ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاثیر صنعت نرم افزار بر اقتصاد آمریکا چقدر است؟

نرم افزارها تقریبا در هر جایی حضور دارند؛ از انواع گجت ها گرفته تا سیستم های پیش بینی وضع آب و هوا. آنها همچنین نحوه تولید محصولات را نیز متحول کرده و ما را در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ مهر ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

نرم افزارها تقریبا در هر جایی حضور دارند؛ از انواع گجت ها گرفته تا سیستم های پیش بینی وضع آب و هوا. آنها همچنین نحوه تولید محصولات را نیز متحول کرده و ما را در کاهش مصرف انرژی یاری رسانده اند.

با در نظر داشتن همین امر جای تعجب ندارد اگر بگوییم طبق گزارش یک سازمان تحقیقاتی مستقل به نام Software.org نرم افزارها همه ساله نقشی انکار ناپذیر در اقصاد آمریکا ایفا می کنند. می خواهید بدانید این نقش تا چه اندازه گسترده است؟ طبق این گزارش صنعت نرم افزار سال این کشور گذشته به صورت مستقیم و غیرمستقیم بالغ بر ۱.۱۴ تریلیون دلار ارزش افزوده برای تولید ناخالص ملی آمریکا در برداشته است که این میزان رشدی ۶.۴ درصدی را در مقایسه با سال ۲۰۱۴ میلادی نشان می دهد.

بالغ بر ۱۰.۵ میلیون نفر به طور غیرمستقیم در صنعت نرم افزار آمریکا مشغول به کارند

علاوه بر این، نرم افزار نیرویی قدرتمند در بازار کار است چراکه هم اکنون بالغ بر ۲.۹ میلیون نفر در آمریکا به طور مستقیم در این بازار مشغول به کار هستند اما با در نظر داشتن شمار افرادی که به صورت غیرمستقیم به این بازار وابسته اند گفته شده که رقم نهایی برابر با ۱۰.۵ میلیون نفر است. این ارقام آنطور که در گزارش آمده به ترتیب ۱۴.۶ و ۶.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی افزایش داشته است.

ویکتوریا اسپنل رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل ائتلاف کامپیوتر آمریکا در این باره گفته است:

صنعت نرم افزار روی حوزه های مختلفی از صنعت اثرگذار است که از کشاورزی گرفته تا بهداشت و درمان، حمل و نقل و تولید را شامل می شود. هر بخش اقتصادی در آمریکا یا با تکیه بر نرم افزار کار میکند یا اینکه بخشی از آن است.

جالب است بدانید که در این گزارش کالیفرنیا به خاطر آنکه سیلیکون ولی را در خود جای داده بیشترین سهم را در افزایش تولید ناخالص ملی آمریکا ایفا نموده که این رقم دست کم برابر با ۱۲۴.۷ میلیارد دلار برآورد شده. بعد از کالیفرنیا نیویورک با مشارکت ۴۹.۲ میلیارد دلاری و تگزاس (که مقر اصلی دل و شرکت های دیگری نظیر IBM در آن قرار دارد) با ۳۷.۲ میلیارد دلار در جایگاه های بعدی قرار دارند.

اما افرادی که در صنعت نرم افزار کار می کنند همچنین به واسطه صرف درآمدهای بالای خود در بخش های مختلف، به اقتصاد آمریکا قدرت می دهند. متوسط درآمد توسعه دهندگان نرم افزار در آمریکا برابر با ۱۰۴۳۶۰ دلار در سال عنوان شده که بیشتر از دوبرابر متوسط درآمد سالانه تمامی مشاغل دیگر در این کشور است.

البته باید اشاره کنیم رشد مشاغل مرتبط با نرم افزار صرفا به افزایش شمار توسعه دهندگان اپلیکیشن و طراحان وب مربوط نمی شود و این مساله به ایجاد مشاغلی در حوزه های دیگر نظیر کشاورزی منجر شده که در آن از داده ها برای بهبود فرایندهای کشت محصول استفده می گردد و نیازمند استخدام افرادی است که سنسورهای مربوطه را در زمین های کشاورزی کار بگذارند یا با استفاده از پهپاد اطلاعات مورد نیاز برای این منظور را گردآوری کنند.

در صنعت خودرو نیز روز به روز بر اهمیت نرم افزار افزوده گردیده و ماشین ها مرتبا هوشمندتر می شوند و در نهایت به مرحله ای می رسیم که اتومبیل های تماما خودکار برای ورود به بازار آماده شوند.

از سوی دیگر صنعت نرم افزار نیز سرمایه گذاری هایش در بخش تحقیق و توسعه را بالا برده. در سال ۲۰۱۳ میلادی (آخرین سالی که تحقیقات در این زمینه انجام شده) شرکت های نرم افزاری ۶۳.۱ میلیارد دلار در این حوزه صرف کردند که افزایشی ۲۱ درصدی را نسبت به سال قبلش نشان می دهد. از جمله نهادهای مهمی که در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند می توان به ناسا و موسسه ملی سلامت آمریکا اشاره کرد که به ترتیب ۱۲.۲ و ۳۰ میلیارد دلار از بودجه خود را به این بخش اختصاص داده اند.

اسپنل در ادامه صحبت هایش گفته:

این صنعتی است که نوعی تغییر را تجربه می کند و وارد دوره ای از تغییرات بزرگ می شود که البته در جهت مثبت خواهند بود. تکنولوژی های نوظهور نظیر واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و پرینت سه بعدی همگی به نوعی حاصل تغییرات صنعت نرم افزار هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی