ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپ چینی برای رقابت با «بوستون داینامیکس» از یک ربات چهارپا رونمایی کرد [تماشا کنید]

«بوستون داینامیکس» یک شرکت آمریکایی است که در تولید ربات های چهار دست و پا  تخصص دارد، و حالا استارتاپ چینی «Unitree» با معرفی رباتی به نام «Laikago» قصد دارد با این شرکت وارد رقابت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۰

«بوستون داینامیکس» یک شرکت آمریکایی است که در تولید ربات های چهار دست و پا  تخصص دارد، و حالا استارتاپ چینی «Unitree» با معرفی رباتی به نام «Laikago» قصد دارد با این شرکت وارد رقابت شود.

موسس این شرکت که «Xing Wang» نام دارد تاکید می کند که ربات های این شرکت باید از محصولات بوستون داینامیکس کوچکتر باشند تا مردم عادی بتوانند برای حمل اجناس یا به عنوان یک همراه از آن بهره ببرند.

«Laikago» اولین محصول این کمپانی محسوب شده و قرار است به عنوان یک پلتفرم آزمایشی توسط متخصصان این رشته مورد مطالعه قرار بگیرد.

این ربات در حال حاضر کاملا خودکار نیست و باید از طریق کنترلرهای وای فای هدایت شود. علاوه بر این به دوربین های استریو یا سنسورهای لیدار مجهز نیست اما می توان آنها را از طریق ماژول به دستگاه اضافه کرد.

یکی از قابلیت های فوق العاده این ربات پایداری بالای آن در سطوح ناهموار و هنگامی است که به آن ضربه وارد شود.

سیستم کنترل، الگوریتم های کنترل ماشین، سازه مکانیکی، موتورها، درایورها و سنسورها توسط Unitree ساخته شده اند. Laikago در حال حاضر بین 20 تا 30 هزار  دلار قیمت دارد اما پس از ایجاد اصلاحات نهایی و تولید انبوه قیمت آن کاهش خواهد یافت. در ادامه می توانید ویدیویی از این ربات را مشاهده نمایید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی