ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تولید تانک برقی؛ برنامه ده سال آینده ارتش آمریکا

هر روز که می گذرد، خبرهای بیشتری درباره پیشرانه های الکتریکی و گرایش خودروسازان بزرگ و کوچک به سمت این دسته از پیشرانه ها منتشر می شود. حال خبر می رسد که خودروهای نظامی نیز ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

هر روز که می گذرد، خبرهای بیشتری درباره پیشرانه های الکتریکی و گرایش خودروسازان بزرگ و کوچک به سمت این دسته از پیشرانه ها منتشر می شود. حال خبر می رسد که خودروهای نظامی نیز بزودی با موتورهای درون سوز خداحافظی کرده و نیروی مورد نیاز خود را از پیشرانه های برقی دریافت خواهند نمود.

البته از آنجایی که پروژه های این چنینی معمولا محرمانه هستند، احتمالا از مدت ها قبل این موضوع برنامه ریزی شده و اکنون فقط بخش هایی از آن رسانه ای شده است.

در همایش سالانه مقامات ارتش ایالات متحده آمریکا، آقای دانلد ساندو به موضع ارتش در قبال خودروهای الکتریکی پرداخته و جزئیاتی را در این باره فاش کرده است.

وی گفته:

در 10 سال آینده بعضی از تیم های عملیاتی ما کاملا الکتریکی خواهند شد. این یک تغییر بزرگ بوده و ما آن را انجام خواهیم داد. در این مسیر ما به کمک صنعت خودرو نیاز خواهیم داشت، زیرا افراد زیادی وجود دارند که می گویند این کار غیر ممکن است.

از آنجایی که اکثر زیرساخت ها برای استفاده از سوخت به مدت طولانی توسعه یافته اند، این تغییر جهت چندان آسان نبوده و نیازمند حمایت های مالی، تدوین استراتژی و مرور زمان است. بنابراین نمونه هایی که 10 سال بعد وارد ارتش می شوند، احتمالا نمونه های آزمایشی خواهند بود.

آقای ساندو در ادامه صحبت های خود افزوده که نباید انتظار داشت در 10 سال آینده مثلا تانک آبرامز با پیشرانه کاملا الکتریکی تولید شود، بلکه نمونه های فعلی با نمونه های کاملا جدید که از ابتدا بر اساس این نوع از پیشرانه های طراحی و توسعه می یابند، جایگزین خواهند شد.

به عقیده آقای ساندرو صنعت خودروسازی می تواند نقشی بسیار مهم در این راستا داشته باشد، زیرا شرکت های فعال در این حوزه تجارب خوبی در زمینه پیشرانه های الکتریکی کسب کرده اند.

اگر قرار بر استفاده از موتورهای برقی در خودروها و ماشین آلات جنگی باشد، ارتش به جای نوآوری و ابداع تکنولوژی های جدید، از فناوری هایی که امتحان خود را با موفقیت پس داده اند، بهره خواهد گرفت.

با توجه به شرایط و توانایی خودروهای الکتریکی کنونی، تصور اینکه یک تانک چند ده تنی با تکیه بر باتری و موتور برقی در میدان نبرد موفق ظاهر شود، سخت و دشوار به نظر می رسد. با این حال ارتش آمریکا ظاهرا قصد دارد به هر طریق ممکن وارد این مسیر شده و خود را با خودروسازان و صنعت حمل و نقل همگام سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • کیخسرو گورانی
    کیخسرو گورانی | ۱ آبان ۱۳۹۶

    من بچه بودم تانک برقی داشتم(هرچند کوچیک بود) اونوقت اینا تازه میخوان بسازن!چقدر عقب موندن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی