ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

رویای شیرین؛ کمپری مجهز به انرژی خورشیدی

حمل و نقل از طریق خودروهای الکتریکی با گذشت زمان متداول تر خواهد شد. هرچند که هنوز خودروهای الکتریکی و به خصوص خودروهایی که نیروی مورد نیاز خود را از طریق خورشید تامین می کنند ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

حمل و نقل از طریق خودروهای الکتریکی با گذشت زمان متداول تر خواهد شد. هرچند که هنوز خودروهای الکتریکی و به خصوص خودروهایی که نیروی مورد نیاز خود را از طریق خورشید تامین می کنند به اندازه خودروی بنزینی و دیزلی رایج نیستند اما روند استفاده از آن ها به خصوص در اروپا صعودی بوده و در حال افزایش است، اما تا به حال این نوع خودروها در دنیای کاروان ها جایی نداشته اند.


در همین راستا به تازگی شرکت آلمانی Dethleffs از کانسپت یک کاروان خورشیدی به نام Dethleffs e.home رونمایی کرده است.

این وسیله نقلیه الکتریکی می تواند به عنوان یک خانه کامل به خصوص برای افرادی که در محوطه های کمپ و اردوگاه ها زندگی می کنند استفاده شود.

داشتن این کاروان که توسط نور خورشید شارژ میشود در چنین محوطه هایی که اکثرا از منبع برق برخوردار نیستند یک مزیت عمده محسوب می شود.

سراسر بدنه ۳۱ متر مربعی این خانه تمام الکتریکی آلمانی پر از سلول های خورشیدی بوده و این سلول های خورشیدی قادر خواهند بود که در اوج زمان کار خود ۳ کیلووات توان بیشتر در اختیار موتور الکتریکی خودرو قرار دهند.


اطلاعات دقیقی در مورد ظرفیت باتری Dethleffs e.home در دسترس نیست. بالاترین احتمال ها نشان می دهد که نسخه کامل این کانسپت آلمانی که در تصاویر قابل مشاهده است می توان با یکبار شارژ مسافتی 165 کیلومتری را طی کند.

باتری این کاروان توانایی پیشیبانی از 1500 بار شارژ مجدد دارد. این بدان معنی است که باتری این خودروی خورشیدی باید بعد از طی کردن حدود 250 هزار کیلومتر تعویض شود.
شنیده ها حاکی از این است که نسخه غیر کمپری این خودرو بر اساس چرخه NEDC قادر خواهد بود که در یکبار شارژ 280 کیلومتر مسیر طی کند، اما همانطور که می دانید چرخه NEDC (چرخه جدید رانندگی که مخصوص اروپاست) با واقعیت اختلاف داشته و این نسخه غیر کمپری در واقعیت می تواند با یکبار شارژ مسیری 225 کیلومتری طی کند.

همچنین موتور الکتریکی این وسیله نقلیه دارای توانی معادل ۸۰ کیلو وات است.

پنل های گرمایشی مادون قرمزی هم که در کف، دیوارها و حتی مبلمان خودرو تعبیه شده اند به عنوان منبع حرارت دوم به گرم کردن کابین کمک می کنند.


همانطور که تصاویر گویاست کیفیت لوازم وتجهیزات داخلی این خودرو از بسیاری از کاروان ها و حتی خانه ها بهتر است، بنابراین قیمت احتمالی کانسپت بالا بوده و انتظار می رود که نسخه تولیدی نیز گران قیمت باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • PL
    PL | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

    خونه ما این قدر امکانات نداره?

مطالب پیشنهادی