ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل احتمالاً مشغول ساخت رقیبی برای اسپیکر Echo Show آمازون است

با استناد به گزارش های تازه، گوگل مشغول توسعه رقیبی برای اسپیکر Echo Show آمازون است که آن هم از نمایشگری لمسی بهره مند خواهد بود. به نظر می رسد که اسپیکر هوشمند گوگل، ترکیبی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

با استناد به گزارش های تازه، گوگل مشغول توسعه رقیبی برای اسپیکر Echo Show آمازون است که آن هم از نمایشگری لمسی بهره مند خواهد بود. به نظر می رسد که اسپیکر هوشمند گوگل، ترکیبی از Echo Show و دیگر اسپیکرهایی که آمازون اخیراً در مراسم سیاتل خود معرفی کرد خواهد بود. از جمله ویژگی های این دیوایس می توان به نمایشگری لمسی برای نمایش محتویات مختلف و نیز اسپیکرها و میکروفونی برای گوش سپردن به موسیقی و تعامل با دستیار گوگل اشاره کرد.

علاوه بر این قابلیت ها، محصول گوگل ظاهراً به عنوان یک هاب هوشمند خانگی نیز عمل خواهد کرد که به کمک آن می توانید دستگاه های هوشمند خانگی را کنترل و مدیریت کنید؛ این قابلیت اگرچه در Echo Show وجود ندارد، اما Echo Plus آمازون با محصولات هوشمند خانگی برخی برندهای خاص سازگاری دارد.

گفته می شود اسپیکر هوشمند گوگل «ورژنی از اندروید» را به اجرا در می آورد و می توان از اپلیکیشن های گوناگونی روی آن استفاده کرد؛ هرچند که هنوز مشخص نشده آیا می توان به پلی استور نیز دسترسی داشت و اپلیکیشن های دیگر را نیز نصب کرد یا خیر. با این همه، اپلیکیشن هایی مانند یوتوب و گوگل فوتوز در کنار دستیار صوتی گوگل و نیز قابلیت های برقراری تماس های ویدیویی به صورت پیش فرض روی دستگاه قرار گرفته اند.

افشاگران می گویند این اسپیکر با نام رمز Manhattan در داخل کمپانی ساکن مانتین ویو شناخته می شود و نمایشگری 7 اینچی، درست مانند Echo Show خواهد داشت. علاوه بر این ها، احتمالاً لازم نیست زمان زیادی منتظر باقی بمانیم و این اسپیکر به احتمال فراوان طی سال جاری میلادی معرفی و عرضه می شود؛ هرچند که گوگل در ابتدا سال 2018 را برای عرضه دستگاه در نظر داشته است.

نکته جالبی که باید در نظر داشت این است که گوگل اخیراً دسترسی به یوتوب را روی Echo Show مسدود کرد. این مسئله اگرچه ممکن است ارتباطی به اسپیکر جدید کمپانی نداشته باشد، اما عرضه این دیوایس به همراه یوتوب قطعاً برای گوگل بسیار منطقی به نظر می رسد و باعث می شود Manhattan نوعی برتری نسبت به همتای آمازونی خود داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۸ مهر ۱۳۹۶

    اینا هم دارن یه چسز مسخره می شن

  • 123456
    123456 | ۸ مهر ۱۳۹۶

    بله

مطالب پیشنهادی