ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بانک مرکزی: سامانه وام ازدواج مجدداً فعال شد

متقاضیان وام ازدواج در کشور به جمعیتی 500 هزار نفره تبدیل شدند که برای کاهش این آمار نیاز به یک سیستم سریع‌تر و آسان‌تر برای اعطای وام به آنها احساس می‌شود. اول مرداد ماه سال ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

متقاضیان وام ازدواج در کشور به جمعیتی 500 هزار نفره تبدیل شدند که برای کاهش این آمار نیاز به یک سیستم سریع‌تر و آسان‌تر برای اعطای وام به آنها احساس می‌شود. اول مرداد ماه سال جاری بانک مرکزی در یک طرح ضربتی با راه‌اندازی یک سامانه اینترنتی مختص زوجین، از آنها خواست تا با ثبت‌نام در این سایت تا پایان شهریورماه 1396 اقدام به درخواست وام نمایند.

طرح اعطای وام به زوجین تا 15 مهرماه تمدید شده است.

در این برهه زمانی دوماهه بیش از 400 هزار ثبت‌نام صورت گرفت که با مشارکت 11 بانک از پیش تعیین شده قرار به پرداخت وام ازدواج این افراد شد. استقبال از این طرح و همچنین تعلل در روند تکمیل پرونده بعضی از زوجین‌ها موجب تمدید 15 روزه آن شد. تمدیدی که البته با نقص فنی سایت همراه بود و مراجعه‌کنندگان در روزهای آغازین مهرماه امکان ثبت‌نام در این سامانه را نداشتند.

بعد از گذشت چند روز از مدت زمان تمدید این طرح، مسئولان بانک مرکزی بالاخره قفل‌های این نقص فنی را شکسته و اعلام کرده‌اند که از امروز، سوم مهرماه، سایت مذکور برای همه زوجین در دسترس خواهد بود و خللی در روند ثبت‌نام پیش نخواهد آمد.

گفتنی است علت این نقص فنی چندروزه پرشدن سقف بانک‌ها برای پرداخت وام به زوجین اعلام شده است. بنابر گزارشات صادره از بانک مرکزی در این مدت کوتاه اگر ثبت‌نامی هم صورت می‌گرفت، امکان پرداخت در طی مدت زمان کوتاه برای زوجین فراهم نبود.

به هر یک از زوجین مبلغ 100 میلیون ریال تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد.

زوجین باید بعد از ثبت‌نام در این سامانه و تعیین شعبه حداکثر تا 12 روز کاری به بانک مراجعه کرده و همچنین حداکثر ظرف یک ماه نسبت به تکمیل مدارک خود اقدامات لازم را انجام دهند. در این طرح اولویت با زوجین مناطق کم برخوردار و محروم بوده و بعد از اعطای وام به این افراد، روند بررسی و پرداخت وام به جوانان سایر مناطق کشور در نظر گرفته می‌شود

کمتر از دو هفته تا پایان اجرای این طرح باقی‌ مانده است و بانک مرکزی امید دارد تا پایان موعد ثبت نام در این سامانه صف طویل درخواست کنندگان وام ازدواج را کوتاه تر از پیش کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • pop_0098 .
    pop_0098 . | ۴ مهر ۱۳۹۶

    من.که 27 شهریور تکمیل کردم 3 مهر 10 میلیون دادن تو اصفهان

  • badsina
    badsina | ۴ مهر ۱۳۹۶

    همین ده میلیونم نوبتی کردین ؟

  • MR.SRT
    MR.SRT | ۳ مهر ۱۳۹۶

    ميليون ريال :))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی