ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سفینه فضایی سرنشین دار اسپیس اکس در سال ۲۰۲۴ عازم مریخ می شود

«ایلان ماسک» مدیر عامل شرکت های اسپیس اکس و تسلا به تازگی در مصاحبه ای تحت عنوان «هر چه دوست دارید از من بپرسید» در سایت ردیت، به سؤالات کاربران پاسخ داده و همچنین دیدگاه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

«ایلان ماسک» مدیر عامل شرکت های اسپیس اکس و تسلا به تازگی در مصاحبه ای تحت عنوان «هر چه دوست دارید از من بپرسید» در سایت ردیت، به سؤالات کاربران پاسخ داده و همچنین دیدگاه های خود در مورد مأموریت سفر به مریخ را تشریح کرده است.

ماسک گفته که اسپیس اکس قصد دارد در سال 2022، دو سفینه شامل تجهیزات را به مریخ ارسال نماید و در سال 2024 نیز دو سفینه حامل تجهیزات دیگر و نیز دو سفینه با سرنشین های انسانی را به این سیاره ارسال کند.

این کارآفرین در ادامه در خصوص سیستم حمل و نقل بین سیاره ای (ITS) به لطف راکت تازه معرفی شده BFR، اظهار نظر کرده. لازم است یادآوری کنیم که این راکت ها به حدی قدرتمند هستند که می توانند به ماه و حتی مریخ سفر کنند و همچنین امکان سفر سریع بین نقاط مختلف زمین را نیز فراهم کنند.

موشک های طراحی شده توسط اسپیس اکس در مقایسه با سایر موشک ها. برای مشاهده ظرفیت حمل بار هر موشک، روی عکس کلیک کنید.

یکی از عجیب ترین پروژه های ماسک برای مریخ، امکان فراهم آوردن دسترسی به اینترنت در سیاره سرخ است. او در این خصوص می گوید: «ساکنین مریخ حتی می توانند به اپ اسنپ چت نیز دسترسی داشته باشند».

برخی از کاربران سایت ردیت از او در مورد سیستم حمل و نقل بین سیاره ای که از راکت های BFR برای ارسال سفینه فضایی به مریخ بهره می برد، سوال پرسیدند. ماسک در پاسخ به آنها اعلام کرد که شتاب دهنده های راکت با قابلیت استفاده مجدد و کشتی فضایی مورد نظر او، به واسطه 31 عدد موتور Raptor ساخت اسپیس اکس به فضا پرتاب می شوند و برای سال 2024، انسان هارا به مریخ خواهند فرستاد. او همچنین افزود: «اولویت اصلی ما در حال حاضر ارسال ITS به فضا است و از سوی دیگر باید از امنیت کلونی های آینده [در مریخ] اطمینان حاصل کنیم».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سامان
    سامان | ۲۶ مهر ۱۳۹۶

    هیجان انگیزه

مطالب پیشنهادی