ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فرایند پر مخاطره تعویض دوربین در ایستگاه فضایی بین المللی [تماشا کنید]

خروج از ایستگاه فضایی بین المللی به منظور تعمیرات این اقامتگاه، همواره یکی از ترسناک ترین و خطرناک ترین مأموریت ها برای فضانوردان ساکن در آن به شمار می رود. در روز جمعه 28 مهر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۰

خروج از ایستگاه فضایی بین المللی به منظور تعمیرات این اقامتگاه، همواره یکی از ترسناک ترین و خطرناک ترین مأموریت ها برای فضانوردان ساکن در آن به شمار می رود.

در روز جمعه 28 مهر ماه سال جاری، «جویی آکابا» (Joe Acaba)، فضانورد ناسا به همراه فرمانده «رندی برسنیک» (Randy Bresnik) اقدام به تعویض یکی از دوربین های خراب ایستگاه فضایی کردند که روی یک بازوی رباتیک قرار گرفته بود و آنها در حین این عملیات با مخاطرات ترسناکی نیز روبرو شدند.

تصویر ضبط شده از ویدیو های ناسا که آکابا را در حین پیاده روی فضایی نشان می دهد.

در حین این مأموریت،  یکی از تسمه های مخصوصی که آکابا را به ایستگاه متصل نگه می داشت در شرف جدایی بود. پس از آن نیز جت پک مخصوص لباس فضانوردی آکابا به مشکل برخورد.

آکابا تنها یک ساعت پس از پیاده روی فضایی خود، یکی از تسمه ها که با رنگ قرمز در تصویر مشخص است را تعویض کرده بود.

به طور معمول فضا نوردان از چندین تسمه ایمنی برای متصل نگه داشتن خود به ایستگاه استفاده می کنند تا در صورت پاره یا جدا شدن احتمالی یکی از آنها، همچنان اتصال خود با ایستگاه را حفظ کند. همچنین جت پک های پشت فضانوردان نیز به آنها کمک می کند تا در صورت جدا شدن احتمالی از این اقامتگاه فضایی، بتوانند خود را حرکت داده و به ایستگاه نزدیک نمایند. در ادامه می توانید ویدیوی مربوط به این تسمه ها را مشاهده نمایید:

لازم به ذکر است که دوربینی که قرار بود در این مأموریت تعویض شود، دو هفته قبل نصب شده بود که البته به دلیل مشکلات فنی، تصاویر ناواضح و تاری را ارسال می کرد.

فضانورد آکابا در حال انجام مأموریت

ماموریت مذکور در کل 6 ساعت به طول انجامید و در نهایت آکابا موفق شد دوربین را با موفقیت تعویض نموده و بازویی که دوربین روی آن قرار گرفته بود را نیز روغن کاری نماید. در ادامه می توانید ویدیوی ضبط شده توسط دوربین جدید را مشاهده نمایید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۳۰ مهر ۱۳۹۶

    جت پک باید جالب باشه، بری فضا با جت پک اینور اونور بری، هیجان انگیزه

مطالب پیشنهادی