ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کسپرسکی این بار در خدمت هکرهای روسی؛ اطلاعات سازمان امنیت ملی آمریکا فاش شد [به روز رسانی]

دونالد ترامپ همواره نگرانی های خود در مورد جاسوسی دولت روسیه از آمریکا را اعلام می کند و از سوی دیگر کمیسیون علم، فضا و تکنولوژی مجلس نمایندگان ایالات متحده نیز اخیراً تحقیقاتی را در ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۵۵

دونالد ترامپ همواره نگرانی های خود در مورد جاسوسی دولت روسیه از آمریکا را اعلام می کند و از سوی دیگر کمیسیون علم، فضا و تکنولوژی مجلس نمایندگان ایالات متحده نیز اخیراً تحقیقاتی را در خصوص اسناد ارتباط نهاد های دولتی با شرکت امنیتی روسی کسپرسکی انجام داده بود.

حالا مشخص شده که هکرهای مرتبط با دولت روسیه موفق شده اند اسنادی را از سازمان امنیت ملی آمریکا به سرقت ببرند که با جزئیات بسیار، نشان می دهند چطور این سازمان علیه کامپیوترها و شبکه ها حملات سایبری انجام می دهد. لازم به ذکر است که حملات اخیر به واسطه نفوذ از طریق نرم افزار امنیتی شرکت کسپرسکی انجام شده است.

دولت روسیه می تواند اطلاعات رمزنگاری شده به وسیله پروتکل SSL را استخراج کند

نرم افزارهای امنیتی به منظور تحلیل بیشتر به صورت مداوم اطلاعات را از کامپیوترها یا سایر دیوایس ها به سرورهای خود ارسال می کنند و در مورد نرم افزارهای کسپرسکی این سرورها در خاک روسیه قرار دارند. اطلاعات رد و بدل شده توسط این شرکت به واسطه پروتکل امنیتی SSL رمزنگاری می شوند ولی حالا مشخص شده که مأموران دولت روسیه قادر به رمزگشایی آن هستند و می توانند حتی بدون اینکه کسپرسکی یا پیمانکار متوجه شوند، اطلاعات مورد نیاز خود را استخراج نمایند.

لازم است یادآوری کنیم که در سال 2016 نیز «تاویس اورماندی» (Tavis Ormandy) محقق شرکت گوگل نسبت به آسیب پذیری پروتکل امنیتی SSL مورد استفاده کسپرسکی، هشدار داده بود و به نظر می رسید این اشکال از مدت ها قبل وجود داشته ولی کسپرسکی از آن آگاه نبوده است.

«یوجین کسپرسکی» موسس کسپرسکی در خصوص این خبر در توییتر اظهار کرده:

«باز هم یک تئوری توطئه دیگر. ما هرگز برای مقابله با تهدیدات سایبری [هدف محصولات امنیتی کسپرسکی] عذرخواهی نمی کنیم»

لازم به ذکر است که این اولین باری است که اعلام شده دولت روسیه از طریق نفوذ به نرم افزارهای کسپرسکی برای حملات اهداف خارج از روسیه استفاده کرده است.

 

به روز رسانی:

«یوجین کسپرسکی» در پاسخ به این خبر اعلام کرده که:

«ما هرگز به اعتماد کاربرانمان خیانت نمی کنیم و حتی اگر یک بار هم مرتکب آن شویم، کسب و کار ما محکوم به فنا خواهد بود».

او همچنین اعلام کرده که مهمترین مسئله این است که نرم افزار کسپرسکی به درستی ابزار هک مورد استفاده پیمانکار را به عنوان یک بدافزار تشخیص داده. آقای کسپرسکی همچنین ادعا کرده که نرم افزارهای امنیتی شرکتش 100 درصد فاقد هر گونه مشکل امنیتی است.

پروفسور «متیو گرین» (Matthew Green)، متخصص رمزنگاری از دانشگاه جان هاپکینز آمریکا در توییتر اعلام کرده:

«احتمالاً شرکت کسپرسکی در زمینه این هک، با دولت روسیه همکاری نداشته؛ بلکه به احتمال زیاد نرم افزار آنها به طور ترسناکی در معرض خطر بوده است».

لازم به ذکر است که آقای کسپرسکی نیز توییت پروفسور گرین را در وبلاگ خود منتشر کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • akbarhasani
    akbarhasani | ۱۵ مهر ۱۳۹۶

    اگه اینا هم نمیگفتن تابلوئه که کسپرسکی جاسوس روسیه هست و از همه دنیا جاسوسی میکنه،الانم که با ایران رفیقن همه اطلاعات ما در صورت استفاده از کسپرسکی دست دولت ایران.....

  • pop_0098
    pop_0098 | ۱۵ مهر ۱۳۹۶

    اولین بار ایمکه دور بزنند ssl ها را تو انجمن اشیانه دیدم یک ایرانی گفت میشه اینکار را کرد یک هفته بعدش جمهوری اسلامی هک گسترده کرد جیمیل ها خبر نگارها را بعدش گوگل تایید دو مرحله ای را درست کرد و معلومه این روش دور زدن ساده هست براشون دیگه مخابرات ایران گواهی نامه جعلی را از سمت خودشون جایگزین میکنه بعد کاربر گواهی نامه جعلی بار گیری میشه براش هیمن کار ها را دوسلت روسیه کرده بدون اینکه کسپر بدونه کلا تو خراب کردن ایران روسیه حرفهایی برای گفتن دارند نه تو ساخت امنیت

  • mohamad seraj
    mohamad seraj | ۱۵ مهر ۱۳۹۶

    روسپرستان آنتی ویروس کسپر رو تو ایران پخش کردن !

  • آریا
    آریا | ۱۵ مهر ۱۳۹۶

    از بس ابلهن. من تو ایران از محصولات روسی استفاده نمیکنم با اینکه هیچ اطلاعات ارزشمند و مهمی ندارم. بعد اینها تو امریکا اونم نهاد های دولتی به روس ها اعتماد میکنن.
    خود امریکا انتی ویروسهای خوبی داره. نورتون و مک کافی و.....

    • زروان
      زروان | ۱۵ مهر ۱۳۹۶

      یعنی شما از کارشناسای سازمان امنیت امریکا هم به مسائل امنیتی واردترین ؟؟!! بلاخره اونا دلایل محکمی برای استفاده از این نرم افزار داشتن

مطالب پیشنهادی