ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هیوندای با هایپر آیونیک و سانتافه بیابانگرد به نمایشگاه خودروی سما می رود

سال گذشته کمپانی کره ای هیوندای با رونمایی از آیونیک (Ioniq) رسما وارد بازار خودروهای دوستدار محیط زیست شد. این خودرو که می توان آن را رقیب مستقیم تویوتا پریوس دانست، در سه نسخه هیبریدی، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ مهر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

سال گذشته کمپانی کره ای هیوندای با رونمایی از آیونیک (Ioniq) رسما وارد بازار خودروهای دوستدار محیط زیست شد. این خودرو که می توان آن را رقیب مستقیم تویوتا پریوس دانست، در سه نسخه هیبریدی، هیبریدی شارژی (Plug in) و الکتریکی ارایه شده است.

برای نمایشگاه خودروی سمای امسال (SEMA) که بین 9 الی 13 آبان ماه برگزار می شود، هیوندای نسخه ای ویژه از آیونیک هیبریدی را تدارک دیده است. این نسخه با همکاری کمپانی کالیفرنیایی Bisimoto Engineering توسعه یافته و در هر صد کیلومتر ترکیبی تنها 2.8 لیتر سوخت مصرف می کند.

مدل مذکور هایپر آیونیک (HyperEconiq) نامگذاری شده و به لحاظ ظاهری تفاوت هایی را با نسخه اصلی دارد. برای دستیابی به بیشترین میزان کارایی، تایرهای این خودرو با نمونه هایی که مقاومت چرخشی کمتری دارند، جایگزین شده اند؛ رینگ ها نیز از جنس فیبر کربن بوده و اندازه ای برابر با 19 x 5 دارند.

کالیپرهای آلومینیومی ترمز، سیستم اگزوز جدید، پوشش روی چرخ های عقب، سیستم تعلیق ارتقا یافته و صندلی های مسابقه ای ساخت ریکارو بخش دیگری از ویژگی های هایپر آیونیک هستند.

تاکنون هیوندای درباره تغییرات اعمال شده بر روی پیشرانه این خودرو جزئیاتی منتشر نکرده، اما ظاهرا استفاده از ژنراتورهای بهتر، شمع های NKG و استفاده از روغن 0W20 برخی از این موارد باشند.

هایپر آیونیک تا چند هفته دیگر و در پایان این ماه در لاس وگاس در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. به غیر از این اتومبیل بسیار کم مصرف، هیوندای نسخه ای ویژه از سانتافه اسپورت را برای سما 2017 تدارک دیده است. این نسخه از سانتافه توانایی بسیار زیادی در عبور از مسیرهای آفرود داشته و با هدف فتح مسیرهای فوق العاده دشوار ایالت یوتا توسعه یافته است؛ به همین جهت از لحاظ نمای ظاهری تفاوت های زیادی بین مدل استاندارد و این مفهومی جدید وجود دارد.

ناگفته نماند هیوندای در نمایشگاه سمای 2016 نیز  حضوری پر رنگ داشت، سانتافه 1040 اسب بخاری با نام "سانتفاست" یکی از نمایندگان کره ای ها در این نمایشگاه بود که توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Majid
    Majid | ۲۱ مهر ۱۳۹۶

    آخه سانتافه رو چه به آفرود و بیابانگردی!

  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۲۱ مهر ۱۳۹۶

    و ما همچنان به دنبال تغییر چراغهای پراید و گذاشتنی اسمی جدید بر روی پراید...

    • Ehsan_Os
      Ehsan_Os | ۲۱ مهر ۱۳۹۶

      تيبا2نسخه ارتقا يافته محصولات سايپا و شايسته جايگزيني پرايد است،زيباي ايراني تيباي ايراني???
      انصافا تو اين مملكت وضعيت پيشرفتش در حد سرعت لاكپشته?

مطالب پیشنهادی