ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه مقاومت گلکسی نوت 8 و آیفون 8 پلاس در تست سقوط [تماشا کنید]

بسیاری از افراد معتقدند که بنچمارک های نرم افزاری برای مقایسه دو محصول از دو پلتفرم مختلف چندان عادلانه نیستند و تفاوت عملکرد واقعی را نشان نمی دهند. این حرف تا حد زیادی صحیح است ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

بسیاری از افراد معتقدند که بنچمارک های نرم افزاری برای مقایسه دو محصول از دو پلتفرم مختلف چندان عادلانه نیستند و تفاوت عملکرد واقعی را نشان نمی دهند. این حرف تا حد زیادی صحیح است اما درباره کیفت ساخت و مقاومت فیزیکی بدنه چه طور؟

مطمئناً در تست های سنجش مقاومت بدنه، سیستم عامل موجود روی تلفن همراه نقش چندانی نداشته و می توان گفت چنین آزمایشاتی (حداقل به نسبت بنچمارک ها) تا حدودی عادلانه تر هستند.

نتایج تست های مقاومت ممکن است بسته به شرایط اندکی تغییر کنند

البته باید در نظر داشت که حتی در آزمون مقاومت فیزیکی نیز احتمال نابرابری برخی شرایط (مانند زاویه دقیق برخوردها) وجود داشته و نمی توان با قاطعیت گفت که نتیجه تست های سقوط در همه موارد کاملاً یکسان هستند؛ با این حال انجام آزمایشاتی از این دست برای علاقه مندان به دنیای فناوری جالب توجه بوده و تماشای ویدیوی آنها خالی از لطف نیست.

وبسایت «Hot Hardware» نیز در همین زمینه دو دستگاه از جدیدترین محصولات بازار موبایل یعنی «گلکسی نوت 8» و «آیفون 8 پلاس» را در یک تست سقوط (با شرایط برابر) در مقابل یکدیگر قرار داده تا مقاومت محصولات جدید رهبران صنعت را با هم مقایسه کند.

همان طور که در ویدیو مشاهده کردید، تلفن های های مورد آزمایش (تا پیش از راند آخر) رقابت تقریباً نزدیکی داشتند اما در مرحله نهایی و تست 10 مرحله ای سقوط روی سطح فولادی، آیفون 8 پلاس نتوانست تا پایان کار مقاومت کند و حتی در یکی از سقوط ها، بخشی از شیشه پنل پشتی آن به کلی از بدنه جدا شد و به زمین افتاد.

گفتنی است اپل پیش از این ادعا کرده بود که شیشه های به کار رفته در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، مقاوم ترین نمونه ها در میان تمامی تلفن های همراه موجود در بازار هستند که با توجه به نتایج تست، جای تأمل دارد. در ادامه جدول امتیازات کسب شده را مشاهده می کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۳ مهر ۱۳۹۶

    سلیقه شما اگه متفاوته چرا اینقدر به بقیه میتازین؟
    جهنم که ایفون ترکید یا سامسونگ
    چه دغدغه هایی دارین....جالبیش اینه از اینایی که دعوا میکنن ازهر ۱۰ تا ۱ دونه هم گوشی هایی که دارن سرش دعوا میکنن رو نخواهند داشت

  • کامیار حاج محمد نیا
    کامیار حاج محمد نیا | ۳ مهر ۱۳۹۶

    من از آیفون انتظاری هم ندارم...

  • heydar hejazi
    heydar hejazi | ۳ مهر ۱۳۹۶

    البته شرکت فون باف اینکارو کرده... وایفون سر چهارمین ضربه از صفحه نمایش نفله شد ولی سامسونگ بعد هشت ضربه فقط دوربینش از کار افتاد.. بماند که ایفون یه تیکه از بدنش جداشد انگار اسبابازی بود.

  • bagher
    bagher | ۳ مهر ۱۳۹۶

    ال جی وی 30 هم از این بررسی ها بزارید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی