ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری ال جی و کوالکام برای توسعه فناوری های ارتباطی اتومبیل های خودران

کمپانی ال جی الکترونیکس از شراکت خود با کوالکام (به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چیپست دنیا) برای توسعه فناوری های ارتباطی خودروهای مدرن متصل به شبکه (connected cars) و همچنین اتومبیل های خودران خبر ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

کمپانی ال جی الکترونیکس از شراکت خود با کوالکام (به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چیپست دنیا) برای توسعه فناوری های ارتباطی خودروهای مدرن متصل به شبکه (connected cars) و همچنین اتومبیل های خودران خبر داد.

بنا به اظهارات ال جی، تمرکز شراکت مورد بحث بر فناوری های 5G و «C-V2X» (ارتباط سلولار خودرو با سایر وسایل) خواهد بود که تا 5 برابر سرعت بیشتری نسبت به تکنولوژی LTE موجود ارائه می کند.

البته به جز فناوری های مورد اشاره، جزئیات بیشتری از نحوه همکاری ال جی و کوالکام منتشر نشده اما می دانیم که این دو شرکت در یک مرکز تحقیقاتی مشترک (در پارک علم و فناوری ال جی در شهر سئول) به توسعه محصولات جدید خواهند پرداخت.

5G و C-V2X در کنار هم برای توسعه شبکه های ارتباطی اتومبیل ها مورد نیاز خواهند بود

لازم به ذکر است که فناوری 5G از یک طرف برای انتقال حجم عظیم داده های تولید شده توسط اتومبیل های خودران و متصل به صورت زنده و با کمترین تأخیر در شبکه جهانی اینترنت، و تکنولوژی C-V2X (که در نسخه 14 استاندارد 3GPP برای سال 2020 مورد اشاره قرار گرفته) برای برقراری ارتباط بین خودروها، اسمارتفون ها و سایر فناوری ها از طرف دیگر، در کنار هم برای توسعه شبکه های ارتباطی اتومبیل ها مورد نیاز خواهند بود.

گفتنی است هر دو شرکت ال جی و کوالکام از تجربه بالایی در زمینه شبکه های مخابراتی برخوردارند (کوالکام تابستان امسال نخستین چیپ مخصوص C-V2X را به بازار معرفی کرده بود) و امیدوارند طی همکاری جدید، با سرعت بالاتری فناوری های ارتباطی اتومبیل های خودران را توسعه دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ajamali95
    ajamali95 | ۲۹ مهر ۱۳۹۶

    اسنپ دراگون 845 تو LG G7 قراره استفاده بشه.
    دوستانى كه ميخوان گوشى جديد الجى رو بخرن خيالشون راحت باشه.

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۹ مهر ۱۳۹۶

    ال جی هم داره سود می بره همه با سامسونگ بد افتادن دارن به ال جی همکاری می کنن

مطالب پیشنهادی