ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پادشاهی در شهر کورها؛ درخشش جیپ در بازار خودرو ضد آمریکایی ژاپن

اگر سفری به ژاپن داشته باشید، پس از کمی گشت و گذار متوجه خواهید شد که خودروهای آمریکایی حضوری بسیار کم رنگ در خیابان های این کشور دارند. دلیل این امر آنست که ژاپنی ها ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

اگر سفری به ژاپن داشته باشید، پس از کمی گشت و گذار متوجه خواهید شد که خودروهای آمریکایی حضوری بسیار کم رنگ در خیابان های این کشور دارند. دلیل این امر آنست که ژاپنی ها علاقه چندانی به اتومبیل های ساخت آمریکا نداشته و آنها را محصولات با کیفیتی نمی دانند؛ البته در این بین یک استثنا وجود دارد.

فردی در حال رانندگی با شورولت ایمپالای مدل 1962 در شیبویا، یکی از مناطق ویژه توکیو

به تازگی گزارشی در هفته نامه Automotive News منتشر شده که بر اساس آن جیپ تنها خودروساز آمریکایی موفق در کشور ژاپن است.

طبق آمار این گزارش از ابتدای امسال تا ماه آگوست 6,344 دستگاه خودرو با نشان جیپ توسط مشتریان ژاپنی خریداره شده؛ این رقم اگر چه اصلا زیاد نیست، اما در مقایسه با سایر برندهای آمریکایی بسیار مناسب ارزیابی می شود.

بعد از جیپ، شورولت با فروش فقط و فقط 373 دستگاه در مدت مشابه در رده دوم پرفروش ترین خودروسازان آمریکایی قرار دارد.

جالب اینکه فراری از فروش بهتری نسبت به شورولت برخوردار بوده و توانسته مستریان بیشتری را جذب کند!

همچنین لامبورگینی نیز که از لحاظ میزان تولید سالانه قابل مقایسه با کادیلاک نیست، آمار فروش بهتری نسبت به آن در ژاپن ثبت کرده است.

بد نیست بدانید استقبال از خودروهای آمریکایی در ژاپن به حدی پایین است که کمپانی فورد پس از پایان سال 2016 تصمیم به خروج از بازار این کشور گرفت.

در سوی مقابل آمار فروش جیپ صعودی بوده و در سه ماهه نخست سال 2017 افزایشی 6.9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

در این مدت جیپ به عنوان هفتمین برند پرفروش ژاپن دست یافته که با توجه به استانداردهای بسیار بالا و حضور رقبای قدرتمند داخلی رتبه ارزشمندی محسوب می شود.

تابستان گذشته شایعاتی درباره فروش برند جیپ توسط گروه فیات-کرایسلر مطرح شد. به همین جهت موفقیت نسبی جیپ در بازار رقابتی ژاپن مورد توجه خریداران بالقوه این کمپانی از جمله گریت وال قرار گرفته است.

از آنجایی که فروش خودروهای غیر ژاپنی و غیر اروپایی در ژاپن کار بسیار دشواری است، جایگاه کنونی جیپ در این کشور پیشرفته آسیایی می تواند نشان از کیفیت مطلوب و توانایی های بالای ساخته های آن داشته باشد.

پیش بینی می شود رانگلر 2018 با توجه به فیس لیفتی که بر روی آن انجام شده، فروش بسیار بهتری داشته باشد.

بد نیست بدانید ژاپن چهارمین بازار بزرگ جیپ رانگلر در جهان است. با توجه به استقبال خوب ژاپنی ها از تولیدات جیپ، گروه فیات-کرایسلر تمام تلاش خود را به کار بسته تا خودروهایی مناسب با سلیقه خاص آنان راهی بازار این کشور کند.

از جمله این تلاش ها می توان به مواردی مثل انتقال فرمان به سمت راست، ایجاد تغییرات در پیشرانه و سامانه انتقال قدرت برای کاهش مصرف سوخت، آینه های تاشو برای تردد راحت تر در معابر تنگ و ورود و خروج آسان به پارکینگ های کوچک و همچنین نصب سیستم های مسیریاب ژاپنی اشاره کرد.

ارایه محصولاتی متناسب با خواسته ها و نیازهای مشتریان یکی از فاکتورهای کلیدی موفقیت جیپ در ژاپن به شمار می رود.

این کمپانی در نظر دارد تا پایان سال آینده 50 نمایشگاه خود را بروزآوری نموده و یا کاملا بازسازی کند. این تصمیم می تواند نشان دهنده تعهد ویژه و برنامه های بلند مدت جیپ برای بازار آفتاب تابان باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۳ مهر ۱۳۹۶

    خب خود ژاپن ماشینهای با کیفیتی تولید میکنه. طبیعیه.
    ولی استایل ماشین های امریکایی رو هیچ ماشین دیگه ای نداره

مطالب پیشنهادی