ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

چهار سورپرایز بزرگ تویوتا برای نمایشگاه توکیو 2017

توکیو موتور شو یکی از نمایشگاه های با سابقه است که از اواسط دهه پنجاه میلادی شروع به کار کرده و جزو پنج نمایشگاه خودرویی بزرگ و مهم جهان به شمار می رود. دلیل این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ مهر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

توکیو موتور شو یکی از نمایشگاه های با سابقه است که از اواسط دهه پنجاه میلادی شروع به کار کرده و جزو پنج نمایشگاه خودرویی بزرگ و مهم جهان به شمار می رود. دلیل این امر به معرفی مدل های کانسپت جدید که پیش نمایشی از محصولات آتی خودروسازان مختلف هستند، بر می گردد.

در نمایشگاه امسال توکیو که با تم "فراتر از موتور" برگزار می شود ، کمپانی تویوتا با دستی پر وارد میدان شده و قرار است از چند مدل جدید و مفهومی رونمایی کند. همین مساله موضوع مطلب حاضر شده و در ادامه قصد داریم به برخی از خودروهایی که تویوتا در این نمایشگاه معتبر معرفی خواهد کرد، بپردازیم.

نسل جدید Century 

نسل سوم از لیموزین تشریفاتی سنچری (Century) یکی از نمایندگان تویوتا در توکیو موتور شو خواهد بود. این خودروی بسیار لوکس که فقط برای بازار داخلی ژاپن تولید می شود، قابلیت هایی مشابه با لکسس LS داشته و همانند پیشینیان خود از ظاهری کلاسیک برخوردار است.

برای نسل جدید، تویوتا تصمیم گرفته که موتور V12 را کنار گذاشته و از یک پیشرانه هیبریدی استفاده کند. این پیشرانه شامل یک موتور بنزینی 5 لیتری V8 و یک موتور الکتریکی می شود.

تاکنون جزئیات زیادی از آمار و ارقام مربوط به این پیشرانه منتشر نشده، اما باید اشاره کنیم موتور V8 مذکور با کد 2UR-FSE که در نسل قبلی لکسس LS 600h به کار گرفته شده بود، می توانست 394 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور تولید کند. آنطور که تویوتا قول داده، پیشرانه جدید سنچری مصرف سوخت بسیار بهینه ای خواهد داشت.

لیموزین کلاسیک تویوتا از لحاظ فضای داخلی و کیفیت کابین در سطح بالایی قرار داشته و آپشن های رفاهی زیادی را ارایه می کند. بر اساس برنامه ریزی ها سنچری از تابستان آینده در ژاپن به فروش خواهد رسید. هنوز درباره قیمت این خودرو حرفی به میان نیامده، اما نسل قبلی که بین سال های 1997 و 2016 بر روی خط تولید بود، قیمتی در حدود 130,000 دلار داشت؛ بد نیست بدانید با این مبلغ می توان یک مرسدس بنز S کلاس با تجهیزات بالا خریداری کرد.

تویوتا کراون کانسپت

کانسپت کراون (Crown) یکی دیگر از نمایندگان تویوتا در چهل و پنجمین نمایشگاه خودروی توکیو است. این کانسپت لوکس با تکیه بر فاکتورهایی مثل عملکرد بالا در حین رانندگی و تکنولوژی های ارتباطی بر روی پلتفرم یکپارچه تویوتا موسوم به TNGA توسعه یافته و پیش نمایشی از نسل پانزدهم کراون محسوب می شود.

آنطور که در اطلاعیه رسمی آمده، بخشی از مراحل توسعه کراون در پیست معروف نوربرگ رینگ انجام شده و نسخه نهایی این خودرو از هندلینگ بالایی برخوردار خواهد بود. این خودرو قرار است با انبوهی از تجهیزات ایمنی، رفاهی و ارتباطی همانند سنچری از تابستان 2018 راهی خیابان ها شود.

کانسپت GR HV Sports

خودروی GR HV Sports دیگر کانسپتی است که در غرفه تویوتا در توکیو موتور شو به نمایش گذاشته خواهد شد. با این کانسپت تویوتا قصد دارد لذت رانندگی و دوستی با محیط زیست را ترکیب کند، به همین جهت می توان آن را یک خودروی اسپورت سبز نامید.

در طراحی GR HV Sports از اتومبیل مسابقه ای TS050 که در رقابت های 24 ساعته لمان حضور داشته، الگوبرداری شده و شباهت هایی بین این دو وجود دارد. از جمله این شباهت ها می توان به چراغ های اصلی LED، رینگ های آلومینیومی و دیفیوزر عقب اشاره کرد. سقف کانسپت اسپورت تویوتا نیز با ادای احترام به مدل های محبوبی مثل اسپورت 800 و سوپرا به شکل تارگا طراحی شده و برای القای حس قدرت و خشونت از رنگ مشکی مات برای آن استفاده شده است.

در داخل کابین، فضای کلی تا حدودی مشابه مدل 86 از آب درآمده است. بر خلاف مدل های کنونی که وضعیت گیربکس از طریق یک اهرم انتخاب می شود، در GR HV Sports این کار بر عهده دکمه هایی گذاشته شده که در قسمت میانی داشبورد نصب شده اند؛ در صورتی که راننده بخواهد دنده ها را دستی تعویض نماید، می تواند از اهرم موجود استفاده کند.

این اهرم عملکردی همانند گیربکس های دستی شش سرعته رایج داشته و برای ایجاد حس هیجان بیشتر، دکمه استارت بر روی آن قرار گرفته است. به گفته تویوتا حال و هوای کابین، مدل های مسابقه ای را در ذهن راننده تداعی می کند.

نیروی مورد نیاز این اتومبیل مفهومی دیفرانسیل عقب، توسط یک پیشرانه هیبریدی با مشخصاتی نامعلوم تامین می شود. باتری این خودرو در قسمت میانی کف تعبیه شده که این مساله نقشی مهم در بهبود توانایی های حرکتی آن ایفا می کند.

از آنجایی که تویوتا قبلا اعلام کرده جانشین مدل 86 تا سال 2020 معرفی خواهد شد، بعید نیست که GR HV Sports پیش نمایشی از این خودرو باشد.

کانسپت Tj CRUISER

کانسپت دیگری که حضور آن در توکیو قطعی شده، Tj CRUISER نام دارد. این خودروی منحصر به فرد از ترکیب بدنه ون و شاسی بلند بوجود آمده و می توان آن را آغازگر کلاسی جدید در صنعت خودروی جهان دانست.

حرف T که در نام این کانسپت 4.3 متری به کار برده شده از واژه “Toolbox” (به معنای جعبه ابزار) برگرفته شده تا نشان دهنده کارایی آن باشد؛ جرف J نیز از ابتدای واژه “Joy” (به معنای شادی و سرور) برداشته شده تا لذت بخش بودن مسافرت و مشاهده مکان های جدید با این خودرو را نشان دهد. کلمه " CRUISER" که پیش از این فقط در خانواده خودروهای شاسی بلند تویوتا به کار گرفته شده بود، در نام این خودروی مفهومی ظاهر شده تا منادی قدرت بالای آن باشد.

سقف، کاپوت و گلگیرهای این کانسپت به دلیل استفاده از روکشی خاص، در برابر خراشیدگی، گرد و غبار و سایر اشیائی که در حین رانندگی ممکن است به سمت آنها پرت شوند، مقاومت بالایی دارند.

در داخل کابین جعبه ای شکل، تمامی صندلی های Tj CRUISER قابلیت تا شدن را دارند که در این صورت سطح آن کاملا صاف شده و می توان فضایی برای حمل اشیایی به طول سه متر (مثل تخته موج سواری و یا موتور سیکلت و دوچرخه) را فراهم کرد. درهای بزرگ کشویی کناری نیز بارگیری یا خالی کردن وسایل مختلف را بسیار راحت می کنند.

کانسپت Tj CRUISER نیز مثل C-HR، پریوس و اکثر مدل های اخیر تویوتا بر اساس پلتفرم TNGA شکل گرفته است. برای تامین نیروی این خودرو یک موتور 2 لیتری و یک پیشرانه هیبریدی تدارک دیده شده و در صورت تولید هم به صورت دیفرانسیل جلو و هم به صورت چهار چرخ متحرک قابل عرضه خواهد بود.

چهار مدل یاد یاد شده تنها برخی از خودروهایی هستند که در غرفه تویوتا حضور پیدا خواهند کرد. در روزهای آینده مشخص خواهد شد که این کمپانی ژاپنی چه مدل های دیگری را برای معرفی در نمایشگاه خودروی توکیو در نظر گرفته است. این نمایشگاه از 25 اکتبر آغاز شده و تا 5 نوامبر ادامه خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۲۲ مهر ۱۳۹۶

    tj crouiser بیرونش خیلی قدرتمند نشون میده اما توش اصلا قشنگ نیست به خصوص فرمونش ! ولی اون GR HV Sports خیلی خوب بود ! هم گیربکس دنده ای داشت هم اتومات !!! دکمه استارتش هم خیلی قشنگ بود !

  • sepehri
    sepehri | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

    اینو دیدم یاده رونمایی سایپا از کوبیک شدم خخخخخخخ

  • Amirhasandokht
    Amirhasandokht | ۱۷ مهر ۱۳۹۶

    طراحيه داخله Century بيشتر شبيهِ ماشيناىِ دهـه ٨٠/٩٠ ئه ميلاديه تا يه ماشين تو سالِ ٢٠١٧

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی