ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آلفارومئو استلویو رکورد سریع ترین شاسی بلند جهان را از چنگ پورشه در آورد

رکوردهای پیست نوربرگ رینگ آلمان مشهور به جهنم سبز یکی پس از دیگری در حال شکسته شدن هستند و جنگ قدرت بین خودروسازان ادامه دارد. همین چند روز پیش بود که خبر محصول رکورد شکن ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

رکوردهای پیست نوربرگ رینگ آلمان مشهور به جهنم سبز یکی پس از دیگری در حال شکسته شدن هستند و جنگ قدرت بین خودروسازان ادامه دارد.

همین چند روز پیش بود که خبر محصول رکورد شکن پورشه یعنی 911 GT2 RS منتشر شد که به عنوان سریع ترین خودروی تولید انبوه در این پیست رکورد ثبت شده بود و حالا آلفا رومئو خبر از شکسته شدن رکورد سریع ترین شاسی بلند تولید انبوه با محصول جدید خود یعنی استلویو کوادریفوگلیو می دهد.

این SUV توانسته یک دور پیست را با ثبت زمان 7 دقیقه 51 ثانیه و 7 صدم ثانیه به ثبت برساند. این زمان در حدود 8 ثانیه از رکورد قبلی که متعلق به پورشه کاین توربو S بوده سریع تر است.

همچنین آلفا توانسته بود با ثبت زمان 7 دقیقه و 32 ثانیه رکورد سریع ترین سدان را نیز با مدل جولیا کوادریفوگلیو به نام خود ثبت کند.

هر دوی خودرو مذکور از پلت فرم یک سان و قوای محرکه یکسانی بهره می برند. موتور 2.9 لیتری V-6 تویین توربو توانایی تولید حداکثر قدرتی معادل 505 اسب بخار را دارا است و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز به 443 پوند فوت می رسد.

به لطف لاستیک ها با چسبندگی بالا و سیستم چهارچرخ متحرک این SUV صفر تا 100 کیلومتر را در زیر 4 ثانیه پر می کند.

گرچه این خودرو در اوایل سال آینده میلادی به فروش خواهد رسید و در حال حاضر تنها مدل Q4 که مجهز به موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژر است به فروش می رسد.

در هر صورت به نظر می رسد که خودروسازان برای اثبات توانایی های خود در حال یک رقابت زیر پوستی هستند.

مسئله ای که به خودروسازان کمک های فراوانی در بخش معرفی و تبلیغات محصولاتشان می کند و عملا ثبت رکورد در پیست نوربرگ رینگ به یک حربه بزرگ تبلیغاتی جذاب مبدل شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی