ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی CarX Highway Racing؛ هیجان به توان بی نهایت

خیلی کم پیش می آید آثاری را ببینیم که از منبع الهام شان بهتر باشند، به خصوص بازی هایی که خودشان تبدیل به یک ژانر شده اند و عناوین مشابه زیادی از آن ها وجود ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

خیلی کم پیش می آید آثاری را ببینیم که از منبع الهام شان بهتر باشند، به خصوص بازی هایی که خودشان تبدیل به یک ژانر شده اند و عناوین مشابه زیادی از آن ها وجود دارد. همان دقیقه های اولی که با CarX Highway Racing سپری می کنید کافیست تا این بازی را هم به لیست عناوینی که از بازی های الهام گرفته خود کیفیت بیشتری دارند اضافه کنید.

در واقع ابتدا که اسکرین شات ها را نگاه کنید، با خود فکر می کنید که قسمت جدید مجموعه معروف CarX نهایت عنوانی سرگرم کننده است که با الهام از Traffic Racer سعی دارد طعم موفقیت را تجربه کند. اما هنگامی که برای اولین بار وارد بازی می شوید، متوجه می شوید که ساخته CarX Technologies بیش از تصاویرش حرف برای گفتن دارد.

CarX Highway Racing یکی از هیجان انگیز ترین بازی های ریسینگ موبایل است.

Soner Kara با Traffic Racer توانست به واسطه ترکیب سبک های رانر و رانندگی، مسیری جدید برای عناوین ریسینگ باز کند. Traffic Racer قدم اول بود و استودیوی Soner Kara هم به کمک Traffic Rider موفق شد به بهترین شکل ممکن قدم بعد را بردارد.

ولی برای قدم سوم CarX Technologies افسار را به دست گرفته و این بار خودش با CarX Highway Racing راهی که گفتیم را ادامه داده است؛ CarX Highway Racing حکم همان بلاک باسترهای هالیوودی را دارد که با وجود ذات کاملا کلیشه ای خود، ضمن داشتن کیفیت خیلی هم سرگرم کننده هستند.

CarX Highway Racing عنوانی «آفلاین» است و برای تجربه آن نیازمند اینترنت نیستید.

اگر یکی از ساخته های Soner Kara را انجام داده باشید حتما می دانید الان با چه عنوانی مواجه هستید. همانند آن ها، CarX Highway Racing یک بازی ریسینگ با ته مایه های سبک رانر بوده و بنابراین باید ماموریت های مختلفی را در مسیرهای گوناگونی انجام دهید.

از اول شدن در مسابقات بگیرید تا دوئل با بقیه بازیکن ها همگی از جمله مواردی هستند که با بازی می بینید. به صورت کلی حالت های گیم پلی CarX Highway Racing به چهار بخش تقسیم می شوند: Campaign ،Mono Race ،Random Race و در نهایت X-Race.

بخش کمپین را می توانیم ترکیبی از لیست دشمنان بازی معروف نید فور اسپید: ماست وانتد و ماموریت هایی که با بازی های سبک ریسینگ دیده اید بزنیم. این قسمت به چند چپتر تقسیم می شود. در هر چپتر یک باس وجود داشته و بعد از انجام تمام ماموریت ها باید با آن مسابقه دهید.

متاسفانه تنها دو گزینه برای تغییر نمای دوربین وجود دارد که از نقاط ضعف بازی به شمار می رود.

در صورتی هم که ببرید به چپتر بعدی خواهید رفت. جدا از وجود 60 چپتر که موجب گشته CarX Highway Racing یک بازی طولانی باشد، نکته مثبت اینجاست که ماموریت ها از تنوع خیلی خوبی برخوردارند. به گونه ای که اگر بخواهیم با بازی های مشابه مقایسه کنیم، CarX Highway Racing را در این زمینه می توانیم بهترین بنامیم.

نکته مثبت ساخته CarX Technologies اینجاست که این استودیوی با الهام از ماست وانتد توانسته بهای بیشتری به سبک ریسینگ [برخلاف بازی های مشابه که المان های رانر به خوبی مشهود هستند] بدهد و نتیجه این تصمیم، افزایش قسمت سرگرم کننده بازی بوده است.

از بخش Campaign که بگذریم به Mono Race ،Random Race و X-Race می رسیم. علت اینکه هر سه بخش را با هم گفتیم این بود که تمام آن ها به نوعی مشابه حالت Event در بازی های مشابه هستند. همان قسمتی را می گوییم که در بازه های معینی ماموریتی به بازیکن داده و به کمک آن ها می توانید پول خوبی به جیب بزنید.

گزینه های زیادی برای ارتقا ماشین وجود دارد. در این بین، نیتروژن تاثیر زیادی نداشته و امیدواریم طی آپدیت های بعدی نیتروژن نقش مهمتری را ایفا کند.

البته تفاوت X-Race با بقیه این است که جای استفاده از ماشین خودتان، بازی به صورت خودکار یک اتومبیل دیگر به بازیکن می دهد و با آن مسابقه می دهید. یکی از نقطه ضعف های CarX Highway Racing همینجا خودش را نشان می دهد؛ پس آن حالت های گیم پلی معروف کجا هستند؟

در اینجا نه خبری از مد رکوردی است و نه آزادانه می توانید در بزرگراه حرکت کنید. مکانیزم های گیم پلی بازی به تنهایی برای اینکه CarX Highway Racing را عنوانی متفاوت نسبت به Traffic Racer بنامیم کفایت می کردند و وجود این حالت ها جای آنکه باعث شوند بازی متهم به کپی کاری شود موجب می گشتند تا با عنوانی سرگرم کننده تر مواجه باشیم.

جدا از اینکه توسعه دهنده از بعضی پتانسیل های ساخته اش هم به درستی استفاده نکرده است. مثلا یکی از جالب ترین قسمت های بازی، مربوط به پلیس ها می شود. چون مسابقات به صورت غیرقانونی برگزار می گردند بنابراین بعضی مسیرها، پلیس با هوش مصنوعی خوب خود چالش بزرگی برای تان به وجود بیاورد.

پلیس ها عملکرد خوبی دارند و هیجان گیم پلی را افزایش می دهند ولی انگار فقط برای شما آمده اند؛ آن ها خیلی با بقیه ماشین ها کار ندارند.

دوست داشتیم در یک حالت گیم پلی جداگانه، بتوانیم خودمان نقش پلیس را ایفا کرده و جلوی این ماشین ها را بگیریم که اینگونه نشد. البته همین مودها و مکانیزم های گیم پلی برای داشتن ساعت ها تجربه سرگرم کننده کفایت می کنند و محتویات بازی تا همینجا نیز راضی کننده است.

خوشبختانه در بخش هندلینگ ماشین ها توسعه دهنده تمام توانش را به کار گرفته تا ضمن ارائه یک تجربه آرکید به بعضی المان های شبیه ساز توجه داشته باشد. کنترل اتومبیل ها کاملا روان بوده و با توجه به ارتقا بعضی بخش های مختلف ماشین، کنترل آن نیز دستخوش تغییراتی می شود.

اما با وجود هندلینگ خوب، فیزیک برخورد به بقیه ماشین ها تعریف چندانی ندارد. گاهی اوقات هنگام تصادف با آن ها ماشین به طرز عجیبی دریفت می کند. البته این مسئله خیلی عجیب نیست و بخش غافل گیرکننده تر، حرکت بقیه اتومبیل ها از روی شما است.

نورپردازی خوب از جمله نکات مثبت بازی است.

هنگامی که با سرعت حرکت می کنید، جای اینکه با برخورد سرعت تان کم شود ماشین رو به رویی از روی تان رد شده و به مسیر ادامه می دهد. البته این اتفاق همیشگی نیست ولی وجودش در بازی روی تجربه مخاطب می تواند تاثیرات منفی خودش را بگذارد.

اگر از بعضی باگ ها و افت فریم ها فاکتور بگیریم، «فوق العاده» بهترین لقبی است که می توانیم به گرافیک CarX Highway Racing بدهیم. جزییات در محیط بیداد کرده و به خاطر مدل سازی عالی ماشین ها، مسیرهای متنوع و ساعت های مختلف برای برگزاری مسابقات می توانید انتظار یکی از بهترین های ریسینگ از دیدگاه گرافیک را داشته باشید.

CarX Highway Racing از برترین کلیشه های اسمارت فون ها است. بازی چیز جدیدی برای ارائه ندارد ولی همان المان های قدیمی را به گونه ای به اجرا درآورده که تا مدت ها می توانید یک سرگرمی با کیفیت را تجربه کنید. بنابراین به کسانی که علاقه مند به Traffic Racer یا Traffic Rider هستند پیشنهاد می کنیم این عنوان را از دست ندهند.

CarX Highway Racing

CarX Highway Racing

سازنده: CarX Technologies قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 547 / 235 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • احد وصال
    احد وصال | ۲۳ مهر ۱۳۹۶

    مرسی از بررسی ..بهترین بازی افلاین اندروید پس از موست وانند ..بهتر از اسفالت 8 ..این بازی تقریبا هر 15 روز توسط سازنده اپدیت میشه و ویژگیهای فراوانی بهش اضافه میشه که مشخصا ضعفهای بازی برطرف و تبدیل به بهترین بازی مسابقه ای خواهد شد ..کنترل ماشین ها الان در نسخه جدید که دو روز پیش منتشر شد عالی شده ..دانلود کنید و لذت ببرید

  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۲۳ مهر ۱۳۹۶

    گرافیک خوبی داره اما کنترل کردن ماشین تو بعضی شرایط غیر ممکنه

مطالب پیشنهادی