ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

رفتارهایی که در محیط کار باید از آنها دوری کرد

اگر شما هم جزو کارمندانی هستید که 10 دقیقه زودتر سرکار حاضر می شوید، به سختی کار کرده و وظایفتان را تمام و کمال انجام می دهید حتما انتظار پیشرفت و طی کردن پله های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۴

اگر شما هم جزو کارمندانی هستید که 10 دقیقه زودتر سرکار حاضر می شوید، به سختی کار کرده و وظایفتان را تمام و کمال انجام می دهید حتما انتظار پیشرفت و طی کردن پله های ترقی را دارید.

با این حال صرفا برخوداری از این ویژگی ها نمی تواند به معنای دریافت پاداش باشد و فاکتورهای دیگری نیز در این مساله دخیل هستند. برای مثال با توجه به اینکه 55 درصد پیام های ما از طریق حرکات غیرکلامی منتقل می شوند، استفاده غلط از زبان بدن می تواند به مانعی در برابر پیشرفت شغلی تبدیل شود.

شما ممکن است بدون آنکه متوجه باشید دست هایتان را به حالی ناخوشایند تکان داده، در صندلی آویزان شده یا پشت تلفن نفس نفس بزنید. اگرچه ممکن است این حرکات در خانه یا جمع دوستانی که با انها راحتید چندان ناخوشایند به نظر نرسد اما انجام دادن آنها در اداره شما را عصبی یا نارحت جلوه خواهد داد.

در ادامه 12 حرکت منفی زبان بدن بیان شده که برای افزایش پرستیژ کاری باید از آنها دروی کنید:

آویزان شدن در صندلی

این حرکت نه تنها برای بدن مضر است بلکه باعث می شود کارکنان دیگر احساس کنند شما به کار اهمیت نمی دهید.از طرف دیگر صاف ایستادن شما را فردی جدی و علاقمند به کار نشان خواهد داد.

پشت چشم نازک کردن

این حرکت تا حدودی گستاخانه است و بهتر است از آن خودداری کنید.

روی هم انداختن دست ها یا پاها

این حرکت ممکن است هنگامی که در حال مطالعه یک مطلب یا گوش دادن به سخنان طولانی رئیستان هستد راحت به نظر برسد اما می تواند پیام های منفی را به دیگران بفرستد. برای مثال ممکن است همکاران فکر کنند شما در حالت تدافعی یا خشن قرار دارید و از شما دوری کنند.

وارد شدن به حریم خصوصی دیگرانحتی اگر با همکارتان بسیار صمیمی هستید بهتر است فاصله مناسب را هنگام برقراری ارتباط با آنها حفظ کنید در غیر این صورت ممکن است حضور شما باعث ایجاد احساس اضطراب و تهدید در آنها شود. بر اساس تحقیقات صورت گرفته 1 تا 2.5 متر فاصله مناسب برای حفظ حریم خصوصی است.

ناتوانی در برقراری ارتباط چشمی تاثیر ارتباط چشمی در ارتباطات کاملا شناخته شده است. عدم برقراری ارتباط چشمی می تواند نشانه ای از عدم اعتماد به نفس فرد یا حتی عدم صداقت وی باشد. اگر می خواهید با دیگران ارتباط بهتر و عمیق تری برقرار کنید هنگام صحبت کردن به چشمان آنها بنگرید.

ضعیف دست دادن 

اگر به دست دادن روسای جمهور و مقامات بلندپایه بنگرید می بنید که بسیار قوی دست می دهند. برقراری ارتباط چشمی و دست دادن قوی می تواند از همان ابتدای مکالمه یا رابطه شما را در موضع قدرت قرار دهد.

ورود به یک مکان بدون سلام کردن

در فرهنگ ما سلام کردن از اهمیت بسیار زیادی برخودار است. هنگامی که به یک اتاق یا جلسه وارد می شوید حتی اگر دیر کرده اید نیز سلام کنید.

بی حوصله به نظر رسیدن

خیره شدن به ساعت، بی هدف روی میز ضربه زدن و آه کشیدن می تواند نشانه ای از بی حوصلگی و کسلی باشد.

اگر احساس خستگی می کنید کمی پیاده روی کرده یا به همکارنتان کمک کنید. هنگام کار کردن هرچه فعال تر باشید احساس بهتری نیز خواهید داشت.

انجام حرکات عصبیشکستن قولنج مفاصل انگشتان، بازی با مو یا خوردن ناخن و لب نشانه هایی از مضطرب بودن فرد بوده و انجام آنها در حضور رییس یا همکاران می تواند اعتبار شما را کاهش دهد.

اگربه انجام چنین حرکاتی عادت دارید از همکاری که با او راحتید بخواهید هنگام انجام آنها به شما تذکر دهد. بدین ترتیب خود را آرام و مسلط نشان خواهید داد.

تکیه زدن به دیوار یا وسایل دیگرصاف ایستادن نشانه ای هوشیاری و اعتماد به نفس است . هنگام سرپا ایستادن سعی کنید پاهایتان را به اندازه عرض شانه و روبه جلو هم قرار دهید..

لبخند زدن را فراموش نکنیدلبخند زدن علاوه بر فوایدی که برای سلامتی دارد باعث افزایش آرامش شده و دیگران را به سمت شما جذب می کند.

پنهان کردن دست هااین حرکت هنگام مکالمه می تواند نشانه ای از عدم اعتماد شما به دیگران باشد. بر اساس مطالعات صورت گرفته اگر هنگام صحبت به صورت مناسب از حرکات دست استفاده کنید توجه دیگران را بیشتر به خود جلب می کنید.

چک کردن بیش از حد ساعت

هنگام مکامله با دیگران باید از این حرکت به شدت خودداری کنید چون می تواند به عنوان بی احترامی و بی صبری تلقی شود

انجام حرکات عجیب و غریبامروزه محیط کاری اکثر استارتاپ ها خودمانی و راحت است اما این مساله بدین معنی نیست که می توانید از حرکات عجیب و غریب بویژه هنگام مکامله با رریس استفاده کنید. چنین حرکاتی می تواند نشانه ای از غیرحرفه ای و بی مبالات بودن شما باشد

روبرگرداندن از طرف مقابلروبرگرداندن هنگام مکالمه با طرف مقابل ممکن است نوعی بی اعتنایی یا حتی گستاخی تلقی شود. هنگام صحبت با دیگران سعی کنید علاوه بر چشم ها بدنتان نیز رو به آن ها باشد، اگر در حال نشسته قرار دارید نیز صندلی را به سمت ان ها بچرخانید.

استفاده کردن از موبایل

اگر ضرورت شغل تان نیست که به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته موبایل به دست باشید بهتر است که از این کار اجتناب نمایید.

استفاده از موبایل در محل کار به ویژه در جلسات نشان دهنده بی احترامی شما به فردی است که با آن صحبت می کنید. لذا بهتر است که ارتباط خود با این گجت را خصوصا در محیط های کاری در پایین ترین حد آن نگه دارید یا دست کم در مقابل دیگران از آن استفاده نکنید.

استفاده نکردن از اشارات سر و لبخند

بخند و حرکت دادن سر، ژست های حرکتی و البه غیرکلامی هستند که استفاده از آنها در یک گفتگو نشان دهنده توجه شما به موضوعات است. از آنها بیشتر استفاده کنید.

پنهان کردن خود از دید دیگران

افراد معمولا وقتی تازه وارد یک محیط کاری می شوند اندکی نسبت به دیگران احساس خجالت دارند که این مساله کاملا عادی است اما در نظر داشته باشید که به این خاطر فاصله خود با همکاران تان را زیاد نکنید چراکه در اینصورت این حس در آنها القا می شود که نمی خواهید در جمع شان حضور داشته باشید و عضوی از این خانواده جدید شوید. تحقیقات نشان داده وقتی افراد خود را از دید دیگران پنهان می کنند نوعی حس بی علاقگی، عدم راحتی و حتی اذیت شدن را در دیگران ایجاد می کنند. لذا توصیه این است که از محدوده امن خود بیرون بیایید و کمی به همکاران تان نزدیک تر شوید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • yasinyasemi
    yasinyasemi | ۱۶ مهر ۱۳۹۶

    پنهان کردن خود از دیگران خخخخ بسیار جالب بود ممنون که به فکرمون هستید

  • sajjad salaя
    sajjad salaя | ۱۵ مهر ۱۳۹۶

    بسیار مفید و کاربردی ?

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۵ مهر ۱۳۹۶

    خیلی ممنون که با گیف پشت چشم نازک کردن نشون دادید که این کارو چجوری انجام میدن. آخه واقعا من نمیدونستم منظور از پشت چشم نازک کردن چیه ? ?

  • POYA
    POYA | ۱۵ مهر ۱۳۹۶

    تو ایران برعکسش رو انجام بدید موفق میشید از من گفتن.
    من تو یه پروژه بودم دقیقا همین کارارو انجام میدادم ولی اینقدر اذیت شدم سر همین مسایل که زدم بیرون.
    دیجیتا شما هم مردمو گمراه نکن . با جریان رودخونه همسو نشین غرقتون میکنن

مطالب پیشنهادی