ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی نسل جدید بنتلى کنتیننتال؛ تنها رقیب انگلیسی رولزرویس

نسل جدید بنتلی کانتیننتال به‌زودی در نمایشگاه ۲۰۱۷ فرانکفورت در معرض تماشای عموم قرار گرفت. اين كنتيننتال جديد بر روى پلت فرم MSB فولكس واگن قرار دارد، بنابراين از بعضى جهات شبيه به پورشه ى ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

نسل جدید بنتلی کانتیننتال به‌زودی در نمایشگاه ۲۰۱۷ فرانکفورت در معرض تماشای عموم قرار گرفت. این کنتیننتال جدید بر روى پلت فرم MSB فولکس واگن قرار دارد، بنابراین از بعضى جهات شبیه به پورشه ى پانامراى جدید است که اخیراً معرفى شده است.

در این نسل جدید از تکنولوژى Bentley Dynamic Ride استفاده شده است و بسیار تلاش شده است تا خودرو بیشتر حالت اسپرت داشته باشد. اگرچه اندازه ى خودرو تغییرى نکرده است، با این حال فاصله ى بین دو محور افزایش یافته است و در نتیجه وضعیت کابین بهبود یافته است. ظاهر خودرو تغییرات زیادى نداشته است و تنها نکته قابل ‌توجه، استفاده از طراحى مدل مفهومی EXP 10 Speed 6 است که در این مورد مى توان به چراغ ‌های جلو و عقب آن اشاره کرد.

در این خودرو بهره ‌گیری از خطوط کشیده ‌تر، نمایی تنومندتر و زیباتر را به کانتیننتال بخشیده است. رینگ ‌ها هم به ‌صورت استاندارد از نوع ۲۱ اینچی بوده و در صورت انتخاب خریدار با نمونه بزرگتر ۲۲ اینچی قابل تعویض هستند.بنتلى در این خودرو از بهترین موتور این کمپانى استفاده کرده است. پیشرانه ى به کار رفته در این خودرو ١٢ سیلندر W شکل به حجم ۶ لیتر است که مى تواند ۶٢۶ اسب بخار قدرت و ٩٠٠ نیوتون متر گشتاور را در دور موتورهاى ١٧۵٠ دور در دقیقه تا ۴٠٠٠ دور در دقیقه تولید کند.

سرعت این خودرو در مدت زمان ٣/۶ ثانیه از صفر به ١٠٠ کیلومتر در ساعت مى رسد و بیشترین سرعت آن ٣٣١ کیلومتر در ساعت است.

قدرت موتور این خودرو توسط فلایویل دوگانه جدید و جعبه ‌دنده هشت سرعته دو کلاچه خودکار انتقال داده مى شود، در نتیجه شتاب ‌گیری ‌ها و تعویض دنده ‌ها نرم ‌تر انجام مى شوند.

همچنین به لطف بهره ‌گیری از فناوری Start/Stop و نسخه پیشرفته ‌تر سیستم غیرفعال سازی سیلندرها، آلایندگی منتشر شده از مجموعه فنی به نسبت مدل کنونی ۱۶ درصد کاهش یافته است.در داخل کابین این خودرو به وفور از چرم، چوب و فلز با کیفیت بسیار بالا استفاده شده است. برای کابین هر دستگاه کانتیننتال جدید به بیش از ٩/٢ متر مربع چوب احتیاج است و نصب آن مجموعاً ۹ ساعت به طول می‌ کشد.

صندلی ‌ها از نوع برقی ۱۲ حالته هستند و روکش چرمی ‌شان طرحی موسوم به نام Diamond in Diamond دارد که ساخت آنها ۱۸ ماه زمان برده است.

در مورد سیستم صوتی هم اگر نمونه استاندارد ۶۵۰ واتی با ۱۰ بلندگو جوابگوى نیازهاى شما نبود، مى ‌توانید گزینه Bang and Olufsen با ۱۵۰۰ وات قدرت و ۱۶ بلندگو یا نمونه ۲۲۰۰ واتی ساخت کمپانی انگلیسی Naim با ۱۸ بلندگو را سفارش دهید.نمایشگر خاص بنتلی با نام Bentley Rotating Display یکى از ویژگى هاى خاص داخل کابین این خودرو است. این صفحه ‌نمایش ١٢/٣ اینچی هنگام خاموش بودن خودرو زیر لایه ‌ای از چوب مخفی است، اما به محض فشردن دکمه استارت چرخیده و روبروی چشمانتان قرار خواهد گرفت.

البته حالت سومی هم وجود دارد و آن باز هم صفحه ‌ای چوبی است که سه نشان ‌دهنده آنالوگ دایره‌ ای شکل (زمان‌سنج، دماسنج، قطب نما) را در خود جای داده است.از دیگر ویژگى هاى این خودرو، مى توان به سیستم چهار چرخ محرک (AWD) اشاره کرد، این سیستم برای دستیابی به هندلینگ بهتر، به جای تقسیم گشتاور به ‌صورت ۴۰/۶۰ درصد جلو/عقب، در حالت عادی تمامی آن را به چرخ ‌های عقب می ‌فرستد و هنگام نیاز محور جلو را هم تغذیه مى کند.

همچنین سیستم Bentley Dynamic Ride با دریافت محرک ‌های الکترونیکی از میله ‌های ضد غلتش هر یک از محورها، موجب کاهش پیچش بدنه و افزایش چسبندگی به سطح مسیر حرکت می‌ شود.

در بخش سیستم ترمزگیری نیز در مقایسه با نمونه ى قبلى دیسک ‌های ترمز حدود ۱۲ میلی‌متر بزرگ ‌تر شده و ۴۱۹ میلی‌متر (۱۶٫۵ اینچ) قطر دارند.مشتریان برای شخصی ‌سازی خودروى خود مى توانند ۱۷ رنگ بدنه مختلف، ۱۵ نوع کف ‌پوش اتاق، ۱۲ نوع چوب و ۱۵ نوع چرم را انتخاب کنند.

همچنین می ‌توانند با پرداخت هزینه ى بیشتر و انتخاب Mulliner بدون هیچ محدودیتی هرآنچه را که دلشان می ‌خواهد در خودروشان داشته باشند.
مشخصات قیمتی و شرایط فروش این خودروی لوکس به زودی اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۱۰ آذر ۱۳۹۶

    کاش ماهم یکی ازش داشتیم

  • agha
    agha | ۲۹ مهر ۱۳۹۶

    قشنگه

  • H@med
    H@med | ۲۸ مهر ۱۳۹۶

    woww

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی