ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

احتمال تقلب آلفارومئو در رکورد شکنی با مدل استلویو

چندی پیش بود که آلفارومئو با انتشار ویدیویی از شکستن رکورد سریع ترین خودروی شاسی بلند در نوربرگ رینگ خبر داد. این موضوع به حدی اهمیت داشت که تقریبا تمامی نشریات و رسانه های فعال ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

چندی پیش بود که آلفارومئو با انتشار ویدیویی از شکستن رکورد سریع ترین خودروی شاسی بلند در نوربرگ رینگ خبر داد.

این موضوع به حدی اهمیت داشت که تقریبا تمامی نشریات و رسانه های فعال در حوزه خودرو به آن پرداختند.

حال پس از گذشت چند روز، آلفارومئو در مظان اتهام قرار گرفته و برخی عقیده دارند که این کمپانی ایتالیایی در ثبت رکورد با شاسی بلند جدید استلویو کوادریفولیو تقلب کرده است.

ماجرا از این قرار است که یکی از علاقه مندان با بررسی دقیق ویدیوی انتشار یافته از این رکورد شکنی به تناقض های زیادی در آن پی برده است.

اگر چه در این ویدیو آلفارومئو استلویو کوادریفولیو پس از هفت دقیقه و 51.7 ثانیه از خط پایان عبور می کند، اما برخی از صحنه ها دارای ابهاماتی بوده و این شاسی بلند بعضی از قسمت های پیست را چند بار طی می نماید.

برای مثال در نزدیکی های شروع ویدیو، استلویو از کنار تابلوی 2 کیلومتر چند بار عبور می کند و یا مسافت بین دو نقطه از پیست در زمان معقولی طی نمی شود. همچنین زمانی که استلویو کوادریفولیو در برخی نقاط ثبت می کند، در مقایسه با رکورد خودرویی مثل پورشه 911 GT2 RS منطقی به نظر نمی رسد.

به گفته فردی که این ایرادات را کشف کرده، در خوشبینانه ترین حالت ویدیوی مذکور به خوبی تدوین نشده و به بازبینی های متعددی نیاز دارد.

در صورت کسر زمان های مورد بحث، رکورد استلویو کوادروفولیو حدود هفت ثانیه افزایش پیدا کرده و به رکورد هفت دقیقه و 59 ثانیه پورشه کاین توربو S بسیار نزدیک خواهد شد.

البته در این صورت نیز شاسی بلند جنجالی ایتالیایی ها هنوز هم سریع ترین SUV جهنم سبز محسوب می شود.

این نخستین باری نیست که پس از رکوردشکنی یک خودرو در پیست نوربرگ رینگ، شک و تردیدهایی درباره آن مطرح می گردد. هوراکان پرفورمانته یکی از معروف ترین موارد اخیر در این زمینه است که البته با انتشار فایل اطلاعات جمع آوری شده توسط لامبورگینی شبهات موجود برطرف شد.

حال باید منتظر ماند و دید که آلفارومئو چه واکنشی از خود نشان داده و آیا خواهد توانست به صورت مستند رکورد شاسی بلند پر سر و صدای خود را ثابت کند یا خیر. در هر صورت استخدام یک تدوینگر حرفه ای برای این کمپانی امری ضروری به نظر می رسد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی