ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چاپگر جدید کاسیو بافت های شبیه به چرم چاپ می کند

کاسیو به تازگی چاپگری را معرفی کرده که می تواند برگه هایی شبیه به روکش های چرمی مبل، صندلی خودرو و غیره چاپ کند. این چاپگر که «موفرل» نام دارد حداکثر می تواند 1.7 میلیمتر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

کاسیو به تازگی چاپگری را معرفی کرده که می تواند برگه هایی شبیه به روکش های چرمی مبل، صندلی خودرو و غیره چاپ کند.

این چاپگر که «موفرل» نام دارد حداکثر می تواند 1.7 میلیمتر عمق ایجاد کند و چون این میزان نسبت به چاپگرهای سه بعدی بسیار کمتر است، کاسیو آن را چاپگر 2.5 بعدی می داند.   فرایند چاپ موفرل در چند مرحله صورت می گیرد. در مرحله اول برگه های از جنس پلاستیک PVC و PET با ضخامت چند میلیمتری درون محفظه قرار داده می شوند و چاپگر با تزریق لایه های خاکستری به غشای فوقانی جلوه سه بعدی را تعیین می کند، بگونه ای که نقاط تیره تر ارتفاع بیشتری خواهند داشت.

در مرحله بعد اعمال حرارات با تمرکز بر نقاط تیره تر، باعث حجیم تر شدن برگه و ایجاد عمق و بافت دلخواه می شود. با حذف غشای مشکی بالایی امکان تزریق 16 میلیون رنگ به برگه فراهم می شود. موفرل امکان چاپ یک یا دو رو را دارد.

این برگه ها در عین جذاب بودن ماندگاری چرم طبیعی را ندارند اما استفاده از پوشش های محافظتی دوام آنها را افزایش خواهد داد. کاسیو در جریان معرفی این پرینتر نمونه هایی از استفاده از این برگه ها به عنوان روکش کاشی و سرامیک را به نمایش گذاشته است.به گفته کاسیو برگه های چاپ شده در حالت عادی تا 5 سال ماندگاری دارند، در این صورت می توان از آنها به عنوان روکش صندلی یا مبلمان استفاده کرد.

امکان چاپ نمونه های اولیه در 5 دقیقه به طراحان و هنرمندان در ارزیابی اولیه کارهایشان کمک زیادی خواهد کرد.

قیمت این پرینتر 45 هزار دلار است که امکان استفاده از آن برای کاربرهای معمولی و شرکت های کوچک را بسیار دشوار می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی