ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خط و نشان سوئدی ها برای ژرمن ها؛ پولستار 1 با پیشرانه هیبریدی 600 اسب بخاری معرفی شد

پولستار یکی از شرکت های زیر مجموعه ولوو بود که به تقویت و ارتقای مدل های مختلف این کمپانی سوئدی می پرداخت و در واقع نقشی همانند AMG برای مرسدس یا بخش M ب ام ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

پولستار یکی از شرکت های زیر مجموعه ولوو بود که به تقویت و ارتقای مدل های مختلف این کمپانی سوئدی می پرداخت و در واقع نقشی همانند AMG برای مرسدس یا بخش M ب ام و ایفا می نمود.

بعد از جدایی از ولوو، اکنون پولستار به یک برند مستقل تبدیل شده و قصد دارد محصولاتی را با لوگوی خود راهی خیابان ها کند. پولستار 1 نخستین خودرویی است که این شرکت اخیرا طی مراسمی در شانگهای معرفی کرده است.

علی رغم جدایی از کمپانی مادر، پولستار 1 شباهت های بسیار زیادی با محصولات ولوو دارد. این مساله چندان هم بی دلیل نیست، زیرا این خودرو بر اساس همان پلتفرمی شکل گرفته که XC90، XC60 و اعضای خانواده سری 60 و 90 ولوو بر روی آن ساخته می شوند.

از لحاظ طراحی بدنه، پولستار 1 بسیار مشابه کانسپت کوپه ولوو - که در سال 2013 در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شد - از آب درآمده و از ظاهری جذاب و هیجان انگیز برخوردار است.

به گفته مقامات پولستار، نیمی از اجزای این خودرو از ولوو قرض گرفته شده و بقیه موارد توسط خود این شرکت ساخته می شوند. وظیفه تامین نیروی این کوپه زیبا بر عهده یک پیشرانه هیبریدی شارژی گذاشته شده است. این پیشرانه شامل یک موتور چهار سیلندر که در اکثر محصولات ولوو به کار گرفته شده و دو موتور الکتریکی که به چرخ های عقب متصل شده اند، می شود.

در مجموع پیشرانه هیبریدی پولستار 1 توانایی تولید 600 اسب بخار قدرت را دارد که از این میزان 218 واحد توسط موتورهای الکتریکی تولید می شود، گشتاور آن نیز 973 نیوتن متر اعلام شده که برای چنین خودرویی بیش از حد به نظر می رسد.

در حالت کاملا الکتریکی پولستار 1 تا 90 مایل (حدود 145 کیلومتر) را طی می کند. این رقم بیشترین مسافتی است که یک خودروی هیبریدی می تواند فقط با تکیه بر باتری های خود پوشش دهد. آقای توماس اینگلاث (Thomas Ingenlath) مدیر عامل پولستار در این باره گفته:

ما آن را یک خودروی الکتریکی در نظر می گیریم که توسط یک موتور درون سوز پشتیبانی می شود. تمامی تولیدات پولستار خودروهای الکتریکی رده بالا خواهند بود. پولستار 1 بین تکنولوژی امروز و تکنولوژی آینده پلی ایجاد می کند.

نخستین خودروی پولستار از سیستم تعلیق بسیار پیشرفته ای نیز بهره می برد. کمک فنرهای این اتومبیل به سوپاپ های الکترونیکی تجهیز شده اند، با استفاده از این سوپاپ ها کمک فنرها می توانند در عرض فقط 2 میلی ثانیه نسبت شرایط مسیر یا واکنش های راننده عکس العمل نشان داده و در هر شرایط پایداری خودرو را تضمین کنند.

تولید پولستار 1 از سال 2019 و با سقف تولید سالانه 500 دستگاه آغاز خواهد شد. طبق برنامه ریزی ها مدل های مختلف پولستار هم از طریق نمایندگی ها و هم از طریق سرویس آنلاین Care By Volvo به فروش خواهند رسید.

بر اساس استراتژی های تدوین شده، پولستار دو خودروی کاملا الکتریکی را در اواخر سال 2019 معرفی خواهد کرد. پولستار 2 یکی از این مدل ها است که در کلاس خودروهای سایز متوسط قرار گرفته و به رقابت با تسلا مدل 3 خواهد پرداخت. شاسی بلند برقی پولستار 3 نیز که در حال حاضر در مراحل پایانی فاز طراحی به سر می برد، دیگر مدلی است که برای معرفی در سال 2019 برنامه ریزی شده است.

با توجه به مشخصات فنی، کوپه قدرتمند پولستار نوید یک رانندگی پر هیجان را می دهد. هنوز درباره قیمت این خودرو حرفی به میان نیامده، اما احتمالا بهایی در حدود 100 هزار دلار خواهد داشت.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۳۰ مهر ۱۳۹۶

    اونا کجاهستنو ما کجاییم
    حداقل یه پنجاه سال از دنیا عقبیم

  • sina.z
    sina.z | ۲۹ مهر ۱۳۹۶

    در واقع همون ولوو هست با لباسی جدید.....

  • agha
    agha | ۲۹ مهر ۱۳۹۶

    جلوش قشنگه پشتشم تعریفی ندارع

    • جانی سینز علیه کریتوس
      جانی سینز علیه کریتوس | ۳۰ مهر ۱۳۹۶

      لابد پشت پراید قشنگه.

  • AmrH
    AmrH | ۲۹ مهر ۱۳۹۶

    دوبار نوشتین XC60 ?

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۲۹ مهر ۱۳۹۶

      ممنون از دقت نظر شما. تصحیح شد

  • omid hedayatnej
    omid hedayatnej | ۲۹ مهر ۱۳۹۶

    خیلی نازه

مطالب پیشنهادی