ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کدام کشورها بیشترین تعداد فارغ التحصیلان مقطع دکترا را دارند؟

در دو دهه اخیر، شمار فارغ التحصیلان مقطع دکترا در سرتاسر دنیا با افزایشی چشم گیر روبرو بوده است. حال براساس گزارشی جدید از سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی (موسوم به OECD) ایالات متحده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۶

در دو دهه اخیر، شمار فارغ التحصیلان مقطع دکترا در سرتاسر دنیا با افزایشی چشم گیر روبرو بوده است.

حال براساس گزارشی جدید از سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی (موسوم به OECD) ایالات متحده آمریکا بیشترین تعداد فارغ التحصلان دکترا را در میان هر کشور دیگری در این عالم دارد که طبق آخرین برآوردهای صورت گرفته در این رابطه (مربوط به سال ۲۰۱۴) این میزان برابر با ۶۷۴۴۹ نفر بوده است.

جایگاه دوم این جدول را هم آلمان با ۲۸۱۴۷ فارغ التحصیل دکترا در مقطع زمانی مذکور به خود اختصاص داده و بعد از آن نیز انگلستان با تربیت ۲۵۰۲۹ دارنده مدرک PhD در جایگاه سوم این جدول می نشیند.

اما در سال های اخیر اقتصادهای نوظهور و البته عظیم نیز به میزان چشمگیری ظرفیت های آموزش عالی خود را بالا برده اند. از همین رو جای تعجب نخواهد داشت اگر بگوییم که هند نیز با تربیت ۲۴۳۰۰ دارنده مدرک دکترا در جایگاه چهارم این جدول قرار دارد.

اما در رابطه با رشته های پرطرفدار هم باید بگوییم که علوم در صدر علاقمندی این دانشجویان قرار دارند و آنطور که OECD اعلام کرده ۴۰ درصد از تمامی دارندگان این مدرک در رشته های علوم، تکنولوژی و مهندسی تحصیل کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۱۸ مهر ۱۳۹۶

    اگر آمریکا وآلمان تعداد فارغ التحصیل دکتری بالا دارند براشون کار هم دارند اینجا اکثر فارغ التحصیل های تحصیلات تکمیلی کار درستی ندارند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی