ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرها با استفاده از تبلیغات موبایلی به موقعیت مکانی کاربران دست می یابند

محققین دانشگاه واشنگتن به روشی برای ردیابی موقعیت مکانی افراد با استفاده از تبلیغات درون اپلیکیشن ها دست یافتند. این نتایج، فصل جدیدی را در بحث امنیت و حریم شخصی از طریق سیستم های تبلیغاتی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

محققین دانشگاه واشنگتن به روشی برای ردیابی موقعیت مکانی افراد با استفاده از تبلیغات درون اپلیکیشن ها دست یافتند. این نتایج، فصل جدیدی را در بحث امنیت و حریم شخصی از طریق سیستم های تبلیغاتی باز می کند.

پژوهشگران در این روش اقدام به خرید تبلیغات هدفمند برای مکان ها و اپلیکیشن های خاص نمودند و سپس آمار استفاده از آنها را بررسی کردند. نتایج حاصل نشان داد می توان موقعیت مکانی افراد را با دقت حدود 8 متر به دست آورد، ضمن اینکه تبلیغات روی اپلیکیشن های بسیار پر کاربرد مانند Imgur یا Words with Friends یا Talkatone انجام شده بود.

همچنین نمایش تبلیغات اختصاصی برای یک مکان خاص می تواند کاربرانی که در آن موقعیت حاضر هستند را به خریدار تبلیغات نشان دهد، قابلیتی که به راحتی در اختیار تمامی افراد قرار می گیرد و از طریق آن می توان جلسات کاری محرمانه یا قرارهای دوستانه را شناسایی کرد.

عملیات ردیابی از طریق شناسه تبلیغات موبایلی (MAID) کاربر انجام می شود که باید محرمانه باشد، اما ظاهراً کشف آن چندان سخت نیست و هکرها به راحتی می توانند MAID را به دست آورند.

نکته جالب این است که هیچ راهی برای جلوگیری یا تعدیل حملات جاسوسی از طریق تبلیغات موبایلی وجود ندارد مگر اینکه اپلیکیشن های مورد نظر را حذف کرده یا ارتباط خود را با اینترنت قطع نمایید. محققین پیشنهاد می دهند شرکت های تبلیغاتی شناسه های کاربران را دائماً تغییر داده و مراقب موارد مشکوک باشند تا احتمال موفقیت اینگونه حملات هدفمند کاهش یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی