ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

6 ویژگی اخلاقی که ترک آنها شما را به موفقیت نزدیک تر می کند

همه ما در دوران کودکی، از والدینمان این جمله را بارها شنیده ایم: «برای دستیابی به موفقیت، نباید تسلیم شد و باید بر انجام کار پا فشاری کرد». ولی در عین حال لازم است بدانید ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

همه ما در دوران کودکی، از والدینمان این جمله را بارها شنیده ایم: «برای دستیابی به موفقیت، نباید تسلیم شد و باید بر انجام کار پا فشاری کرد». ولی در عین حال لازم است بدانید که گاهی پافشاری و اصرار بیش از حد روی برخی از عادات و رفتار ها می تواند منجر به عدم موفقیت شود.

از سوی دیگر گاهی ممکن است با رها کردن یک عادت و صرف نظر از ادامه انجام آن، احساس سر خوردگی کنید. ولی نگران این موضوع نباشید. شما می توانید یاد بگیرید که چگونه باید رفتار اشتباه خود را رها کنید. در ادامه قصد داریم به عادات و رفتارهایی بپردازیم که با دوری از آنها می توانید بیش از پیش به موفقیت نزدیک شوید:

1- فقدان اعتماد به نفس

اعتماد به نفس، نقش بسیار اساسی در دستیابی به موفقیت دارد. اگر اعتماد به نفس کافی در کاری که مشغول انجام آن هستید را نداشته باشید، نمی توانید موفق شوید؛ همچنین به خاطر داشته باشید که تظاهر به اعتماد به نفس نیز نمی تواند مشکلاتتان را حل کند.

 2- کار امروز را به فردا انداختن

همواره به خاطر داشته باشید که کاری که امروز باید انجام دهید را به فردا موکول نکنید؛ زیرا آن فردا هرگز نمی رسد! وقتی این عمل را انجام می دهید، در واقع به نظر می رسد که هیچ گاه نمی خواهید آن را انجام دهید، یا نمی خواهید برای انجام آن تلاش چندانی بکنید.

3- تصور نداشتن حق انتخاب

گاهی ممکن است تصور کنید که هیچ انتخابی ندارید و قربانی شرایط شده اید. ولی لازم است همواره این جمله را به خاطر داشته باشید: «همیشه انتخابی وجود دارد». حتی ممکن است مجبور شوید بین «بد» و «بدتر» یکی را برگزینید؛ پس دست از گله و شکایت بردارید و از بین موارد پیش روی خود یکی را گزینش کنید.

4- انجام چندین باره یک کار به امید دستیابی به نتایج متفاوت

«آلبرت اینشتین» گفته جالبی دارد: «این مسئله که شما بارها یک کار را تکرار کنید و انتظار نتایج متفاوت داشته باشید، خود جنون است». اگر شما نیز اینگونه عمل می کنید، باید بدانید که تنها در جا می زنید و به موفقیت نمی رسید و باید این عادت خود را ترک نمایید.

5- همواره «بله» گفتن

برخی افراد همواره عادت دارند که هر درخواستی را قبول کنند. اگر شما هم این گونه رفتار می کنید، بدانید که هر «بله» ای که می گویید، به منزله این است که به موضوع دیگری «نه» گفته اید. به عنوان مثال وقتی قبول می کنید که بیشتر از ساعات معمول در محل کار خود بمانید، در واقع یک «نه» به فعالیت ورزشی خود که پس از کار روزانه انجام می دهید، یا معاشرت معمول با خانواده گفته اید. لذا باید، گاهی «نه» گفتن را یاد بگیرید؛ البته همین یک کلمه ممکن است موجب استرس یا ناراحتی شما یا دیگران شود؛ ولی در هر حال باید به آن عادت کنید. در نهایت استفاده از این کلمه موجب می شود زمان آزاد و انرژی بیشتری برای انجام وظایفتان داشته باشید.

6- کارها خود به خود پیش خواهند رفت

برخی از افراد تصور می کنند که کارها خود به خود پیش می روند! مثلاً اگر درخواست ترفیع شغلی دارند، منتظر می مانند تا مدیر به آنها پیشنهاد ترفیع را بدهد و هرگز این مسئله را مطرح نمی کنند. اگر این گونه فکر می کنید، باید بدانید که این شما هستید که برای تغییر شرایط خود باید تلاش کنید و نباید منتظر بمانید که کارها خود به خود در آینده مطابق میل شما پیش روند. پس هر چه زودتر دست به کار شوید و منتظر گذر زمان نشوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • iranrooyesh
    iranrooyesh | ۲۷ مهر ۱۳۹۶

    بسیار کاربردی /کارآفرینی/http://iranrooyesh.ir

مطالب پیشنهادی