ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

علی بابا 15 میلیارد دلار صرف تحقیق روی پردازش کوانتومی و هوش مصنوعی می کند

تحقیق و توسعه در صنعت تکنولوژی، فرآیندی بسیار مهم است. گوگل درآمد کلان خود از تبلیغات را صرف پروژه های گوناگون کرده است، اپل و آمازون هم هر سال میلیاردها دلار صرف تحقیق و توسعه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

تحقیق و توسعه در صنعت تکنولوژی، فرآیندی بسیار مهم است. گوگل درآمد کلان خود از تبلیغات را صرف پروژه های گوناگون کرده است، اپل و آمازون هم هر سال میلیاردها دلار صرف تحقیق و توسعه می کنند و مراکزی در سراسر جهان می سازند. حالا به نظر می رسد کمپانی چینی علی بابا هم رویکردی مشابه در پیش گرفته و قصد دارد هزینه سالانه فعلی 6.4 میلیارد دلاری خود برای تحقیق و توسعه را با افزایش بیش از دو برابری، به 15 میلیارد دلار طی سه سال آتی برساند.

به گزارش بلومبرگ، این سرمایه گذاری صرف کشف تکنولوژی های نسل بعد و پروژه هایی «جاه طلبانه» می شود که می تواند صنایع گوناگون را تحت تاثیر قرار دهد. در این گزارش آمده که علی بابا با راه اندازی سه مرکز تحقیقاتی و استخدام 100 دانشمند، به تمرکز روی حوزه هایی مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و پردازش کوانتومی خواهد پرداخت.

علاوه بر این ها، حوزه هایی مانند یادگیری ماشین، پردازش دیداری و امنیت شبکه هم از دیگر موضوعاتی هستند که علی بابا به تمرکز روی آنها تمایل نشان می دهد. گفتنی است آزمایشگاه های این کمپانی چینی در کشورهایی مانند ایالات متحده، روسیه و سنگاپور و نیز در همکاری با دانشگاه هایی نظیر UC Berkely تاسیس خواهند شد.

در حال حاضر آمازون با سرمایه گذاری 16.1 میلیارد دلاری، بیشترین هزینه را صرف تحقیق و توسعه می کند و پس از آن، کمپانی هایی مانند آلفابت (13.9 میلیارد دلار)، اینتل (12.7 میلیارد دلار)، مایکروسافت (12.3 میلیارد دلار) و اپل (10 میلیارد دلار) قرار دارند. به فرض اینکه هیچ یک از کمپانی های مورد اشاره، هزینه تحقیق و توسعه خود را طی سه سال آتی افزایش ندهند، علی بابا از تمام آنها به جز آمازون پیشی خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی