ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

ظاهر جدید پلی استور در تضاد با اصول گوگل برای طراحی متریال است

از هفته های پیش گزارشاتی به دست رسید که نشان می داد گوگل طراحی فروشگاه خود را دستخوش تغییراتی کرده است؛ زیر شاخه اصلی دسته بندی ها، نواری اضافه شده که به واسطه آن کاربران ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

از هفته های پیش گزارشاتی به دست رسید که نشان می داد گوگل طراحی فروشگاه خود را دستخوش تغییراتی کرده است؛ زیر شاخه اصلی دسته بندی ها، نواری اضافه شده که به واسطه آن کاربران می توانند از همان ابتدای صفحه به بعضی محتویات دسترسی پیدا کنند.

حالا با توجه به اطلاعات به دست رسیده، از امروز کاربران کشورهای بیشتری شاهد این طراحی جدید در فروشگاه گوگل پلی خواهند بود. در مقایسه با نسخه پیشین، طراحی کنونی اصطلاحا کاربر دوستانه [User Friendly] شده و دارندگان دیوایس های اندرویدی را تشویق به جستجوی بیشتر در فروشگاه می کند.

نمایی از طراحی پیشین را میبینید؛ در پایین شاخه اصلی برش ها قرار دارند. این برش ها حالا جایگزین یک نوار شده اند.

البته این بخش خیلی هم جدید نیست. در واقع قبلا برش های کوچکی که زیر شاخه دسته بندی قرار داشتند نقش همین نوار را ایفا می کردند؛ آن ها همانند این این نوار شامل قسمت های بازی های برگزیده منتقدین [Editor Choice]، برترین ها [Top Charts] یا بازی های ارلی اکسس [Early Access] بودند.

البته دو تفاوت بزرگ بین چیپ ها و نوار وجود دارد. یکی اینکه در طراحی قبلی، وقتی صفحه گوگل پلی را پایین می آوردید چیپ ها محو می شدند. در صورتی که نوار اضافه شده اینگونه نبوده و همانند شاخه اصلی دسته بندی ها همیشه در بالای صفحه هستند.

نمایی از طراحی جدید فروشگاه گوگل پلی؛ البته برش ها همچنان هستند ولی با کارایی متفاوت تر.

طبیعتا این مسئله موجب می گردد تا هر وقت خواستید به مهمترین بخش ها دسترسی داشته باشید. نکته دوم هم این است که نسبت به چیپ ها، نوار شامل یک قسمت بیشتر خواهد بود؛ با For You گوگل اپ ها یا بازی هایی که فکر می کند برای تان مناسب است را نمایش می دهد.

جالب اینجاست طراحی جدید گوگل پلی، کاملا در تضاد با دستورالعمل این شرکت برای طراحی متریال است. اگر به بخش راهنمای وب سایت Material.io مراجعه کنید با این جمله مواجه می شوید: «درون یک تب، مجموعه ای از محتویات را در قالب تب دیگری اضافه نکنید.» در صورتی که الان این اتفاق افتاده و مشکلی هم به وجود نیامده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • 007
    007 | ۲۹ مهر ۱۳۹۶

    ولی گوشب باید روت باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی