ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اسپرت ترین محصولات جگوار برقی می شوند

جگوار قصد دارد که خودرو اسپرت دونفره خود را به قوای محرکه هیبریدی تجهیز کند و به این ترتیب نسل بعدی F-Type یک خودرو برقی خواهد بود. وعده جگوار مبنی بر الکتریکی کردن خودرو های ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

جگوار قصد دارد که خودرو اسپرت دونفره خود را به قوای محرکه هیبریدی تجهیز کند و به این ترتیب نسل بعدی F-Type یک خودرو برقی خواهد بود.

وعده جگوار مبنی بر الکتریکی کردن خودرو های خود هرچه بیش از پیش در حال عملی شدن است و این پلنگ خالدار در حال تلاش است که به سرعت نسخه های الکتریکی از خودروهای خود را راهی جاده ها کند.

این برند خودروساز بریتانیایی در حال حاضر به دنبال راهی کردن نسخه نزدیک به تولید شاسی بلندI-Pace  به سمت جاده هاست. این خودروی که مدت های طولانی منتظر معرفی بوده است قرار است با پیشرانه الکتریکی در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ به فروش برسد. گفته می شود که نسخه نهایی این خودروی الکتریکی که اولین مدل برقی جگوار است با نمونه اولیه تفاوت چندانی نداشته و رقیب سر سختی برای تسلا ایکس محسوب می شود.

شنیده ها حاکی از این است که این کمپانی خودروسازی همچنان به فروش خودروهای اسپرت امیدوار بوده و قصد دارد که نسخه اسپرت اف تایپ را الکتریکی کرده و در آینده راهی بازار کند.

براساس اطلاعات مجله اینترنتی Automotive، این محصول اسپرت در زمان معرفی خود به قوای محرکه الکتریکی مجهز خواهد بود. معرفی و عرضه این F-Type جدید به سال های آینده موکول شده است.

ایان کالوم مدیر اجرایی این شرکت اعلام کرد که جگوار قصد ندارد تولید اتومبیل های اسپرت متوقف کند، بلکه به دنبال استفاده از یک موتور پیشرفته الکتریکی و قدرتمند بر روی مدل F-Type دو نفره است تا سری جدید خودروهای اسپرت خود را راهی جاده ها کند.

جگوار پس از معرفی مدل های اسپرت E-Type از سال 1975 تا سال 2013 تولید خودروهای اسپرت را متوقف کرد اما این کمپانی در سال 2013 با معرفی F-Type دونفره به عرصه رقابت در بازار خودروهای اسپرت بازگشت.

کالوم در مصاحبه با این مجله توضیح داد که

بعضی  از خریداران خودرو  فکر می کنند که خودروهای اسپرت دیگر جایگاهی در صنعت خودرو نداشته و عمر آن ها به پایان رسیده است. آن ها معتقد اند که شاسی بلند ها با استفاده از فناوری های پیشرفته خود می توانند به راحتی وظایف یک خودرو اسپرت انجام داده و حتی با سرعتی باور نکردی بهتر از آن ها ایفای نقش کنند. اما در این میان ما نباید یک موضوع خیلی مهم را در مورد خودروهای اسپرت فراموش کنیم آن هم این است که این وسایل نقلیه عملکرد و طراحی بسیار منحصربفرد و بهتری داشته و در نهایت نتیجه قابل قبول تری به ما هدیه می دهند. البته طرفداران خودروهای اسپرت نیز نباید فراموش شوند و کمپانی های خودروسازی وظایفی را نیز در مقابل این افراد دارند.

این مدیر ارشد به طرفداران خودرو های اسپرت وعده داده است که این شرکت همچنان به ساخت اتومبیل های اسپرت مانند خودروی اسپرت F-Type در آینده ادامه خواهد داد و این خط تولید به زودی متوقف نخواهد شد.

گالوم همچنین در ادامه توضیح داده است که

ما قصد داریم در نهایت، یک سری خودرو های اسپرت جدید را نیز به خط تولید خود اضافه کرده و به دست مشتریان برسانیم.

از زمان معرفی این خودرو در سال 2013 تا کنون بیش از 45 هزار دستگاه از F-Type به فروش رسیده است. در سال جاری جگوار موفق شده که بیش از 2700 دستگاه دیگر از آن در ایالات متحده به دست مشتریان برساند.

به این ترتیب بیش از 4 هزار F-Type دیگر را برای فروش تا پایان سال جاری باقی می ماند. برآورد کلی آمار فروش جگوار در مورد این خودرو چندان موفقیت آمیز به نظر نمی رسد.

پیش از این مدل 2013 F-Type  تنها از طریق دو موتور 3 لیتری 6 سیلندر و 5 لیتری 8 سیلندر در سراسر جهان در دسترس مردم بود اما چندی پیش مدیران جگوار اعلام کردند که به زودی نسخه جدید این خودرو با موتور 4 سیلندر در دسترس عموم خواهد بود.

با به روز رسانی قوای محرکه قدرت و گشتاوری خودرو به ترتیب به اعداد 296 اسب بخار و 400 نیوتن متر تغییر پیدا خواهند کرد. این موتور در اکثر محصولات جدید جگوار به چشم می خورد و با بکار گیری آن وابستگی این شرکت انگلیسی به کمپانی خودروسازی امریکا فورد بیش از 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

منابع نزدیک به جگوار می گویند که این کمپانی قصد دارد نسخه 2018 این مدل ارزان سازی شده را را با قیمتی ارزان تر راهی جاده ها کند تا شاید از این طریق هوداران خود را راضی تر و در فروش خودروهای اسپرت خود نیز موفق تر باشد.
جگوار پیش از این توضیح داده بود که تمامی خودروهای جدیدی که پس از سال 2020 توسط این خودروساز بریتانیایی راهی بازار می شوند می توانند از نیروی برق نیز در قوای محرکه خود استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • علیرضا عابدی
    علیرضا عابدی | ۱۰ مهر ۱۳۹۶

    یک تا شش جان فازت چیه؟

  • AmrH
    AmrH | ۱۰ مهر ۱۳۹۶

    @12345
    Lemano، خودتی؟

    • نیما سالارکیا
      نیما سالارکیا | ۱۰ مهر ۱۳۹۶

      ????????????????????????????????????????????????

  • 123456
    123456 | ۱۰ مهر ۱۳۹۶

    یعنی خیلی باید زاقارت باشم که بنزم رو بفروشم جکمار بخرم جک و جونور و مار بخرم!

    • هادی واعظ
      هادی واعظ | ۱۰ مهر ۱۳۹۶

      خیلی چلی???

    • alone boy
      alone boy | ۱۰ مهر ۱۳۹۶

      داداش خدایی ساقیت کیه؟ خیلی خوبی تو پسر??

مطالب پیشنهادی