ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

عوارض و پارکینگ رایگان؛ راهکار امارات برای ترویج خودروهای پاک

کشور کوچک امارات متحده عربی با توجه به ذخایر عظیم نفتی از لحاظ اقتصادی وضعیت بسیار مطلوبی دارد. همانند اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس، اقتصاد این کشور نیز به طور عمده وابسته به نفت بوده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

کشور کوچک امارات متحده عربی با توجه به ذخایر عظیم نفتی از لحاظ اقتصادی وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

همانند اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس، اقتصاد این کشور نیز به طور عمده وابسته به نفت بوده و بخش اعظمی از درآمدهای آن از طریق صادرات نفت تامین می شود.

البته در سال های اخیر با تصمیمات و سیاست های اتخاذ شده میزان وابستگی امارات متحده عربی به صادرات نفت بسیار کاهش یافته و از 85 درصد در سال 2009 به 25 درصد در زمان کنونی رسیده است.

بر اساس گزارش اخیری که در پایگاه خبری بلومبرگ منتشر شده، این کشور نفت خیز خود را برای دوران پس از نفت کاملا آماده می کند.

فراهم سازی بسترها و تشویق مردم به سمت استفاده از خودروهای الکتریکی بخشی از تلاش هایی هستند که در این راستا انجام می شوند؛ به همین جهت طبق قوانین جدید، اتومبیل های برقی در دبی از پرداخت هزینه پارک و عوارض معاف شده اند.

تعداد خودروهای حاضر در دبی مدام رو به افزایش است، طوری که برای تسهیل رفت و آمد، اتوبان های چندین بانده در این شهر بزرگ احداث شده است.

طبق هدفگذاری سازمان برق و آب دوبی (موسوم به DEWA)، تا سال 2020 باید حدود 32000 خودروی برقی در خیابان های این کلان شهر تردد کنند؛ این رقم تا سال 2030 نیز باید به 42000 دستگاه افزایش یابد.

برای دستیابی به این اهداف، سازمان برق و آب دوبی پیش بینی های لازم را نموده و در حال آماده سازی زیرساخت ها است. برای مثال این سازمان در سال 2015 صد ایستگاه شارژ در نقاط مختلف شهر راه اندازی کرد و قرار است تا سال 2018 صد ایستگاه دیگر ساخته شود.

برای ترغیب هر چه بیشتر شهروندان به سمت خودروهای الکتریکی، علاوه بر معافیت از عوارض و پرداخت هزینه پارکینگ، DEWA نام مالکین اتومبیل های برقی را در پایگاه داده خود ثبت نموده و استفاده از ایستگاه های شارژ را تا پایان سال 2019 برای آنها رایگان کرده است.

اماراتی ها ثروت های هنگفت بدست آمده از منابع نفتی را کاملا هوشمندانه صرف و یا به عبارت بهتر سرمایه گذاری می کنند.

برای مثال بد نیست بدانید یک نیروگاه خورشیدی با 327 میلیون دلار هزینه هم اکنون در حال ساخت است.

در شرایطی که اماراتی ها گام های اولیه را در راستای بسترسازی برای ظهور خودروهای الکتریکی و حمل و نقل سبز برداشته اند، متاسفانه هنوز در کشور ما خبری از اقدامات مشابه نبوده و ظاهرا برنامه ای جدی در این زمینه وجود ندارد.

از آنجایی که اتومبیل های برقی قطعا در آینده نزدیک به یک جریان اصلی تبدیل خواهند شد و با توجه به مزایای زیادی که آنها دارند، باید از همین امروز برای توسعه و تولید این دسته از وسایل نقلیه به صورت جدی برنامه ریزی نموده و رفته رفته زیرساخت های لازم را برای استفاده بهتر و راحت تر از آنها فراهم کرد.

در توصیف مزایای خودروهای الکتریکی همین بس که تصور کنید در یک روز زمستانی هیچ دودی از اگزوز هیچ یک از اتومبیل های موجود در خیابان های تهران خارج نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ مهر ۱۳۹۶

    دشور ما کالا هدف چیز دیگریه. کل درامد نفت رو صرف این میکنن که همین بساط روضه خونی و زنجیر زنی و توسرزنی رو تا دریای مدیترانه گسترش بدن. آلودگی هوا و خفه شدن مردم چه اهمیتی داره واسشون

  • Hamed A
    Hamed A | ۹ مهر ۱۳۹۶

    اینجا برعکسه ، هنوز دست از سر تولید ماشین های آشغال و پر مصرف بر نمیدارن

  • عادل حقیقی
    عادل حقیقی | ۹ مهر ۱۳۹۶

    سلام و خسته نباشید به اعضا محترم دیجیاتو لطفا پست های بیشتر و متنوع تر بزارید برای مثال من چند مورد رو میگم: ۱.ترفند های عکاسی با موبایل ۵ پست ۲.معرفی محصولات و بررسی شون (حتی میتونید هزینه تبلیغات هم بگیرید) مثلا هدست واقعیت مجازی سامسونگ یا تلویزیون ها یا دوربین ها ۳.مقایسه دوربین موبایل ها با یکدیگر و با دوربین های حرفه (خودتون بسازید نه اینکه از سایت های خارجی ترجمه کنید) ۴.نظرسنجی و مسابقه درباره موبایل ها یا هر تکنولوژی دیگه (اینجوری کاربراتون بیشتر میشن) ۵.یه قسمت بسازید که مردم یه پست کامل تهیه کنند و براتون بفرستند بعد بررسی کنید و اگه خوب بود هر روز دوتاشو بزارید تو سایت و نویسنده رو بنویسی مردمی ( تو ایران خیلی ها استعداد و علاقه دارن ازشون استفاده کنید)(ضرری که نداره امتحانش مجانیه) ۶.کار تون رو گسترش بدید مثلا مقایسه تلویزیون ها و مقایسه لپ تاپ ها (اگه از بخش مردمی استفاده کنید خود ب خود کار تون گسترش پیدا میکنه) ۷.هر روز یه بازی و یه برنامه پیشنهادی در اندروید و آیفون بگید ( میتونید تبلیغات هم بکنید) و.... کسانی که موافق اند لایک کنند?? مسولین دیجیاتو هم اگه خوندند یه جواب کوشولو بدند?

  • bagher
    bagher | ۹ مهر ۱۳۹۶

    چه قدرت چرت میگید...یک کشور کوچیک با جمعیت کم با کلی نفت میشه این...دیگه انقدر. چرتو پرت گویی یا دعوای عرب اجم نداره که همه چیو سیاسی میکنید

    • HAKAM64
      HAKAM64 | ۹ مهر ۱۳۹۶

      ایران علاوه بر نفت خیلی چیزهای دیگه مثل نیروی انسانی جوان، معادن، دریاچه، کوه و... داره که امارات نداره، ولی با مدیریت ضعیف و برادران اختلاس‌گر به این وضع افتادیم. خودم از عربا خوشم نمیاد ولی امارات یه چیزه دیگس، عقل تو سرشونه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی