ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا ابر کامپیوتری را برای هدایت کامل اتومبیل های خودران معرفی کرد

انویدیا که یکی از برترین تولیدکننده های کارت گرافیک به شمار می رود امروز از یک پلتفرم محاسباتی بسیار قدرتمند رونمایی کرد که قرار است در ماشین های خودران از آن استفاده شود. این شرکت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

انویدیا که یکی از برترین تولیدکننده های کارت گرافیک به شمار می رود امروز از یک پلتفرم محاسباتی بسیار قدرتمند رونمایی کرد که قرار است در ماشین های خودران از آن استفاده شود.

این شرکت نخستین نسل از معماری پردازشی خود برای ماشین های خودران را در سال 2015 معرفی کرد و حالا نسل جدید این سیستم به نام «Pegasus» می تواند 320 تریلیون عملیات محاسباتی را در یک ثانیه انجام دهد که 10 برابر توان پردازشی مدل قبلی است.

این چیپست جدید اندازه ای مشابه با پلاک های خودرو داشته و از کلاس های پیشرفته دیتاسنتر استفاده می کند.

انویدیا ادعا می کند که سیستم جدید امکان هدایت اتومبیل های خودران سطح 5 را به صوت تمام خودکار و بدون نیاز به کوچکترین دخالت راننده فراهم می کند. در حال حاضر امکان تولید خودروهایی که اصلا به راننده نیاز نداشته باشند در حد یک تئوری باقی مانده است و بیشتر اتومبیل خودران در سطح 3 قرار دارند.

گفتنی است هدایت ماشین های خودران سطح 3 به دخالت راننده نیاز دارد اما خودروهای سطح 5 از قابلیت حرکت در محیط های مختلف، بدون نیاز به کوچکترین دخالت راننده برخودار هستند.

روز دوشنبه مدیران ارشد این کمپانی آمریکایی تائید کردند که خودروهای سطحی 5 که قرار است از پردازنده گرافیکی آنها استفاده کنند ابتدا در محوطه های محدود کالج ها، فرودگاه ها و غیره مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

«دنی شاپیرو» مدیر ارشد رانندگی خودکار انویدیا در این کنفرانس به نکته ای اشاره کرد که احتمالا برای ما ایرانی ها با بیشترین آمار مرگ و جاده ای جالبتر باشد:

این خودروها قرار است جان انسان های بسیاری را نجات دهند

Pegasus از تابستان سال آینده در اختیار صدها شرکت فعال در زمینه فناوری و تولید خودرو قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی