ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فایرفاکس کوانتوم، گوگل کروم را به چالش سرعت دعوت می کند

چندی پیش بود که متوجه شدیم موزیلا قصد دارد مرورگر فایرفاکس را از نظر سرعت بهینه سازی کرده و ضمن افزودن قابلیت های جدید به این مرورگر آن را با نام فایرفاکس کوانتوم منتشر کند. ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

چندی پیش بود که متوجه شدیم موزیلا قصد دارد مرورگر فایرفاکس را از نظر سرعت بهینه سازی کرده و ضمن افزودن قابلیت های جدید به این مرورگر آن را با نام فایرفاکس کوانتوم منتشر کند. لازم به ذکر است که این محصول با وارد شدن به فاز بتا بیش از پیش به عرضه عمومی نزدیک شده است. موزیلا تصمیم گرفته به جای ساخت یک مرورگر جدید و مجزا، به توسعه نسل آینده فایرفاکس بپردازد.

واقعیت آن است که موزیلا روز به روز تلاش بیشتری برای رقابت با گوگل کروم می کند و قصد دارد این مرورگر را پشت سر بگذارد. در همین رابطه هدف موزیلا نیز همانند بسیاری از رایانه های امروزی استفاده و بهره مندی مرورگرشان از تنظیمات چند هسته ای است. به عنوان مثال کوانتوم یک موتور CSS جدید که با زبان برنامه نویسی Rust نوشته شده است را با خود یدک می کشد.

کوانتوم بر خلاف مرورگرهای دیگر از فناوری های پردازش موازی بهره می برد و همین مورد باعث می شود تا تمامی کارها به دوش یک هسته از بپردازنده نیفتد. این مرورگر قادر است تب ها را بر اساس ترتیب استفاده شما اولویت بندی نماید؛ موزیلا می گوید این ویژگی باعث می شود فایرفاکس از نظر مصرف رم 30 درصد بهینه تر از کروم عمل کند و به طور کلی سریعتر باشد.

موزیلا همچنین تلاش زیادی کرده است تا مشکلات را از مرورگر خود حذف کند. این کمپانی می گوید که آن ها هم اکنون 469 باگ که سبب کاهش عملکرد فایرفاکس می شده است را حذف کرده اند. به لطف پروژه فوتون می توان گفت که ظاهر فایرفاکس کوانتوم به طور قابل توجهی نسبت به قبل متفاوت است.

فایرفاکس حالا مینیمالیست تر شده و روی نمایشگرهایی با وضوح بالا نیز عالی به نظر می رسد. با توجه به همه گیر شدن مانیتورهای 4K در میان کاربران باید گفت که وجود چنین کیفیتی بسیار حس می شد.

نسل جدید موتور وب موزیلا قرار است در تاریخ احتمالی 14 نوامبر روی پلتفرم های اندروید، ویندوز، مک و لینوکس راه اندازی شود. در صورتی که دوست دارید دسترسی سریعتری به فایرفاکس کوانتوم داشته باشید می توانید نسخه بتای آن را از طریق این لینک تجربه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • | ۶ مهر ۱۳۹۶

    درامد این شرکت از کجاست؟

    • محمد رضا
      محمد رضا | ۸ مهر ۱۳۹۶

      گوگل سالانه فکر کنم ۱میلیارد دلار برای اینکه جستجوگر پیش فرض باشه به موزیلا پرداخت می کنه

  • nhho
    nhho | ۵ مهر ۱۳۹۶

    درکنارسرعت معیارهای زیاددیگری نیزمهم هستن،ازجمله مترجم وبسایت هاکه درمرورگرکروم وجودداره ،وتازمانی که این قابلیت به مرورگرفایرفاکس کوانتوم نیادحتی اگه یک وب روده ثانیه زودترازکروم بازکنه،من حاظربه استفاده ازبرنامش برای اشغال کردن فضای گوشیم نیستم!،کروم درکنارقابلیت هاش یه مرورگرکاملیه واونایی که ادعای مصرف بالای رم گوشی میکنن دقت ندارندکه همزمان که کروم یک سایت روبازمیکنه اون روازلحاظ امنیت چک میکنه،اگه قبلادرآن سایت حساب کاربری داشتین وذخیرش کردین واردحسابتون میشه،همزمان باهمین کاراوب سایت روکه مثلابه زبان عربی ترجمه میکنم وآدرس وب رودرسوابق حسابت ذخیره میکنه که درصورتی که بهش نیازداشتی بتونی دسترسی به سایت هایی که رفتی داشته باشی،ودرکناراین همه کاریی که انجام میده دارای سرعت بالاییه ومطمئنن اگه مانندفایرفاکس فقط یه سایت بازمیکردقطعاسرعت فوق العاده ای داشت!!!

    • سعید
      سعید | ۷ مهر ۱۳۹۶

      کروم عالیه من گوشیم 2 گیگ رم داره اما اصلا مشکلی پیش نمیاره حتی مدل دیگی دارم که 1 گیگ اونم خیلی کند نمیشه اما خوب 2 گیگ رم باشه کافیه برای استفاده از کروم امنیت کروم اما تمام مرورگرای دیگه بیشتر چون میدونید پشتش یک شرکت بزرگه اما من اصلا نمیدونم منبع درامد فایرفاکس بقیه چیه مطمنن برای رضای خدا برنامه نویسی نمیکنن

مطالب پیشنهادی