ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در رویداد آکیلس کانکت ۴ چه گذشت؟

آکیلس با پلتفرم واقعیت مجازی اش در حال پیشرفت است، سخت افزارهای جدید نمایش می دهد، نرم افزارهای مناسب برای کاربران معرفی می کند و برای راحتی کار توسعه دهندگان، ابزارهای مورد نیازشان را می ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

آکیلس با پلتفرم واقعیت مجازی اش در حال پیشرفت است، سخت افزارهای جدید نمایش می دهد، نرم افزارهای مناسب برای کاربران معرفی می کند و برای راحتی کار توسعه دهندگان، ابزارهای مورد نیازشان را می سازد. همه این اتفاقات شب گذشته در رویداد آکیلس کانکت ۴ رخ داد و اگر شما این مراسم را از دست داده اید، توصیه می کنیم که پست پیش رو را مطالعه کرده و ویدیوها را تماشا کنید.

اولین و مهم ترین اتفاق این رویداد، معرفی یک واحد سخت افزاری مستقل برای نمایش محتوای واقعیت مجازی است: آکیلس گو.

آکیلس گو برای کسانی در نظر گرفته شده که نه می خواهند هزینه گزاف هدست های واقعیت مجازی پیشرفته را بپردازند و نه محتوای نمایش داده شده روی هدست های وابسته به موبایل را قبول دارند. طبیعتا قیمت آن هم باید میان این دو باشد: ۱۹۹ دلار.

آکیلس گو تا حد امکان سبک طراحی شده و طراحی اش به گونه ای است که راحتی کار با آن افزایش یافته. برای این کاهش وزن، دیگر مثل آکیلس ریفت هدفون نمایانی را شاهد نیستیم. در عوض سیستم صوتی درون هدست تعبیه شده و البته یک جک هدفون ۳.۵ میلی متری هم به عنوان گزینه ثانی وجود دارد.

به لطف نسل دوم لنزها و نمایشگر WQHD LCD، کیفیت تصویر آکیلس گو در نوع خود بهترین است. استفاده از این نمایشگر به جای OLED ها یعنی حاشیه سیاه کناری تصویر کمتر می شود و تار شدن تصاویر کمتر رخ خواهد داد.

در کنار هدست، یک کنترلر هم معرفی شد که عملکرد آن مشابه کنترلرهای کنونی Gear VR است. کسانی که برای Gear VR اپلیکیشن می سازند حالا می توانند برای آکیلس گو هم آن را توسعه دهند بدون هیچ تفاوتی (برعکس این مسئله هم صادق است). بسیاری از اپ های درجه یک Gear VR در روز اول عرضه آکیلس گو برای این پلتفرم در دسترس خواهند بود.

البته هنوز تاریخ عرضه دقیق آکیلس گو مشخص نیست ولی اوایل سال ۲۰۱۸ زمان مناسبی از سوی فیسبوک اعلام شده. توسعه دهندگان نیز کیت مخصوص خود را از ماه آینده میلادی دریافت خواهند کرد.

پروژه سانتا کروز

واقعیت مجازی بدون سیم امکان پذیر است اما نه مدل های وابسته به پی سی. پروژه سانتا کروز، راه حل آکیلس برای دستیابی به ریفت وایرلس است که پیشرفت هایی را نسبت به سال گذشته شاهد بوده. در این رویداد، کنترلری جدید به نمایش درآمد که توسط ۴ سنسور موجود روی قسمت جلویی هدست سانتا کروز ردیابی می شود.

تقریبا همه قابلیت هایی که آکیلس تاچ را تبدیل به یک کنترلر موفق کرده اند قرار است در کنترلر جدید نیز پیاده سازی شوند. حلقه ها که چراغ های ال ای دی فروسرخ را درون خود داشتند حالا با تغییر جایگاه خود کاربردی تر شده اند و جوی استیک حذف شده تا جای خود را به یک تاچ پد کاملا مسطح بدهد، مشابه کنترلر استیم و وایو.

کیت توسعه این محصول نیز قرار است سال آینده در اختیار شرکت ها قرار بگیرد.

قیمت آکیلس ریفت ۱۰۰ دلار کاهش می یابد

قیمت قبلی باندل آکیلس ریفت و تاچ ۴۹۹ دلار بود که قرار است از این به بعد ۱۰۰ دلار کاهش یابد. با در نظر گرفتن اینکه اچ تی سی وایو هنوز هم ۵۹۹ دلار قیمت دارد، خریدن یک هدست واقعیت مجازیُ دو سنسور و کنترلر تاچ آکیلس با قیمت ۳۹۹ دلار کاملا منصفانه به نظر می رسد.

ریفت کُر ۲.۰

کُر در واقع هسته مرکزی نرم افزاری آکیلس ریفت محسوب می شود. حالا قرار است تا ریفت کُر ۲.۰ در دسامبر سال ۲۰۱۷ برای همه دستگاه های آکیلس ریفت ارائه شود. با این آپدیت، دو بازطراحی عمده صورت می گیرد که اولین آن ها آکیلس دَش نام دارد.

رابط کاربری برای آکیلس تاچ کاملا بازطراحی شده و یک نوار هم در قسمت پایینی قرار دارد تا همه اپلیکیشن ها در این قسمت در دسترس کاربر باشد. دَش به عنوان یک صفحه ۳ بعدی طراحی شده و حین اجرای هر اپلیکیشنی نیز می توان آن را داشت. برای مثال در مراسم دمویی نمایش داده شد که در آن کاربر حین بازی کردن Elite: Dangerous می تواند ویدیویی از یوتوب نیز تماشا کند.

تغییر بزرگ بعدی ریفت کُر ۲.۰، مربوط به آکیلس هوم است. کاربر حالا می تواند فضای درون هوم یا خانه اش را کاملا با لوازم مختلف طراحی کند. کنترلر تاچ کاربر همانند دست عمل می کند و با استفاده از آن می توان اشیا را در محیط جا به جا کرد و شما حتی می توانید با قرار دادن کارتریج ها درون کنسول، بازی هایتان را اجرا کنید. یک کار جذاب که برای گیمرهای قدیمی می تواند خیلی خاطره انگیز باشد.

نورپردازی و سایه ها در هوم بسیار بهتر شده اند و فضای آن بسیار طبیعی تر شده. اگر فضایی را ساختید که بسیار زیباستُ می توانید آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. شما می توانید به خانه دوستانتان سر بزنید و حتی اگر آن ها آنلاین نبودند برایشان یک نامه بنویسید.

آواتارهای آکیلس

اوایل سال ۲۰۱۸، آپدیتی برای آواتارهای آکیلس ارائه خواهد شد و آن را بسیار شخصی سازی شده تر خواهد کرد. راه های بسیاری وجود دارد تا نوع مو، صورت و موها را انتخاب کنید در واقع انتخاب ها فراتر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. حتی توسعه دهندگان نیز می توانند خودشان برای بازی هایشان آواتارهای خاص بسازند.

حرکت واقعی دهان و چشم ها نیز که آواتارها را بسیار واقع گرایانه تر می کند قرار است سال آینده ارائه شود. اگر این ها کافی نیست، باید بدانید که آواتارها به پلتفرم های دیگر هم سفر می کنند و می توانید در SteamVR و Daydream آن ها را داشته باشید.

اکسپلور

آکیلس استور یکی از تنها مکان هایی بود که علاقه مندان به محتوای واقعیت افزوده می توانستند در آن گشت و گذار کنند اما از این پس اکسپلور را داریم. اکسپلور که حالا به Gear VR اضافه شده، به کاربران اجازه می دهد تا اپ ها و تجربه های جالب و جدید را پیدا کنند. قابلیت اصلی اکسپلور این است که برای هر مخاطب پیشنهادی منحصر به فرد دارد و انتخاب ها را بر اساس سلایق او انجام می دهد. اکسپلور قرار است سال ۲۰۱۸ به آکیلس ریفت بیاید.

Facebook Spaces

فیسبوک اسپیسز تقریبا اوایل سال ۲۰۱۷ برای ریفت ارائه شد. این فضا به کاربران اجازه می داد تا با چهره مجازیشان با یکدیگر در محیطی گذران وقت کنند. حالا آکیلس قصد دارد تا این فضا را به پلتفرم های دیگر نیز گسترش دهد. ویژگی دیگری نیز به نام Quillistrations نیز قرار است اضافه شود. به زودی، کاربران قادر خواهند بود تا ویدیوهای ۳۶۰ درجه و زنده شان را روی فیسبوک استریم کنند.

شما چه فکر می کنید؟

واقعیت مجازی آینده است و این رویداد نیز نگاه شرکت آکیلس وی آر و فیسبوک را نمایش می دهد. نظر شما در رابطه با این رویداد و پلتفرم واقعیت مجازی شرکت فیسبوک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Moein masoudi
    Moein masoudi | ۲۱ مهر ۱۳۹۶

    :microsoft:

مطالب پیشنهادی