ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

5 ابر خودرو برقی سال های آینده

شاید در حال حاضر احتیاجی به الکتریکی کردن همه خودرو ها نباشد، اما اگر برخی از خودرو ها الکتریکی شوند بهتر و کارآمدتر خواهند شد. ب ا توجه به موج الکتریکی کردن وسایل نقلیه در ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۵ مهر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

شاید در حال حاضر احتیاجی به الکتریکی کردن همه خودرو ها نباشد، اما اگر برخی از خودرو ها الکتریکی شوند بهتر و کارآمدتر خواهند شد. ب

ا توجه به موج الکتریکی کردن وسایل نقلیه در سراسر صنعت خودروسازی به خصوص در اروپا اکثر کمپانی ها در حال تلاش اند که مدل الکتریکی خودروهای تولیدی خود را راهی جاده ها کنند.

اما در این میان بعضی از افراد معتقد اند که تمامی خودروها احتیاجی به قوای محرکه برقی نداشته و موتور درون سوز (ICE) انتخاب بهتری برای آن ها محسوب می شود.
به عنوان مثال لامبورگینی اونتادور با یک موتور احتراق داخلی کارایی و جذابیت بیشتری خواهد داشت. قطعا یکی از معیار هایی که برای انتخاب خودروهای عالی و برتر وجود دارد سروصدا و نرمی گیربکس در هنگام تعویض دنده است.

با توجه به پیشرفت های روز افزون و مدل های مختلفی که از انواع جعبه دنده های دستی و اتوماتیک وجود دارد این پارامتر دیگر اعتبار قبل را ندارد و در تعیین میزان کارایی و کیفیت خودروها نقش مهمی ایفا نمی کند.

اما خودروهایی وجود دارند که ما فکر می کنیم اگر آنها به جای یک موتور سوخت فسیلی از یک موتور برقی استفاده کنند، قطعا حرکتی نرم و کم سروصدا تر را به همراه خواهند داشت. در ادامه با شما همراه خواهیم با معرفی پنج مورد از این خودروها:

  • رولزرویس فانتوم نسل هشت

در ابتدای این لیست نسل آخر رولزرویس فانتوم قرار دارد. رولزرویس به تازگی نسل هشتم این خودرو را معرفی کرده است. این نسل از فانتوم بر خلاف نسل قبلی دیگر از موتور تنفس طبیعی برخوردار نیست.

قلب تپنده این فانتوم لوکس یک موتور توربوشارژ دار با 12 سیلندر و حجم 6.75 لیتر است که می تواند قدرت 563 اسب بخار و گشتاور 900 نیوتن متر را با کاهش ده درصدی سروصدا نسبت به نسل قبلی تولید کند.

این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک که ساخته شده در کمپانی معروف ZF به چرخ ها منتقل می شود.

اما نکته ای که اینجا مطرح می شود این است اگر این خودرو با یک موتور الکتریکی راهی بازار باشد ما شاهد خودرویی خواهیم بود که از نسخه فعلی ساکت بوده و دیگر هیچ گونه سر و صدایی تولید نمی کرد.

راننده فانتوم الکتریکی احتیاجی به تعویض دنده ندارد و شتاب گیری خودرو به صورت یکنواخت و نرم و تنها با یک دنده انجام می شود. شاید رولزرویس لوکس ترین کمپانی خودروسازی باشد، اما هنوز احتیاج دارد که چیزهایی را از تسلا یاد بگیرد.

  • آئودی A8

با استدلالی که کاملا مشابه استدلال موجود برای فانتوم نسل هشت ما معتقدیم که آئودی A8 جدید نیز در صورت برخورداری از قوای محرکه الکتریکی موفق تر خواهد بود.

تمامی مدل های این خودرو درست مثل فانتوم از گیربکس اتوماتیک 8 سرعته ساخت شرکت ZF برخوردارند.

رقبای این خودرو مانند بی ام و سری 7 و مرسدس اس کلاس نیز می توانند پا به پای آئودی A8 در این لیست قرار بگیرند.

لازم است بدانید خودرو هایی که در این لیست پنج تایی قرار دارند از به روزترین و با کیفیت ترین تکنولوژی های صنعت خودرو برخوردار بوده و عملکرد باورنکردنی ای از خود نشان می دهند.

علت انتخاب سدان آئودی از میان دو رقیب آلمانی خود جدیدتر و به روز تر بودن این خودرو است چرا که A8 به تکنولوژی های خودران و مستقل مجهز است. فناوری خودران علاوه بر اینکه یک مزیت عمده برای این خودرو محسوب می شود می تواند به راحتی با موتور الکتریکی همراه شده و به راننده کمک کند.

  • لکسوس ال اس

لکسوس ال اس (LS) آخرین خودروی لوکسی است که ما معتقدیم می توان با الکتریکی شدن کارایی بهتری داشته باشه و در این لیست قرار بگیرد.

لکسوس ای اس (ES) دیگر سدان این کمپانی است که می توان درست شبیه برادر بزرگتر خود با موتور الکتریکی سروصدای کمتری داشته باشد.

با اینکه که در درون کابین این خودروها آرامش موج می زند. اما قطعا تعویض موتور و تبدیل آن به یک موتور الکتریکی، سواری کم سروصدا تری با خود به همراه دارد و به این ترتیب آرامش درون کابین چند برابر می شود.

لکسوس به شدت تلاش می کند که با عرضه خودروهای اسپرت محرک عقب که از هندلینگ و قدرت بالایی برخوردارند رقیبان آلمانی خود را به چالش بکشد، ضمن اینکه این شرکت تولید کننده و توزیع کننده خودروهای لوکس تویوتا پیش از ظهور تسلا یکی از پیشگامان فعال در زمینه خودروهای هیبریدی و فناوری های وابسته به آن بود.

ما فکر می کنیم که لکسوس می تواند با ارائه یک وسیله نقلیه الکتریکی بازار را تقویت کرده و رقبای آلمانی خود را از میدان به در کند.

  • رنجروور ایووک

احتمالا حضور این در این لیست کمی عجیب است اما ما ایووک را انتخاب کردیم چرا که معتقدیم این خودروی دوست داشتنی هرگز به آنچه که لیاقت آن را داشته دست پیدا نکرده است.

ظاهر ایووک به شدت جذاب و زیباست اما موتور توربو چهار سیلندر این خودرو که حجمی با ظرفیت 2 لیتر دارد به هیچ عنوان با ظاهر جذاب این خودرو همخوانی ندارد و بیشتر به عنوان یه عامل منفی در خودرو به چشم می خورد.

به همین دلیل ما فکر می کنیم ایووک می تواند به عنوان اولین محصول برقی لندروور وارد بازار شود.

واقعیت این است که بسیاری از مردم در حال حاضر از ایووک به عنوان خودروی آفرود استفاده نمی کنند.

عرضه خودروی آفرود برقی پیش از این نیز سابقه داشته و این موضوع نیز می توان دلیل دیگری باشد که ایووک به جمع خودروهای برقی بپوندد.

قرار دادن یک قوای محرکه الکتریکی در درون این خودرو می تواند به افزایش محبوبیت و فروش ایووک کمک شایانی کند.

  • اینفینیتی Q60

مدل Q60 خودرویی است که نقش کلیدی برای کمپانی اینفینیتی ایفا می کند. مدل قدیمی G37 این کمپانی جزء یکی از اتومبیل های محبوب اینفینیتی محسوب می شود و موتور شش سیلندر 3.7 لیتری این خودرو که از سری پیشرانه‌های VQ نیسان-اینفینیتی است برای سال های طولانی آن را همراهی می کرد.

Q60 جدید اما از موتور شش سیلندر مجهز به توربوشارژر دوقلو استفاده می کند که می تواند قدرت 400 اسب بخار را تولید کند.

ما معتقدیم که این موتور با تمام مزایای خود شرایط لازم برای بازگرداندن این شرکت را به نقطه اوج را نداشته و به هیج عنوان مناسب Q60 نیست.

این خودروساز فرانسوی-ژاپنی احتیاج به خلاقیت و یک خودرو متفاوت دارد تا بتواند به مسیر قبلی خود برگردد.

در حال حاضر مردم نمی توانند در بازار یک خودروی برقی اسپرت و مقرون به صرفه پیدا کنند و اینفینیتی می تواند Q60 را تبدیل به یک کوپه الکتریکی پر سرعت کند و از این طریق نسبت به خودروهای رقیب بی ام و سری 4، مرسدس سی کلاس کوپه و آئودی A5 موقعیت بهتری را در بازار بدست آورد.

بیش بینی می شود Q60 \ الکتریکی سهم بزرگی از بازار از آن خود خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۱۶ مهر ۱۳۹۶

    پراید برقیم یادتون رفت ?

  • Saeidt
    Saeidt | ۱۶ مهر ۱۳۹۶

    حتما??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی