ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با توسعه چیپ هوش مصنوعی با هواوی رقابت خواهد کرد

بر اساس گفته های کارشناسان، هوش مصنوعی مهم ترین تکنولوژی عصر حاضر است و شرکت های بزرگ در این زمینه با هم رقابت شدیدی دارند. در چند سال گذشته کمپانی هایی مثل اپل، سامسونگ و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

بر اساس گفته های کارشناسان، هوش مصنوعی مهم ترین تکنولوژی عصر حاضر است و شرکت های بزرگ در این زمینه با هم رقابت شدیدی دارند.

در چند سال گذشته کمپانی هایی مثل اپل، سامسونگ و گوگل با عرضه دستیارهای صوتی گام هایی را در زمینه هوش مصنوعی برداشته اند، با این حال برای اثبات اینکه هوش مصنوعی فراتر از یک دستیار برای باز کردن دفترچه تلفن یا پخش آهنگ است، هنوز راه زیادی در پیش دارند.بر اساس گزارش روزنامه کره ای «The Korea Herald» سامسونگ در حال توسعه چند نوع مختلف از چیپ های مخصوص پردازش هوش مصنوعی است.

چیپ  پردازش هوش مصنوعی، دستیارهای صوتی را قدرتمندتر خواهد کرد

تفاوت کلیدی میان پردازش از طریق چیپ مخصوص و روش فعلی فراهم شدن امکان پردازش آفلاین است، به بیان ساده تر بجای ارسال داده های ورودی به سرورهای سامسونگ، محاسبات لازم در خود موبایل انجام می شود. گفتنی است هواوی که یکی از رقبای قدرتمند سامسونگ در زمینه تولید موبایل و ابزارهای فناوری به شمار می رود، قبلا چیپ پردازش هوش مصنوعی خود را در چیپست «کایرین 970» پیاده سازی کرده است.

بر اساس گزارش این روزنامه، سامسونگ به دنبال تجاری سازی این فناوری در چند سال آینده است.

این کمپانی کره ای می تواند از موتور پردازش هوش مصنوعی برای تقویت دستیار صوتی بیکسبی استفاده کرده و با عرضه آن به شرکت های دیگر درآمد هنگفتی به دست آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۴ مهر ۱۳۹۶

    سامسونگ زده تو کار تقلید دوباره،اون از تحقیق روی فیلم برداری ۱۰۰۰فریم مثل سونی،اینم چیپست هوش مصنوعی به تقلید از هواوی،چون فروش محصولات و تبلیغاتشم خیلی بیشتر از اون دوتا شرکته مطمئنن ازشون رد میزنه.

    • mehdi.ch
      mehdi.ch | ۴ مهر ۱۳۹۶

      ثبت نام کردم که بگم عمویی بیخیال شو اگه قرار بود هر پیشرفتی که صورت میگیره بقیه ازش استفاده نکنند الان هنوز توی غار بودیم .

مطالب پیشنهادی