ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالیفرنیا برای مقابله با آتش سوزی اخیر، به سراغ بزرگ ترین آتش نشان هوایی جهان رفت

مقامات کالیفرنیا به تازگی به استفاده از یک فروند هواپیمای 747 SuperTanker روی آورده اند که تحت عنوان «بزرگ ترین خاموشگر آتش جهان» شناخته می شود و می تواند به آتش نشانان کالیفرنیای شمالی در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

مقامات کالیفرنیا به تازگی به استفاده از یک فروند هواپیمای 747 SuperTanker روی آورده اند که تحت عنوان «بزرگ ترین خاموشگر آتش جهان» شناخته می شود و می تواند به آتش نشانان کالیفرنیای شمالی در مقابله با آتش سوزی طبیعی اخیر کمک کند.

این هواپیما که در واقع نسخه ای دستکاری شده از بوئینگ 747 به حساب می آید، با هر پرواز بر فراز حریق، می تواند 20 هزار گالن کندساز آتش را به زمین بریزد. اوایل هفته جاری، SuperTanker تنها در یک روز، شش بار به پرواز درآمد و به یاری آتش نشانان در دو منطقه ناپا و سونوما شتافت که به آتش سوزی هایی بزرگ دچار شده اند.

در حال حاضر ویدیویی از این هواپیما منتشر شده که پرواز آن در ارتفاع کم برای خاموش کردن آتش مناطق مرزی کالیفرنیا را نمایش می دهد. بنابر گزارش ها، آتش سوزی اخیر در کالیفرنیا دست کم 17 کشته بر جای گذاشته و دو روز پیش، مناطق نزدیک به آتش سوزی به صورت گسترده تخلیه شدند.

سازمان جنگل داری و حفاظت آتش کالیفرنیا با این امید به استفاده از SuperTanker روی آورده تا بلکه بتواند از گسترش آتش سوزی ویرانگر جنگل های این ایالت جلوگیری کند. این هواپیما در حال حاضر می تواند به هر نقطه ای در آمریکای مرکزی پرواز کند؛ در واقع هر نقطه ای که سه ساعت با پایگاه Colorado Springs فاصله داشته باشد. گفتنی است از زمان آغاز به کار، 747 SuperTanker در اقصی نقاط جهان مورد استفاده قرار گرفته و به آتش سوزی های بزرگی در اسپانیا و شیلی خاتمه داده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali-g
    ali-g | ۲۰ مهر ۱۳۹۶

    فوقالعاده محشر و با ابهت

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۰ مهر ۱۳۹۶

    ویدیو خیلی زیبا بود،پر از ابهت

مطالب پیشنهادی