ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تیر فارادی فیوچر به سنگ خورد؛ لغو پروژه ساخت کارخانه نوادا

همین 2 سال پیش بود که مدیران استارت آپ فارادی فیوچر خبر از تاسیس کارخانه ای عظیم در نوادا آمریکا می دادند. بعد از 6 ماه این شرکت خبر از نیاز به سرمایه گذاری یک ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

همین 2 سال پیش بود که مدیران استارت آپ فارادی فیوچر خبر از تاسیس کارخانه ای عظیم در نوادا آمریکا می دادند.

بعد از 6 ماه این شرکت خبر از نیاز به سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری را داد و همین اوایل تابسان امسال بود که به دلیل مشکلات مالی پروژه در فاز عملیاتی متوقف شد. در نهایت پروژه فارادی فیچور این هفته به زباله دان تاریخ پیوست.

این مسئله با ارسال نامه ای از سوی این شرکت به مسئولان ایالت نوادا آمریکا اعلام شد. در نهایت توسط این شرکت یک چک به مبلغ 16 هزار و 200 دلار و به دلیل ضرر و زیان از به سرانجام رسیدن این پروژه مبلغ 620 هزار دلار مالیات به این ایالت پرداخت شد. پروژه فارادی در عمل هیچ هزینه ای برای ایالت و دولت مرکزی ایجاد نکرد.

در پایان فارادی فیوچر به امید رسیدن به مشوق های مالی به دنبال تاسیس یک کارخانه کوچک تر در کالیفرنیا آمریکا است تا امید خود مبنی بر تولید مدل تمام الکتریکی یعنی FF91 را از دست ندهد.

در نهایت تجربه بدست آمده از راهی که این شرکت رفته است نشان دهنده سخت بودن ساخت یک شرکت خودروسازی و هزینه های بسیار زیاد آن است. حال این که این شرکت خودروسازی به دنبال تولید خودروهای الکتریکی گران قیمت است.

از این رو می توان نتیجه گرفت که در عمل تاسیس شرکت های کوچک و کارآمدی نظیر تسلا حتی با توجه به بازار رو به رشد خودروهای برقی در سطح جهان، چندان ساده نیست و کمی بعید به نظر می رسد که شاهد خلق بازیگران تازه ای در صنعت خودروسازی جهان باشیم که بتوانند به درستی با غول های این صنعت رقابت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سامان
    سامان | ۵ مهر ۱۳۹۶

    واقعا هیولایی هستش برای خودش ، حیفه نیاد بیرون

مطالب پیشنهادی