ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پیامک‌های تبلیغاتی دست از سر مشترکین بر نمی‌دارند

ماجرای پیامک‌های تبلیغاتی و شکایات مردم پایانی ندارد. پیامک‌هایی که یا تبلیغاتی هستند و یا در دسته پیامک‌های خدمات مبتنی بر محتوا (Vas) قرار می‌گیرند و برای کاربر هزینه دارند. سال گذشته با راه‌اندازی سامانه‌ ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۵

ماجرای پیامک‌های تبلیغاتی و شکایات مردم پایانی ندارد. پیامک‌هایی که یا تبلیغاتی هستند و یا در دسته پیامک‌های خدمات مبتنی بر محتوا (Vas) قرار می‌گیرند و برای کاربر هزینه دارند. سال گذشته با راه‌اندازی سامانه‌ 800 توسط رگولاتوری، قرار شد تا مردم به راحتی با استفاده از این سامانه بتوانند به قطع این سرویس‌ها بپردازند.

مشترکان تلفن همراه با استفاده از سامانه پیامکی 800 یا شماره‌گیری #800* می‌توانند از انواع خدمات ارزش افزوده فعال بر روی سیم‌کارت خود و روش غیر فعال‌سازی آن آگاه شوند و درصورت عدم تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، بازی و سرگرمی، مسابقات، ارسال اخبار و...  می‌توانند آنها را غیرفعال کنند. تا به اینجای کار مشکلی کاربران را آزار نمی‌دهد‎‏، اما آیا این شرکت‌ها به همین راحتی دست از سر مشترکین برمی‌دارند؟

شرکت‌ها ترفندهای فریبکارانه‌ای برای ادامه راه پیامک‌های تبلیغاتی خود دارند.

بعد از آغاز به کار سامانه 800، ترفندهای گوناگونی از سوی شرکت‌ها و موسساتی که با Vas و پیامک‌های تبلیغاتی کسب درآمد می‌کنند اعمال شده است. نحوه نوشتار و ادبیات متون فریبکارانه تبلیغات و پیامک‌ها و یا دادن اشتراک رایگان به کاربر و سپس تمدید سرویس او به طور خودکار و ترغیب‌ مشترک هنگام قطع این سرویس‌ها بدون دادن اطلاعات دقیق و کامل از جمله مواردی است که مسئولین این موسسات به آن دست زده‌اند.

برای مثال به متن تبلیغاتی زیر توجه کنید:

این پیامک در حالی برای مشترک ارسال می‌شود که وی در این سامانه عضو نبوده و برای صحت آن از سامانه 800 هم استعلام گرفته است. بعد از کمی مکث و دقت روی متن تبلیغاتی این نوشته، متوجه مشکل می‌شوید. این ادبیات فریب مابانه کاربر را کاملا سردرگم کرده و کاری می‌کند که فکر کند عضو سامانه این شده است. نیاز به تاییدیه مشترک در این سرویس‌ها لازم است و چه راهی بهتر از سردرگم کردن مشترک و گرفتن یک تاییدیه برای عضویت؟

در موردی دیگر مشترکی که ناخودآگاه در یک سیستم Vas به عضویت رایگان سه روز در آمده و سپس عضویت به طور خودکار تمدید خواهد شد، مگر اینکه مشترک مراقب باشد و وقت خود را بگذارد تا  با ارسال یک متن به شماره این سامانه، از این سرویس رهایی یابد.

در مثالی دیگر نیز هنگامی که مشترک خواستار قطع سرویس از سامانه 800 می‌شود، این موسسات دست به کار شده و با دادن وعده‌های شیرین، وی را ترغیب به ثبت‌نام دوباره در سیستمی که چند دقیقه پیش از آن انصراف داده می‌نمایند. نکته قابل توجه اینجاست که در متن پیامکی جدید اطلاعات کاملی از هزینه و خدمات سرویس به مشترک اعلام نمی‌شود و فقط در صورت تمدید دوباره است که هزینه روزانه این سرویس به او ابلاغ می‌شود.

علیرغم طرح چندین و چندین باره مشکلات مربوط به این پیامک‌های مزاحم، همچنان برخی پیامک‌های محتوایی ارزش افزوده با فریب‌کاری همراه است و مشترک سردرگم می‌شود. آیا به این قبیل مشکلات برخورده‌اید؟ آنها را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • فواد قبله
    فواد قبله | ۷ مهر ۱۳۹۶

    من که روزانه چن میلیارد برنده میشم و فقط بخاطر سهل انگاری در فرستادن عدد 1 همشو از دست میدم!
    (رامبد جوان و صدف طاهریان و... هم که بار ها پیام صوتی دادن برام، بدلیل نفرستادن عبارت voice پیامشون دریافت نشده)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی