ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک شرکت ژاپنی به دلیل استفاده از نام «Animoji» از اپل شکایت کرد

یکی از مهم ترین ویژگی های آیفون 10 که حدوداً یک ماه پیش معرفی شد، دوربین «Face ID» بود که علاوه بر قابلیت باز کردن قفل دستگاه و ثبت سلفی های پرتره، امکان تولید اموجی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

یکی از مهم ترین ویژگی های آیفون 10 که حدوداً یک ماه پیش معرفی شد، دوربین «Face ID» بود که علاوه بر قابلیت باز کردن قفل دستگاه و ثبت سلفی های پرتره، امکان تولید اموجی های متحرک مبتنی بر حرکات صورت کاربر را تحت عنوان «انیموجی» فراهم می کند.

حالا یک شرکت ژاپنی به نام «.Emonster k. k» که حق استفاده از عنوان «Animoji» را در سال 2015 برای خود به ثبت رسانده بود، شکایتی را علیه اپل تنظیم کرده و قصد دارد علاوه بر ممنوعیت استفاده از نام «انیموجی» در آیفون 10، مبلغ نامعلومی را به عنوان غرامت دریافت کند.

جالب است بدانید که .Emonster k. k در سال 2014 اپلیکیشنی به نام «Animoji» را برای iOS عرضه کرد که با قیمت 0.99 دلار، به کاربران اجازه می دهد اموجی های متحرک را مانند یک فایل GIF به یکدیگر ارسال کنند.

اپل با وجود اطلاع از حضور اپلیکیشن «Animoji» در پلتفرم iOS از این نام استفاده کرده است

اما ویژگی انیموجی در آیفون 10 با سرویس .Emonster k. k تفاوت داشته و تصاویر متحرک را مبتنی بر حرکات چهره کاربر تولید می کند. با این حال «انریکه بونانسی» مدیر عامل شرکت ژاپنی معتقد است که اپل با وجود اطلاع از حضور اپلیکیشن «Animoji» در پلتفرم iOS از عنوان مذکور سوء استفاده کرده و به دلیل شباهت اسمی و عملی دو محصول، دادگاه باید دستور حذف یکی از آنها را صادر کند.

لازم به ذکر است که طبق اظهارات آقای بونانسی، تابستان امسال و پیش از معرفی آیفون 10 کمپانی «.The Emoji Law Group LLC» (احتمالاً از سوی اپل) قصد خرید حق استفاده از عنوان «Animoji» را داشت که با مخالفت شرکت ژاپنی رو به رو شد. اپل نیز با وجود این موضوع، ویژگی جدید خود را با اسم «انیموجی» به بازار معرفی کرد که موجب دعوای حقوقی دو شرکت شده است.

گفتنی است کمپانی ساکن کوپرتینو نیز دلایل خاص خود را داشته و مدعی است نام «Animoji» در سال 2015 برای شرکت «.Emonster Inc» به ثبت رسیده و «.Emonster k. k» حقی در این زمینه ندارد.

به هر حال باید منتظر بود و دید که آیا انریکه بونانسی و تیم حقوقی او توانایی متقاعد کردن دادگاه برای جریمه اپل و تغییر نام محصول را دارند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • behnam1
    behnam1 | ۲۹ مهر ۱۳۹۶

    اپل خیلی شرکت نوآوریه !

  • AmrH
    AmrH | ۲۹ مهر ۱۳۹۶

    @گودرز رجب پور

    ما عادت کردیم زورمون بیاد کپی رایتو رعایت نکنیم ...

  • گودرز رجب پور
    گودرز رجب پور | ۲۹ مهر ۱۳۹۶

    اینروزها هر شرکت که داره ورشکست میشه برای فرار میره شکایت میکنه ???????

مطالب پیشنهادی