ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایجاد یک پیشخوان واحد، شرط اصلی تجمیع کارت‌های هوشمند

پس از صحبت‌های وزیر ارتباطات درباره لزوم تجمیع سرویس‌ها و خدمات مختلف شهروندی اعم از کارت عابر بانک، کارت مترو و ... در یک کارت واحد، کارشناسان بانکداری بسیاری درباره فواید و امکان عملی شدن این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۵

پس از صحبت‌های وزیر ارتباطات درباره لزوم تجمیع سرویس‌ها و خدمات مختلف شهروندی اعم از کارت عابر بانک، کارت مترو و ... در یک کارت واحد، کارشناسان بانکداری بسیاری درباره فواید و امکان عملی شدن این طرح و همچنین مشکلات و شروط محقق شدن آن سخن گفته‌اند.

حال یک کارشناس بانکداری الکترونیک، صحبت‌های وزیر ارتباطات مبنی بر تجمیع همه خدمات شهری در تنها یک کارت را عملی  اما مشروط به اقدامات مقدماتی خاصی دانست.

«عماد ایرانی» با اشاره به صحبت‌های وزیر ارتباطات، زمینه‌های بررسی تجمیع همه کارت‌های اعتباری و خدماتی را به دو بخش امکان تکنولوژیکی و امکان اجرایی تقسیم نمود.

«برای صدور دوباره کارت المثنی باید با تک‌تک سازمان‌ها مربوطه تماس برقرار کرد»

به گفته وی به لحاظ تکنولوژیکی این امکان وجود دارد که یک کارت هم برای احراز هویت و هم برای دیگر مسائل بانکی یا خدماتی مورد استفاده قرار بگیرد. می‌توان تمام کارت‌های فعلی که در دست مردم است اعم از کارت‌های مغناطیسی و هوشمند را در تنها یک کارت هوشمند تجمیع نمود.

اما او امکان اجرایی این مهم را خالی از اشکال ندانست و گفت:

«به لحاظ اجرایی واقعیت این است که هر کدام از این کارت‌های موجود در دست مردم، متعلق به یک سازمان یا شرکت خاص است و در حال حاضر مدیریت یکپارچه‌ای که بتوان از طریق آن تجمیع کارت‌ها را انجام داد، فعلا در کشور وجود ندارد. وقتی که همه کارت‌ها در یک کارت تجمیع شوند، زمانی مشکل به وجود می‌آید که صاحب کارت، کارتش را گم کند. او برای سوزاندن و صدور دوباره کارت باید با تک‌تک سازمان‌هایی که در آن کارت خدماتی ارائه می‌دهند تماس برقرار کرده، مراحل اداری را طی و تاییدیه بگیرد.»

«راه حل این مسئله یک پیشخوان واحد باشد که با تمام ارگان‌های مربوطه هماهنگ است»

این کارشناس، راه حل مسئله را یک پیشخوان واحد می‌داند بدین صورت که این نهاد می‌تواند با هماهنگی کلیه ارگان‌های مربوطه به صدور دوباره کارت بپردازد. عدم وجود چنین مرکزی در کشور باعث می‌شود، به لحاظ اجرایی انجام طرح تجمیع کارت‌های خدماتی امکان پذیر نباشد.

ایرانی صدور این کارت‌ها را هم مطلوب دانست و هم مشکل آفرین؛ چراکه آنها در عین سرعت بخشی به ارائه خدمات شهروندی، برای سازمان‌های صادر کننده مشکل آفرین هستند. این ارگان‌ها باید با همکاری یکدیگر برای هرگونه عملیات مربوطه، مسیر طولانی «مراودات بین ادارات» را طی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۵ مهر ۱۳۹۶

    نویسنده هر پست میتونه کامنتارو حذف کنه!؟
    در این صورت خیلی نویسنده کم شعوری هستین جناب آقای امین قیاسی! که کامنت هایی که توهین یا حرف زشتی ندارن رو حذف میکنین...
    تو پست های بعدیتون لطفاً از اول کامنتارو ببندین.

مطالب پیشنهادی