ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلفابت اجرای فرامین پلیس را به خودروهایش آموزش می دهد

بخش اتومبیل های خودران آلفابت که «ویمو» نام دارد، پس از آزمایش ناوگان ماشین هایش در چهار ایالت مختلف آمریکا، همکاری با نهادهای قانونی را برای پیش بینی اقداماتی که یک ماشین خودران پس از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

بخش اتومبیل های خودران آلفابت که «ویمو» نام دارد، پس از آزمایش ناوگان ماشین هایش در چهار ایالت مختلف آمریکا، همکاری با نهادهای قانونی را برای پیش بینی اقداماتی که یک ماشین خودران پس از شنیدن آژیر پلیس باید انجام دهد و همچنین چگونگی دسترسی ماموران پلیس و کارکنان سازمان هایی از قبیل آتش نشانی و اورژانس به این خودروها آغاز کرده است. این شرکت در گزارشی 43 صفحه ای که سه شنبه منتشر شد تلاش های صورت گرفته برای اجتناب از تصادف و واکنش به آن را توضیح داده است، که می توان آنها را به سه قسمت تقسیم کرد:

  • چگونگی توقف خودرو در شرایط غیر ایمن
  • چگونگی واکنش خودرو به خودروهای اورژانسی که آژیر آنها روشن است
  • اقدامات لازم پس از تصادف

سیستم پشتیبان

ماشین های خودران باید قابلیت تشخیص شرایط غیر ایمن و توقف خودکار را داشته باشند. با این حال گاهی اوقات نیازی به توقف نیست، برای مثال اگر یکی از سنسورها، کامپیوترها، سیستم ترمز یا منبع تغذیه دچار مشکل شده باشد، سیستم های پشتیبان به صورت خودکار راه اندازی شده و جای قطعه معیوب را می گیرند.

ارتباطات پس از تصادف

در صورتی که  خودرو تصادف کند اطلاعات لازم را به مراکز کنترل از راه دور ویمو ارسال می کند. این مراکز نیز متخصصان را به محل تصادف ارسال کرده و نهادهای ذیربط محلی را در جریان می گذارد.

از آنجایی که شرایط این خودروها با اتومبیل های معمولی تفاوت دارد، ویمو نحوه شناسایی و دسترسی به این ماشین ها در شرایط اضطراری را به ماموران پلیس و کارکنان مراکز مربوطه آموزش می دهد.واکنش به آژیر

این شرکت خودروهایش را به گونه ای برنامه ریزی کرده که در مواقع شنیدن یا دیدن آژیر سرعت خود را کم کرده یا توقف کنند. این خودروها قادرند از طریق داده های صوتی مسیر حرکت خودروهای اورژانس را تشخیص داده و واکنش مناسب را انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی