ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و تاسیس آزمایشگاهی در دانشگاه مونترال برای تحقیق در زمینه هوش مصنوعی

به نظر می رسد کشور کانادا در حال فراهم آوردن بستری فوق العاده برای تحقیقات در حوزه هوش مصنوعی است و حالا سامسونگ تازه ترین شرکتی است که آزمایشگاهی برای تحقیق در این زمینه در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

به نظر می رسد کشور کانادا در حال فراهم آوردن بستری فوق العاده برای تحقیقات در حوزه هوش مصنوعی است و حالا سامسونگ تازه ترین شرکتی است که آزمایشگاهی برای تحقیق در این زمینه در کانادا تاسیس نموده است. این آزمایشگاه که در دانشگاه مونترال واقع شده، به دانشجویان و استادان اجازه می دهد تا با کمپانی کره ای در پروژه های مرتبط با هوش مصنوعی مانند تکنولوژی ناوبری خودکار، تشخیص تصویر، ترجمه و ربات ها همکاری داشته باشند.

بر هیچکس پوشیده نیست که سامسونگ می خواهد فعالیت های گسترده تری در زمینه هوش مصنوعی داشته باشد. دستیار بیکسبی همین حالا در برخی اسمارت فون های سامسونگ جای گرفته و در حال باز کردن راه خود به اسپیکرهای هوشمند و حتی لوازم خانگی است. اگر این دستیار به دنبال کسب موفقیت باشد، قطعاً نیازمند پیشرفت هرچه بیشتر طی سال های آتی خواهد بود تا نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

ضمناً با در نظرگیری تلاش های اولیه سامسونگ در حوزه های اتومبیل های خودران و فعالیت های رباتیک، به نظر می رسد که آینده سامسونگ تا حد زیادی به تحقیقات آزمایشگاه های هوش مصنوعی اش وابسته خواهد بود.

در نهایت گفتنی است که سرمایه گذاری 125 میلیون دلاری دولت کانادا روی تحقیقات هوش مصنوعی در کنار سرمایه گذاری های خصوصی، سبب شده جدالی جدی بر سر استعدادهای این کشور به وجود آید. در حال حاضر کمپانی هایی مانند گوگل، اپل، فیسبوک و مایکروسافت در اقصی نقاط این کشور مشغول تحقیق در زمینه هوش مصنوعی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ali zade
    ali zade | ۹ مهر ۱۳۹۶

    سامسونگ پلاستیک ساز فقط نشسته ببینه بقیه شرکت های بزرگ چه می‌کنند تا اونم دستش و تو همون سوراخ کنه ، بهتر بود در همون مرحله سبزی فروشی میموند ، اشغال ساز برتر دنیا ، هوش مصنوعی که هیچ ، در حدباغچه بانم نمیتونه پیشرفت کنه

    • sheikhamir
      sheikhamir | ۹ مهر ۱۳۹۶

      حالا تو چرا میسوزی؟تو کجای دنیا رو گرفتی؟
      همین سامسونگ درآمدش از درآمد دولت کره بیشتره از اونطرف اونقدر پیشرفته هست که ۹۵% صفحه نمایش امولد بازار(از جمله صفحه نمایش آیفون۱۰) رو تولید میکنه و از طرف دیگه در تولید وفروش پردازنده هم مقام اول رو داره .حالا تو اومدی این شرکت رو میبری زیر سوال؟!!!!

    • H@D!
      H@D! | ۹ مهر ۱۳۹۶

      سامسونگ در حد شما نیست عزیزم ناراحت نشو گلم . ساسونگ به گرد تو هم نمیرسه

    • BaBy
      BaBy | ۹ مهر ۱۳۹۶

      چرا میسوزی ?? جان

مطالب پیشنهادی