ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری عربستان سعودی و روسیه در زمینه تکنولوژی

بر اساس اظهارات «کیریل دیمیتریف» رئیس سازمان سرمایه گذاری مستقیم روسیه، این کشور قصد دارد در اقدامی مشترک به همراه عربستان سعودی، مبلغ 1 میلیارد دلار در زمینه تکنولوژی سرمایه گذاری کند. قرارداد مذکور تنها ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۲

بر اساس اظهارات «کیریل دیمیتریف» رئیس سازمان سرمایه گذاری مستقیم روسیه، این کشور قصد دارد در اقدامی مشترک به همراه عربستان سعودی، مبلغ 1 میلیارد دلار در زمینه تکنولوژی سرمایه گذاری کند.

قرارداد مذکور تنها یکی از تفاهم نامه هایی است که طی سفر پادشاه عربستان سعودی به روسیه به امضا می رسد. جالب است بدانید که این نخستین باری است که یکی از پادشاهان حاکم عربستان مستقیماً به مسکو سفر می کند.

روسیه و عربستان علاوه بر تکنولوژی، در زمینه انرژی نیز 1 میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهند کرد

علاوه بر سرمایه گذاری مشترک در زمینه فناوری، روسیه و عربستان قرارداد 1 میلیارد دلاری دیگری را نیز در زمینه انرژی امضا خواهند کرد. همچنین عربستان در زمینه احداث جاده، راهداری و اخذ عوارض جاده ای هم در روسیه (به خصوص جاده جدیدی که برای کاهش ترافیک مسکو در دست احداث است) سرمایه گذاری خواهد کرد.

طبق گفته های دیمیتریف، دو کشور قصد دارند در راستای هم افزایی هرچه بیشتر، از فناوری های اختصاصی یکدیگر مانند نمک زدایی (برای شیرین کردن آب دریا) و افزایش راندمان در حوزه تصفیه هوا بهره برداری کنند.

وی همچنین با تأکید بر خدمات اینترنتی «Yandex» و برتری آن نسبت به گوگل در روسیه، اظهار داشت که این کمپانی همین حالا هم حضور قدرتمندی در خاورمیانه داشته و احتمالاً در آینده نزدیک سهم بیشتری از بازار را به دست خواهد آورد.

گفتنی است عربستان سعودی پیش از این در همکاری با سافت بنک، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری فناوری جهان را تشکیل داده بود که نشان می دهد این کشور، برای خروج از وابستگی به نفت و درآمدزایی از سایر حوزه ها برنامه ویژه ای دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • زروان
    زروان | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

    ما دم از اقتصاد مقاومتی میزنیم اونا عمل میکنن
    تازه اونم به صحیح ترین شکلش، سرمایه گزاری مشترک بر روی تکنولوژی با کشورایی که از ما جلوترن

  • hakhatec
    hakhatec | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

    اصلا به عربستان نمیاد همچین کارایی کن ولی خدایی ببین دارن چیکارا می کنن!!!حالا ما با آمریکا مشکل داریم،با روسیه و چین که مشکل نداریم،نمیتونیم یکم اونا رو ترغیب کنیم بیان با ما همکاری کنن

مطالب پیشنهادی