ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تکامل به سبک آئودی؛ نسل تازه A7 در مقایسه با مدل قدیمی

وقتی صحبت از سدان های جذاب و دوست داشتنی به میان می آید اولین اسمی که به ذهن می رسد سدان A7 آئودی است. خط تولید این خودروی آلمانی از سال ۲۰۱۲ تا کنون در ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

وقتی صحبت از سدان های جذاب و دوست داشتنی به میان می آید اولین اسمی که به ذهن می رسد سدان A7 آئودی است.

خط تولید این خودروی آلمانی از سال ۲۰۱۲ تا کنون در حال فعالیت بوده و نسل اول این خودرو در آن سال راهی جاده ها شده است.

با معرفی مدل 2019 این خودرو در شب گذشته ما شاهد نسل دوم این سدان های دوست داشتنی بودیم که تغییرات گسترده ای را نیز با خود به همراه داشتند. در اینجا ما قصد داریم که تا با دقت و ظرافت نسل دوم اسپرت بک این سدان را بررسی کرده و آن را با نسل قبلی مقایسه کنیم.

در ادامه با ما همراه باشید که از ابعاد مختلف این خودرو را بررسی کنیم:

نمای روبه رو

هرچند که در ابتدا تفاوت چندانی بین نمای جلویی این دو نسل و جلوبندی آن ها دیده نمی شود اما اگر کمی دقت به خرج دهیم تغییراتی را که در نسل دوم رخ داده مشاهده خواهیم کرد. جلو پنجره A7 جدید اندکی به سمت بالا حرکت کرده و علاوه بر ریزنقش تر شدن، حالت تهاحمی تری را نیز به خود گرفته است.

چراغهای جلو این سدان نو به نوار های LED جدید مجهز شده و طراح خودرو توانسته ظاهری شکیل تر را به آن ها ببخشد. دریچهای هوایی که عموما بر روی جلوپنجره تعبیه می شوند در نسل قبلی ظاهر پررنگ تری داشته و بیشتر به چشم می آمدند اما در A7 جدید این دیریچه ها حضور کمرنگ تری داشته و نگاه متفاوت تر طراح را به رخ بینده می کشد.

به صورت کلی آئودی توانسته نمای تهاجمی و اسپرت در هردو نسل پیاده سازی کند. اما دستیابی به این تم در مدل 2019 به صورت موفقیت آمیز تری صورت گرفته است.

نمای جانبی

نسل دوم این شاهکار آئودی نیز درست مثل نسل قبلی بر پایه استایل اسپرت بک پیاده سازی شده و حتی ما می توانیم تاثیر فراوان و حضور واضح این استایل را در مدل 2019 نسبت به نسل قبلی بیشتر مشاهده کنیم.

خطوطی که در نیمرخ بدنه هردو نسل به چشم می آید در A7 جدید پررنگ تر و قوی تر شده و حتی اندکی نیز به سمت قسمت پایینتر بدنه خودرو حرکت کرده است.

در واقع سه خطی که در نمای جانبی بر روی بدنه این نسل جدید به چشم می آید کابین را کوچکتر و  گلگیر را عریض تر نشان می دهند.

در مجموع تغییرات خطوط روی بدنه ظاهر شکیل تر و بروزتری را به مدل 2019 بخشیده است.

نکته جالبی که در مورد نمای جانبی A7 جدید به چشم می آید حالت عریض تر و تیزتر گلگیرها و شانه های عقبی آن است. در واقع این موضوع سبب شده که درب باک سوخت در این خودرو تقریبا به صورت افقی بر روی گلگیر قرار گیرد.

اضافه شدن چرخ های 21 اینچی با اسپوک های برجسته تر و بزرگتر از جمله دیگر تغییراتی که در نسل جدید شاهد آن هستیم. طول کلی بدنه مدل 2019، 4.97 متر عنوان شده و قد خودرو نیز با ارتفاع 1.42 متری در حدود 15.24 میلیمتر نسبت به مدل سال 2012 کوتاه تر است.

نمای عقب

با یک مقایسه ساده می توان لقب بزرگترین تغییر ظاهری A7 را در نسل جدید به چراغ های عقب این خودرو اختصاص داد.

چراغ های عقب علاوه بر کم عرض تر شدن، به صورت سراسری از روی قوس یکی از گلگیر های پشتی شروع شده و با حرکت از روی درب صندوق عقب، و عبور از بین پلاک و آرم چهار حلقه تودرتو آئودی به قوس گلگیر دیگر رسیده است.

این چراغ ها که از 13 نوار ال ای دی جداگانه با عرض متفاوت متشکل شده جایگزین مدل قبلی شده اند. پکیج تغییرات نمای پشتی نسل دوم سدان A7 را دیفیوزری کامل می کند که از جنس کروم بوده و به اگزوز خودرو ظاهری هنری و جذاب می بخشد.

نمای داخل کابین

درست شبیه نمای پشتی درون کابین این نسل جدید نیز تغییرات فراوانی رخ داده است. درون کابین این سدان یک فرمان کاملا دایره ای و بسیار ساده به چشم می خورد که بر خلاف فرمان نسل قبلی در قسمت پایینی خود زاویه دار نشده است.

درست شبیه طراحی داخلی A8 آئودی، در کابین این خودرو نیز خطوط افقی و زاویه دار فراوانی در اطراف پنل های داشبورد و رودری ها به چشم می آید.

حتی سیستم اطلاعات-سرگرمی (اینفوتیمنت) که A8 به آن مجهز است نیز در این خودرو نیز وجود دارد.

در پشت فرمان به جای صفحه آمپر آنالوگ نسل قبلی یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی مجازی به چشم می خورد.

دومین سیستم اینفوتیمنت خودرو یک صفحه نمایش کوچکتر 8.6 اینچ است که در زیر نمایشگر 10.1 اینچی قرار داشته و عمدتاً برای کنترل سیستم تهویه هوا اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد. البته از این صفحه نمایش برای نمایش یک صفحه کلید یا یک نوت پد در جهت نوشتن آدرس یا وارد کردن شماره تلفن نیز استفاده می شود.

علیرغم کاهش طول خودرو در قسمت بیرونی به لطف پلتفرم جدیدی که این نسل جدید بر اساس آن ساخته شده ما شاهد افزایش 21 میلیمتری طول فضای داخلی خودرو هستیم.

امکان سفارش این سدان در هر دو حالت 5 نفره و 4 نفره وجود داشته و در هردو حالت فضای زانو و سر افزایش پیدا کرده است. همچنین صندلی ها نیز به صورت جزئی دچار تغییراتی شده و بروز رسانی شده اند.

در زیر کاپوت نسل دوم A7، یک موتور بنزینی توربوشارژ 3 لیتری شش سیلندر قرار دارد که توانایی تولید قدرتی 340 اسب بخاری و گشتاوری 500 نیوتن متری را داشت.

از آنجا که قوای محرکه این سدان درست شبیه خودروهای A8  است بنابراین علاوه بر موتور درون سوز گفته شده، یک سیستم الکتریکی 48 ولت نیز به همراه باطری‌ های لیتیوم یونی در زیر کاپوت این خودرو  قرار خواهد گرفت.

با وجود این سیستم الکتریکی در مواقع خاص حتی می توان موتور خودرو را خاموش کرد.

هرچند که هردو مدل A7 و A8 در قوای محرکه مشابه اند اما جعبه دنده این دو مدل متفاوت بوده و A7 جدید مجهز به یک گیبرکس 7 سرعته دو کلاچه است. آئودی همچنین مدعی است که موتورهای شش سیلندر و چهار سیلندر بنزینی و دیزلی این خودرو نیز در آینده در اروپا در دسترس قرار خواهد گرفت.

به واسطه موتور درون سوز و سیستم هیبریدی یاد شده، A7 جدید می تواند سرعت صفر تا 100 کیلومتر را تنها در 5.3 ثانیه طی کرده و در نهایت قدرت به سرعت 250 کیلومتر در ساعت برسد.

گفته می شود که علاقه مندان این سدان آلمانی قادر خواهند بود که A7 جدید را از ماه فوریه سال 2018 در آلمان و از اواخر سال آینده میلادی یا اوایل سال 2019 در ایالات متحده خریداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • H@med
    H@med | ۳۰ مهر ۱۳۹۶

    هر سال فیس لیفت و هر دفعه هم اوج خلاقیت و تکنولوژی .
    کاش فرغون سازای وطنی هم 1 درصد فقط از اینا کپی پیست میکردن اما دریغ از .....

مطالب پیشنهادی