ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوالکام به پرداخت غرامت 774 میلیون دلاری در تایوان محکوم شد

کوالکام اخیراً از سوی کمیسیون مبادلات منصفانه تایوان به پرداخت غرامت 774 میلیون دلاری بابت سو استفاده از برتری خود در حوزه مودم های اسمارت فون ها و دریافت هزینه بیشتر بابت لایسنس آنها محکوم ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

کوالکام اخیراً از سوی کمیسیون مبادلات منصفانه تایوان به پرداخت غرامت 774 میلیون دلاری بابت سو استفاده از برتری خود در حوزه مودم های اسمارت فون ها و دریافت هزینه بیشتر بابت لایسنس آنها محکوم شده است. تایوان تازه ترین کشوری است که به خاطر دریافت هزینه های بالا بابت لایسنس محصولات، به سراغ کوالکام رفته است و پیش تر کشورهای چین و کره جنوبی هم اقدامی مشابه انجام داده بودند. ضمناً اپل هم به دلیلی مشابه، زنجیره ای از پرونده های قضایی را علیه کوالکام تنظیم کرده است.

کمیسیون تایوانی می گوید برتری کوالکام در حوزه چیپ های CDMA و LTE، و نیز پتنت های فراوانی که در زمینه هر دو تکنولوژی به ثبت رسانده، به این کمپانی اجازه می دهد از جایگاه خود سو استفاده کرده و از فروش لایسنس پتنت های مورد نیاز سر باز بزند. کوالکام حالا باید به این رفتار خاتمه داده و وارد همکاری های تازه با سایر کمپانی ها شود.

طبق معمول، کوالکام با این حکم مخالف بوده و می گوید که به دنبال تجدید نظر در حکم و غرامت تعیین شده است. این کمپانی در بیانیه ای گفته است که غرامت تعیین شده، با در نظرگیری منطقی درآمد و فعالیت های کوالکام در تایوان مشخص نشده و چگونگی محاسبه این غرامت باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

در حال حاضر، شرایط برای کوالکام چندان مساعد به نظر نمی رسد. اگرچه این کمپانی بیشترین شهرت خود را مدیون چیپست های اسنپدراگون موبایل های اندرویدی است، بیشترین درآمد کوالکام از فروش لایسنس پتنت هایش کسب می شود. حالا این تجارت در سراسر جهان مورد حمله قرار گرفته و کمپانی ها و دولت های مختلف از رفتارهای کوالکام به ستوه آمده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی