمل و نقل شهری سخت می‌شود. در کشور هنوز یک کارت شهروندی که توسط یک بانک صادر شده و موفق شده باشد را نداریم. یک دلیل این مساله ضرورت وجود محل‌هایی برای شارژ کارت‌های شهروندی است که بسیار هم هزینه بر است در حالی که شهرداری‌ها این امکان را دراختیار دارند.»

نهاد مسئول پرداخت هزینه‌های نصب دستگاه‌های خوانش کارت مشخص نیست

وی دلیل عدم تجمیع کارت‌ها و خدمات در یک کارت را مشخص نبودن نهاد‌های مسئول برای پرداخت هزینه‌ها می‌داند چراکه به اعتقاد او تراکنش‌های خرد به لحاظ ماهیتی آفلاین بوده و کار فردی ندارند، اما به هر حال نصب دستگاه‌های خوانش کارت هزینه‌هایی دارد که هنوز مشخص نیست این هزینه‌ها را چه نهاد یا شخصی باید پرداخت کند و همین مهم باعث شده تا تجمیع خدمات در یک کارت هوشمند امکان پذیر نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۳ مهر ۱۳۹۶

    واقعا هر دفعه من سوار تاکسی یا اتوبوس می شم بقیه پول رو هرچی پول خراب و پاره می دن بهم و کسی هم قبول نمی کنه واقعا یعنی چرا الکترونیکی نمیشه خیلی خوبه چرا هر چیزی فکر می کنیم بد ولی درعمل خوبه

  • امیر رهبری
    امیر رهبری | ۳ مهر ۱۳۹۶

    کجای کار مملکت هماهنگی بود که در این بخش هم باشه. هرکس سازه خودش را کوک میکنه.

  • زروان
    زروان | ۳ مهر ۱۳۹۶

    وقتی مدیرای مملکت از تغییر میترسن حاضر نیستن یکم برای رفاه حال مردم کار کنند کارت شهروندی در حد کارت اتوبوس و مترو میمونه??

    • گودرز رجب پور
      گودرز رجب پور | ۳ مهر ۱۳۹۶

      بگو در حد کارت دانشجویی که بود و نبودش فرقی نمی کنه

مطالب پیشنهادی