ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Finney، نخستین تلفن ایمن مبتنی بر «Blockchain» آشنا شوید

شرکت «Sirin Labs» که سال گذشته تلفن همراه «سولارین» را به عنوان ایمن ترین موبایل دنیا معرفی کرده بود، حالا با ایده جدیدی به بازار اسمارتفون های امن بازگشته و می خواهد نخستین تلفن مبتنی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۵۰

شرکت «Sirin Labs» که سال گذشته تلفن همراه «سولارین» را به عنوان ایمن ترین موبایل دنیا معرفی کرده بود، حالا با ایده جدیدی به بازار اسمارتفون های امن بازگشته و می خواهد نخستین تلفن مبتنی بر فناوری «Blockchain» را در آینده نزدیک عرضه کند.

موبایل جدید به افتخار بنیانگذار بیتکوین «Finney» نامگذاری شده است

موبایل مورد بحث که به افتخار بنیانگذار بیت کوین «Finney» نام گرفته، طبق ادعای شرکت سازنده تنها تلفن کاملاً امن دنیا برای استفاده از پول های مجازی و رمزنگاری شده است. البته شبکه مورد استفاده برای فینِی، فعلاً تنها مبالغ «SRN» (پول مجازی Sirin Labs) را به عنوان وجه رایج می پذیرد و از احتمال پشتیبانی از پول هایی مانند بیت کوین در آن اطلاعی در دست نیست.

Finney از نظر سخت افزاری در حد و اندازه های پرچمداران بازار ظاهر شده و با نمایشگر 5.2 اینچی QHD، رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی، حداقل روی کاغذ نسبت به رقبا کمبودی ندارد.

موبایل مورد بحث همچنین از دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی واید بهره برده، و از بلوتوث نسخه 5 پشتیبانی می کند. البته از چیپست دستگاه و قدرت پردازشی آن اطلاعی در دست نیست که به نظر می رسد شرکت عمداً از انتشار آن خودداری کرده باشد.

لازم به ذکر است که Sirin Labs در کنار موبایل جدید، از توسعه یک دستگاه کامپیوتر نیز خبر داده که هر دو مورد، از نسخه ویژه اندروید تحت عنوان «Shield OS» به همراه مجموعه حفاظت سایبری Sirin Labs بهره مند خواهند بود.

گفتنی است شرکت مورد بحث قصد دارد طی یک ماه آینده و در قالب سرمایه گذاری از طریق جمع سپاری، هزینه توسعه و تولید موبایل 999 دلاری و کامپیوتر 799 دلاری خود را تأمین کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Farzad FJ
    Farzad FJ | ۴ مهر ۱۳۹۶

    بد نیست

  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۴ مهر ۱۳۹۶

    بازم هم سیرین لبز?

  • ali karami
    ali karami | ۴ مهر ۱۳۹۶

    چ خوشکله

مطالب پیشنهادی