ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پس از هک اکانت افراد سرشناس، گوگل ابزار تایید هویت دو مرحله ای خود را ارتقا می دهد

گوگل برنامه دارد ابزار تایید هویت دو مرحله ای خود را با تدابیر بهبودیافته و فیزیکی امنیتی افزایش دهد تا کاربران سرشناس را از حملات سایبری سیاسی و برنامه ریزی شده مصون نگه دارد. این ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

گوگل برنامه دارد ابزار تایید هویت دو مرحله ای خود را با تدابیر بهبودیافته و فیزیکی امنیتی افزایش دهد تا کاربران سرشناس را از حملات سایبری سیاسی و برنامه ریزی شده مصون نگه دارد. این سرویس جدید که «برنامه حفاظت پیشرفته» نامیده می شود و احتمالاً از ماه آتی در دسترس قرار می گیرد، کلید های امنیتی مبتنی بر USB های فیزیکی را جایگزین روند تایید هویت استاندارد سرویس هایی مانند جیمیل و گوگل درایو می کند.

این سرویس همچنین اپلیکیشن ها و سرویس های شخص ثالثی که ممکن است نیازمند اتصال به اکانت گوگل کاربر باشند را نیز محدود می کند.این تغییر احتمالاً دارندگان معمولی حساب های گوگل را تحت تاثیر قرار نمی دهد، زیرا به گزارش بلومبرگ، گوگل افرادی نظیر مدیران کمپانی های بزرگ، سیاست مداران و اشخاص مشابهی که مورد تهدیدهای امنیتی قرار دارند را هدف گرفته است.

پس از هک اکانت جیمیل جان پادستا، مدیر کمپین سیاسی هیلاری کلینتون در سال 2016 که نتیجه حملات فیشینگ بود و ظاهراً به دولت روسیه مربوط می شد، گوگل به دنبال تدابیر امنیتی تازه ای رفت تا کاربرانی که اطلاعات حساسی در اختیار دارند را از افشاگری های سیاسی مصون نگه دارد.

کلید های امنیتی فیزیکی گوگل، که برای دسترسی به کنترل های امنیتی سنتی تر باید حتما به دستگاه متصل باشند، قطعاً دسترسی از راه دور به اکانت جیمیل یا گوگل درایو این افراد را سخت تر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • شهبازی
    شهبازی | ۸ مهر ۱۳۹۶

    گوگل به افراد مشهور اهمیت میده. برای کاربران معمولی اتفاق افتاده بود دست به این اقدام نمیزد

مطالب پیشنهادی