ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اجرای لینوکس روی موبایل های پرچمدار سامسونگ از طریق DeX ممکن می شود

سامسونگ دکس استیشن (بررسی دیجیاتو) را می توان روشی هوشمندانه برای تبدیل موبایل به یک کامپیوتر دسکتاپ دانست. با این حال اکثر کاربران دلیل موجهی برای این کار ندارند و نمی دانند چرا باید از ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

سامسونگ دکس استیشن (بررسی دیجیاتو) را می توان روشی هوشمندانه برای تبدیل موبایل به یک کامپیوتر دسکتاپ دانست. با این حال اکثر کاربران دلیل موجهی برای این کار ندارند و نمی دانند چرا باید از آن استفاده کنند. حالا سامسونگ در صدد رفع این ابهام برآمده و «لینوکس روی گلکسی» (Linux on Galaxy) را معرفی کرده است.

این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد توزیع های مختلف لینوکس را روی موبایل های پرچمدار سامسونگ به اجرا درآورند و هدف اصلی آن، توسعه دهندگانی هستند که دوست دارند محیط کاری خود را همیشه همراه خود داشته باشند.

البته استفاده از قابلیت «لینوکس روی گلکسی» با تجربه استفاده از توزیع های اوبونتو یا دِبین یکسان نخواهد بود. لینوکس روی گلکسی از طریق یک اپلیکیشن به اجرا در می آید و از کرنل اندروید بهره می برد. واضح است که برای بهره گیری از این پلتفرم به DeX نیاز خواهید داشت، چون اکثر برنامه های لینوکس به نمایشگر بزرگ، ماوس و کیبورد وابسته اند.

ظاهراً برای تجربه لینوکس از طریق DeX باید کمی منتظر بمانیم، چون سامسونگ هنوز «لینوکس روی گلکسی» را منتشر نکرده و کاربران را به ثبت نام برای اطلاع از وضعیت آن فرا می خواند. با این حال، می توان فهمید که سران شرکت کره ای، دِکس استیشن را به عنوان یه تجربه موقت و تبلیغاتی نمی دانند و حاضرند در درازمدت روی آن سرمایه گذاری کنند.

هرچند با روزی که موبایل ها بتوانند جایگزین کامپیوترهای دسکتاپ شوند فاصله زیادی داریم، اما اقبال شرکت های مختلف از جمله سامسونگ و هوآوی به این حوزه را می توان به فال نیک گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • bco
    bco | ۲۷ مهر ۱۳۹۶

    پروژه عالییه ، فقط مشکل اصلی و اساسی اینه که بتونی رو گوشی هم برنامه‌های دسکتاپ گنو ـ لینوکس ۶۴ و ۳۲ بیتیو اجرا کنی

  • far had barahuee
    far had barahuee | ۲۷ مهر ۱۳۹۶

    آیا شرکتهای موبایل نمی‌توانند یا نمیخواهند سخت افزاری بسازند که بتواند همزمان چند سیستم عامل بر روی گوشی موبایل نصب کرد ؟ اگر بشه گوشی ساخت که بشود همزمان سیستم عامل اندروید، تایزن، ویندوز فون و غیره بر روی آن داشت یه انقلاب بزرگ در این مورد به وجود خواهد آمد،

مطالب پیشنهادی