ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عزم راسخ انگلستان برای تبدیل شدن به ایمن ترین نقطه در فضای آنلاین

کارن بردلی وزیر فرهنگ انگلستان امروز در جمع حزب محافظه کار در منچستر به ایراد سخنرانی پرداخت و طی آن از دیدگاه خود برای تبدیل نمودن این کشور به ایمن ترین نقطه در فضای آنلاین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

کارن بردلی وزیر فرهنگ انگلستان امروز در جمع حزب محافظه کار در منچستر به ایراد سخنرانی پرداخت و طی آن از دیدگاه خود برای تبدیل نمودن این کشور به ایمن ترین نقطه در فضای آنلاین سخن گفت.

استراتژی دولت انگلستان در این باره حول سه محور اصلی قرار دارد:

  • نخست تدوین دستورالعمل برای شرکت های حوزه رسانه های اجتماعی
  • تشویق آنها به طراحی محصولاتی با «اولویت ایمنی»
  • و در نهایت تاکید بر آموزش امنیت در فضای آنلاین در مدارس این کشور.

بردلی از این دستورالعمل تحت عنوان «راهنما» و «حداقل استانداردهای داوطلبانه» یاد کرد هرچند که از ارائه جزئیات بیشتر در این باره خودداری نمود و صرفا به گفتن این جمله بسنده کرد که برنامه جدید با هدف از میان برداشتن مسائلی نظیر آزار و اذیت در فضای آنلاین تدوین شده است.

البته باید اشاره کنیم که این نوع از مزاحمت صرفا محدود به مردم عادی در این کشور نبوده و سیاستمداران انگلیسی نیز ظاهرا از آن در امان نبوده اند. برای نمونه طبق تحقیقی که اخیرا در این باره انجام شده بین دو تا چهار درصد از توییت هایی که قبل از انتخابات سال ۲۰۱۷ برای سیاستمداران این کشور ارسال شده ماهیت مزاحمت داشته اند و در این میان نامزدهای انتخاباتی خانم بیشتر از آقایان هدف حملات لفظی در فضای مجازی قرار گرفته اند.

لذا با توجه به همین موضوع بردلی تایید کرد که دولت این کشور در نظر دارد از تکنولوژی های داخلی و به ویژه شرکت هایی که محصولات خود را با تاکید بر ایمنی طراحی می کنند، حمایت نماید.

این استراتژی با پیاده سازی اصل «ایمنی در طراحی» در مراحل توسعه تکنولوژی های نوین، حمایت کافی را از کسب و کارهای نوپا و نوآور به عمل خواهد آورد. این یعنی شرکت های مختلف باید در جریان پروسه طراحی محصولات خود به امنیت اینترنتی شان فکر کنند.

البته نتایج طرح کاملا هم واضح و مشخص نیستند و نکته دیگر آنکه، بخش عمده ای از محصولات اجتماعی در انگلستان تولید نشده اند و از آمریکا می آیند. در واقع کسب و کارهای نوپای انگلستان آنطور که تحقیقات مختلف نشان داده بیشتر به سمت فین تک گرایش دارند که در این حوزه ها نیز موضوعاتی نظیر آزار و اذیت کمتر مساله ساز می شود.

بردلی در صحبت هایش همچنین تایید کرد که آموزش نقش بسیار مهمی در استراتژی دولت ایفا میکند و به همین خاطر مهارت های ایمنی در فضای آنلاین به بخشی بسیار بزرگ از فضای آموزشی ملی این کشور بدل خواهند شد. دولت انگلستان نیز در نظر دارد با سازمان هایی نظیر شورای ایمنی کودکان این کشور وارد همکاری شود تا منابع آموزشی لازم را در اختیار والدین قرار دهد.

اما فراموش نکنیم که با در نظر داشتن سرعت بالای تغییر در رابطه با رسانه های اجتماعی، به نظر می آید که ایجاد بستر مناسب برای عملیاتی سازی این دستورالعمل ها کمی دشوار باشد. در ده سال گذشته شاهد پدیده های مختلفی در این رسانه ها بوده ایم که از استریم آنلاین گرفته تا گرایش پیدا کردن کاربران به محتوای ویدیویی را شامل می شده و در نتیجه شاید تدوین یک استراتژی پایدار برای حفظ امنیت در این فضای ناپایدار و متغیر اندکی دشوار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • عادل حقیقی
    عادل حقیقی | ۱۳ مهر ۱۳۹۶

    ما هم به فیلترینگ ادامه میدیم

  • D D
    D D | ۱۳ مهر ۱۳۹۶

    شما اول امنین آفلاینتونو درست کنید بعد برید آنلاینشو درس کنین.

  • سعید
    سعید | ۱۳ مهر ۱۳۹۶

    اولویت های هر کشوری نشان از تفکر سیاست مداران یه کشور داره

مطالب پیشنهادی