ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هر آنچه که از تویوتا سوپرا 2019 می دانیم

درست است که تویوتا سوپرای خاطرانگیز را هیچگاه در خیابان هایمان ندیدیم، اما به قدری این تویوتای دوست داشتنی در فیلم ها و بازی ها به عنوان یک قهرمان به نمایش درآمد که کاملا با ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

درست است که تویوتا سوپرای خاطرانگیز را هیچگاه در خیابان هایمان ندیدیم، اما به قدری این تویوتای دوست داشتنی در فیلم ها و بازی ها به عنوان یک قهرمان به نمایش درآمد که کاملا با این کوپه ژاپنی آشنایی داریم. اما زمان آن رسیده تا تصاویر قبلی از این خودرو را فراموش کنید چراکه سوپرای جدید بسیار متفاوت است!

خودروی دیفرانسیل عقب تویوتا با همراهی ب ام و به زودی عرضه خواهد شد در ادامه هرآنچه که در مورد این خودرو میدانیم را با هم مرور خواهیم کرد.

در سال 2012 تویوتا با محصول جی تی 86 ، باری دیگر به دنیای خودروهای محورعقب بازگشت. اما اکنون پروژه بسیار بزرگتری در دست دارد.

محصول جدیدی که می تواند جانشینی برای سوپرای بزرگ که از محبوب ترین خودروهای ساخته شده تویوتا در تمام اعصار بوده باشد. اطلاعات بسیاری را میدانیم و بسیاری را هم تنها شنیده ایم. بگذارید همه را با هم ترکیب کنیم تا چشم اندازی از این تویوتا جدید بدست آوریم.

 آیا تویوتا سوپرا مستحق احترام است؟

هنوز کاملا مطمئن نیستیم که این خودرو امضای سوپرا را یدک می کشد یا خیر. اما در هر صورت ما با همین رویکرد منتظر خواهیم بود. چرا که قطعا زمان تاخت و تاز سوپرای جدیدی فرا رسیده است.

به زودی عرضه خواهد شد، حداقل به فرم کانسپت

بنابر اعلام معتبرترین مجله ماشین ژاپن، در ماه اکتبر، سوپرا به شکل کانسپت در نمایشگاه خودروی توکیو به نمایش گذاشته خواهد شد.

ظاهرا سوپرا سکوی نمایش خود را با برادران دیفرانسیل عقب خود یعنی کانسپت S-FR و همچنین فرم اسپرت مشکوکی از کرولا به اشتراک خواهد گذاشت.

هرچند که رونمایی همزمان این سه شاهکار تویوتا، در یک نمایشگاه، بسیار غیرمعمول و حتی کمی عجیب به نظر می رسد، ولی فراموش نکنیم که مدیر اجرایی شرکت، آکیو تویودا متعهد شده بود که هیجان و ذائقه اسپرت تری را به بازار بیاورد.

اخیرا، با به نمایش درآمدن کوپه ی مسحورکننده Lexus LC500 و همچنین هات هاچ Yaris GRMN شاهد این سیر هیجان انگیز بوده ایم، اما ظاهرا این جریان خودروهای جدید ژاپنی همچنان به قوت خود باقیست. درهرصورت بزودی خواهیم دید تویوتا چه در چنته دارد.

همکاری ب ام و

در سال 2012 اطلاع داده شد که سوپرا محصول مشترک تویوتا و ب ام و خواهد بود. دو شرکت درحال کار بر روی موتور و باتری لیتیومی هستند.

ظاهرا قرار است این همکاری هیجان انگیزتر نیز بشود که شامل ساخت یک پلتفرم جدید محور عقب نیز خواهد شد.

این پلتفرم بر روی نسل آینده ب ام و Z4 که تابستان گذشته در ساحل پیبل معرفی شد نیز سوار خواهد شد.

ب ام و نوید خودرو اسپرت فوق العاده ای را داده است. خودرویی که زیر 1500 کیلوگرم وزن خواهد داشت و درنهایت اینکه یکسانی پلتفرم ها اتفاقی است که قطعا باعث خوشحالی طرفداران سوپرا نیز می شود.

البته ناگفته نماند که تاکنون خبری از سقف باز شونده در سوپرا شنیده نشده است و به احتمال زیاد تنها شاهد سقف فلزی خواهیم بود.

موتور 6 سیلندر

اخبار حاکی از آن است که سوپرا مجهز به یک موتور 6 سیلندر V شکل به همراه موتوری الکتریکی خواهد بود.

هرچند شایعاتی از موتور 6 سیلندر خطی مخصوص ب او و نیز به گوش می رسد!

شباهت به کانسپت FT-1

ازعکس های لیک شده در سایت Supramkv.com می توانیم سوپرای شکل گرفته بر اساس خودروی کانسپت FT-1  تویوتا را تصور کنیم.

FT-1 در نمایش 2014 دیترویت نشان داد که اگر در نسل های آتی، خودروی اسپرت دیفرانسیل عقبی از خط تولید تویوتا خارج شود، این خودرو چه ظاهری خواهد داشت.

اکنون می توان از این شباهت ها امیدوار بود که سوپرا سهمی از خطوط خیره کننده ی FT-1  خواهد داشت.

آنچه فکر می کنیم که میدانیم:

چهارچرخ متحرک هیبریدی

در این مورد چندین خبر متناقض شنیده شده است. سال گذشته، مدیر اجرایی تویوتا در اروپا اشاره کرد که سوپرا می تواند هیبرید باشد و از تکنولوژی LMP1-Hybrid خودروهای مسابقه ای تویوتا استفاده خواهد کرد.

از طرف دیگر در گزارش سال گذشته Autocar شنیدیم که سوپرا هم چهارچرخ متحرک الکتریکی، و هم یک موتور 6 سیلندر بنزینی خواهد داشت. اما ظاهرا این خبر با تایید نهایی فاصله ی زیادی دارد.

بنا به گزارش ماه اگوست TopGear سوپرا و Z4 هردو، مجهز به موتوری با چهار سیلندر خطی  و همچنین به یک پیشرانه الکتریکی خواهند بود.

هرچند که هیچکدام توسط ب او و تایید یا تکذیب نشده اند. ولی هرجا سخن از سوپرا جدید است، موتوری الکتریکی نیز به چشم می خورد.

فقدان گیربکس دستی

شایعه دیگری که از Autocar  شنیده ایم حاکی از آنست که اگر سوپرا به موتور قدرتمند هیبریدی LMP1 مجهز شود دیگر گیربکس دستی روی این خودرو نصب نخواهد شد.

علاوه بر این، از اسناد منتشر شده ی SupraMkV.com متوجه می شویم که برخلاف Z4 خبری از دنده دستی برای سوپرا نیست. اتفاقی که می تواند برای برخی ناراحت کننده باشد.

ب ام و موتور را خواهد ساخت

SupraMkV.com همچنین گزارش می دهد که سوپرا با 3 موتور متفاوت عرضه خواهد شد.

دو  موتور 2 لیتری توربو 4 سیلندر. و یک موتور 6 سیلندر خطی. موتور های 4 سیلندر همان موتور های 20i و 30i ب ام و هستند و 6 سیلندر خطی نیز با نام 40i شناخته می شود.

ظاهرا قرار است 20i  بازار اروپا و موتورهای قدرتمندتر 30i و 40i بازار آمریکا را هدف بگیرند.

درست است که این خبر با آنچه که پیش تر  از موتور V6 هیبریدی سوپرا گفتیم مغایرت دارد ولی این موتور ها کاملا با Z4 امروزی و سوپرا نسل قبلی همخوانی دارند و شکی نیست که موتورهای تولیدی مذکور ب ام و امتحان خود را پس داده اند و بسیار موفق بوده اند.

خوشبختانه تمامی این پرسش ها در نمایش خودرو توکیو 2017 پاسخ داده خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ایلیا محسن نژاد
    ایلیا محسن نژاد | ۲۵ مهر ۱۳۹۶

    اسمشو سوپرا نزارن بهتره
    این نام با موتور ۶ خطی 2jz توربو
    دیفرانسیل عقب
    گیربسک دستی
    و فاقد هر گونه جنگولک بازی تو ذهن همه جا افتاده
    کاشکی اسمشو خراب نکنن ...

  • میلاد
    میلاد | ۲۴ مهر ۱۳۹۶

    عجب چیزیه

  • محمدرضا زارع
    محمدرضا زارع | ۲۴ مهر ۱۳۹۶

    یه زمانی تو Need For Speed underground2 باهاش زندگی میکردم، یادش بخیر

مطالب پیشنهادی